Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt om stønad til barnetilsyn fra NAV. Nå gir de meg avslag pga for høy inntekt. Min årsinntekt er godt innenfor kravet for å få innvilget stønad,men i min jobb så er det slik at vi får en halv månedslønn ekstra i desember. Det vil derfor se ut som om jeg har mye høyere inntekt enn det jeg egentlig har pr år når man ser kun på månedslønnen. I tillegg så jobbet jeg masse overtid før og etter jul for å klare meg økonomisk og for å kunne betale på gjeld etter samlivsbrudd. Nå har jeg altså fått avslag fordi jeg har for høy inntekt. Det står riktignok at jeg kan klage, men har det noen hensikt når de uansett kun innhenter lønnsslipp for de siste tre månedene? Noen som har vært borti liknende? Det er nå slutt på overtid og jeg jobber kun som normalt igjen. 

Jeg ville jo tro at det er den samlede årsinntekten som skulle være utslagsgivende og ikke de siste tre måneder? Hva om jeg hadde hatt svært lav inntekt akkurat de tre månedene, mens resten av året mye mer? Da ville jo beløpet sett helt annerledes ut...

Anonymkode: 48f2a...333

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du klager og spesifiserer, og så viser du til årsintekten. Hvis du har mulighet så viser du til det at desember i 2016 så var det likt.

Anonymkode: ec3f0...dad

Skrevet

Om du har fast mndlønn og et signert papir fra arbeidsgiver om dette, ville jeg lagt det inn I klagen. Skriv at bonus og overtid ikke kan regnes med da dette er varierende inntekt.

Anonymkode: cf591...d3a

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har fast mndlønn og et signert papir fra arbeidsgiver om dette, ville jeg lagt det inn I klagen. Skriv at bonus og overtid ikke kan regnes med da dette er varierende inntekt.

Anonymkode: cf591...d3a

Ok, så du mener altså at de egentlig ikke skal regne med overtidsarbeid selv om det faktisk er penger jeg har tjent? Hva evt bonus blir vet jeg jo ikke fra år til år, men jeg vet jo hva jeg hadde i fjor. I år så har vi ikke fått noen beskjed om det ennå. Jeg er så usikker på hva de regner som inntekt. Hadde håpet at det var den faste, men det ser ikke slik ut. Jeg får kanskje ringe og høre, men kvier meg fordi jeg syns NAV er så tungrodd system...

Anonymkode: 48f2a...333

Skrevet

Har du søkt om redusert foreldrebetaling tili kommunen?

Anonymkode: 11a07...4b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...