AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 Har en som ble hjemme i forrige uke pga omgangssyke,ville ikke smitte andre så vi ble hjemme litt lengre enn vanlig.men vi vil ikke blo smittet igjen heller. Men kan man bli smittet igje hvis barnet går til bhg idag? Syken florerer fortsatt der.. Anonymkode: 0b9e4...504
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #2 Skrevet 6. februar 2018 Viruset kan mutere slik at det er mulig å bli smittet på nytt. Anonymkode: 5f405...e1c 1
Gjest making.a.mess Skrevet 6. februar 2018 #3 Skrevet 6. februar 2018 Omgangssykeviruset går på rundgang i barnehager. Det går lang tid innen alle har vært syke så det er bortimot umulig å sitte hjemme og vente til det er fritt for viruset i bhg. Da må du i så fall sitte hjemme med barna halve vinteren. Skulle gjerne unngått viruset selv. Desverre så er det alltid noen idioter som sender barna sine i bhg mens de enda er smittsomme fordi de vil fort tilbake på jobb. Så får alle andre muligheten til å bli smittet. Bhg kan gjøre tiltak som å sprite lokale/leker etc og være flinke med håndhygienen.
Ulrikke Skrevet 6. februar 2018 #4 Skrevet 6. februar 2018 Erfaringsvis er man immun rett etterpå, men varer det fortsatt om et par uker kan man nok bli smittet igjen ja....
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #5 Skrevet 6. februar 2018 Akkurat nå, Ulrikke skrev: Erfaringsvis er man immun rett etterpå, men varer det fortsatt om et par uker kan man nok bli smittet igjen ja.... Som regel er det mer enn ett virus som går samtidig, så man kan være uheldig å bli smittet av et annet virus enn man ble syk av for en uke siden... Anonymkode: db399...0f8 1
Vera Vinge Skrevet 6. februar 2018 #6 Skrevet 6. februar 2018 Dessverre er min erfaring at en del foreldre slurver med karantenetiden, og mine barn har fått omgangssyke/magevirus flere ganger på en vinter. Husker det ene barnet mitt hadde dette fire ganger etter hverandre, men godt mulig det var ulike virus. Jeg ble hvertfall ganske oppgitt da jeg overhørte en far som fortalte at datteren hadde hatt diaré kvelden før, men at hun virket så pigg på morgenen at de sendte henne i bhg. Men man kan jo ikke ha barna hjemme halve vinteren for å sikre seg heller, så jeg ville sendt dem i bhg etter karantenetiden, og om bhg ønsker 24 eller 48 timer er vel litt forskjellig, men jeg er vant til å operere med ca 48 timer etter siste oppkast/diaré. 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #7 Skrevet 7. februar 2018 Barnet mitt hadde omgangssyken og ble holdt hjemme i 48 t fra bhg. 8 dager seinere fikk det det på nytt. Det har jeg aldri opplevd før. men det går nok an å bli smittet igjen. Anonymkode: 0c274...f87
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #8 Skrevet 8. februar 2018 Min sønn fikk det tre ganger på rad i fjor vinter. Da ble jeg oppgitt. Ingen av oss andre i familien fikk det (han har eldre søsken som går på skole). Smitten kom åpenbart fra bhg. De ansatte var frustrerte fordi enkelte foreldre sendte barn i bhg før 48 timer var gått. Barna fortalte jo selv at de hadde kastet opp dagen før.. Håpløst. Forøvrig hjelper ikke antibac mot magevirus. Grundig håndvask med såpe og vann, samt grundig vask av leker, overflater osv i bhg. Hjemme bruker jeg klor.. Anonymkode: a398f...f7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå