AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 Hjelp. Jeg har brukt 10.000 på kredittkort. betaler inn 500 kr hver mnd, men når neste avtrekk kommer står det i null.. skikkelig klump i magen. Vil ha seriøse svar og ikke høre hvor dårlig jeg er økonomisk. Vil det lønne seg for meg å ta et forbrukslån for å betale ned kredittgjelden? Livredd for at den vokser... Har så vondt i magen for føler jeg har gått i fellen ja... Vil bate bli kvitt det men har ikkje sjangs å betale 10.000 på en mnd. 😢😢 Anonymkode: c0748...e31
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #2 Skrevet 6. februar 2018 Det kommer helt an på vilkårene på kredittkortet ditt, kontra vilkårene for forbrukslån. Det må du nesten slå opp selv. Anonymkode: bfc26...882
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #3 Skrevet 6. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vil bate bli kvitt det men har ikkje sjangs å betale 10.000 på en mnd. Men du har GARANTERT mulighet til å betale mer enn minimumsbeløpet på 500,-. Kutt ned på alle utgifter, lag budsjett og finn ut hvor mange tusen du kan sette av hver måned. Anonymkode: 613e4...f52 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #4 Skrevet 6. februar 2018 Bruker du fortsatt kortet? I så fall, klipp det i to og si det opp. Sett så opp en kredittsperre på deg selv, slik at du ikke faller for fristelsen til å ta opp nye lån. Hvorfor betaler du kun 500 hver måned? Det vil ikke hjelpe deg å ta opp forbrukslån for å betale ned, det vil du også måtte betale, men du må betale ned mer enn 500 hver måned. SEtt opp et budsjett, hvor mye kan du realistisk betale ned per måned hvis du stopper alt av unødig forbruk? Betal så ned dette. 10 000 er ikke urovekkende mye, det er bra at du tar tak i det nå Anonymkode: de0dc...280 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #5 Skrevet 6. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det kommer helt an på vilkårene på kredittkortet ditt, kontra vilkårene for forbrukslån. Det må du nesten slå opp selv. Anonymkode: bfc26...882 Mest sannsynlig vil dette være et tapsprosjekt uansett når summen er så liten, for de fleste forbrukslån har også en etableringsavgift. Og når det kun er 10 000, er det mest sannsynlig like greit at TS bare betaler ned så fort som mulig. Anonymkode: de0dc...280 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #6 Skrevet 6. februar 2018 Bruker det ikke nei. Sist jeg kn ha brukt det må vere for 1 år siden. føler jeg har betalt i evighet på det. Fikk skikkelig vondt i magen når jeg såg at det var på 0 kr.. Anonymkode: c0748...e31
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #7 Skrevet 6. februar 2018 vil heller betale 700 kr fks i 5 år enn (å betale mye inn på forbrukslånet når jeg har litt til overs) å måtte betale 500kr i 1 år og fortsatt stå i 0 😣 Anonymkode: c0748...e31
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #8 Skrevet 6. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: vil heller betale 700 kr fks i 5 år enn (å betale mye inn på forbrukslånet når jeg har litt til overs) å måtte betale 500kr i 1 år og fortsatt stå i 0 😣 Anonymkode: c0748...e31 Igjen, TS, med mindre du lever på sosialstønad og er alkis klarer du å betale mer enn 500/700 per måned. Anonymkode: 613e4...f52 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #9 Skrevet 6. februar 2018 Takk for svar. Skal prøve å få satt inn 1500 hver mnd. Anonymkode: c0748...e31
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #10 Skrevet 6. februar 2018 21 minutter siden, AnonymBruker said: Bruker det ikke nei. Sist jeg kn ha brukt det må vere for 1 år siden. føler jeg har betalt i evighet på det. Fikk skikkelig vondt i magen når jeg såg at det var på 0 kr.. Anonymkode: c0748...e31 Men du har jo ikke betalt ned på det, du har kun betalt renter, og knapt det hvis gjelden likevel har økt. Flott at du har tenkt å sette inn 1500 fra nå av. Da vil du se at beløpet går nedover. Og til fremtiden hvis du noensinne skulle få kredittkort igjen, husk at det kredittkortselskapene tjener penger på, er folk som kun betaler minstebeløpet. Skal man ha kredittkort, bør man ha penger til å betale ned hele forbruket hver måned. Da kan kredittkort være en fin ting, men hvis man ikke klarer det, er det best å holde seg unna. Anonymkode: de0dc...280 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå