AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 Vi har datet siden begynnelsen av oktober ifjor. Vi har møtt hverandres venner, sees ved hver mulige anledning o.l. Nå sist helg, var vi sammen hele helgen som vi ofte er, men jeg begynte plutselig å bygge meg opp en irritasjon rundt hele greia mellom oss, og det faktum at vi egentlig ikke har snakket NOE om hvorvidt dette bare er en casual greie eller om vi egentlig er på vei noe sted. Dette henger nok sammen med tidligere erfaringer fra min side, hvor jeg har trodd (i min blomstrende naivitet) at jeg har vært på vei inn i et forhold etter å datet en fyr i månedsvis, før han plutselig slipper bomben om at han kun har trodd vi har vært "venner med fordeler" o.l. Nå sitter jeg her og er egentlig skikkelig, skikkelig sint på meg selv, for at jeg IGJEN har havnet i en situasjon hvor jeg ikke på et tidligere tidspunkt har gjort det klart at jeg ikke er ute etter noe uforpliktende. Tok mot til meg og sa til han hva jeg tenkte og at jeg føler det er på tide at vi finner ut av hvorvidt vi skal ta steget videre eller ikke. Han svarte at "dette finner vi ut av". Dette var på søndag og har egentlig følt han har trukket seg unna siden det. Men mulig jeg bare er overdramatisk og overanalyserende. Nå sitter jeg og føler meg plutselig veldig dum - var det dumt av meg å ta dette opp nå? Anonymkode: f7690...37e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #2 Skrevet 6. februar 2018 Jeg skjønner ikke greia med å date og ha sex i månedsvis før man blir sammen. Man vet ganske fort om man liker noen eller ikke. Jeg tror ikke denne mannen ser på deg som noe annet enn uforpliktende kos og sex frem til han finner en han forelsker seg i. Anonymkode: dc54b...006 21
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #3 Skrevet 6. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke greia med å date og ha sex i månedsvis før man blir sammen. Man vet ganske fort om man liker noen eller ikke. Jeg tror ikke denne mannen ser på deg som noe annet enn uforpliktende kos og sex frem til han finner en han forelsker seg i. Anonymkode: dc54b...006 Ja.. du har vel rett. TS Anonymkode: f7690...37e 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #4 Skrevet 6. februar 2018 Er det noen som har tips til hvordan jeg skal gå frem en eventuell neste gang? (Om jeg møter en ny). Skal jeg nekte sex frem til han sier at vi er i et forhold? Skal jeg sette en grense på hvor mange dates vi går på før jeg krever at han enten blir sammen med meg eller så gidder jeg ikke mer? Jeg er ikke 20 år lenger og aner ikke hvordan dagens datingregler er.. Anonymkode: f7690...37e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #5 Skrevet 6. februar 2018 Nekte sex er ikke noe poeng. Ha sex når det føles naturlig, men ikke på første møte da det gir inntrykk av at du er billig. Heller ikke andre gang om han legger opp til det (typ hjemmedate med film). Da bør varsellampene lyse. (Jada, kommer helt sikkert noen inn her og forteller sin fantastiske historie om at det ikke gjorde noe at de hadde sex første kvelden) Trenger ikke være en prat. Mtp at dere er introdusert for venner så er dere jo egentlig godt på vei til å være kjærester. Det vanlige om man ikke ønsker noe mer er jo å hele tiden være alene, helst hjemme. Kanskje du sikter for høyt viss dette gjentar seg gang etter gang. Anonymkode: 8a898...077 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #6 Skrevet 6. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nekte sex er ikke noe poeng. Ha sex når det føles naturlig, men ikke på første møte da det gir inntrykk av at du er billig. Heller ikke andre gang om han legger opp til det (typ hjemmedate med film). Da bør varsellampene lyse. (Jada, kommer helt sikkert noen inn her og forteller sin fantastiske historie om at det ikke gjorde noe at de hadde sex første kvelden) Trenger ikke være en prat. Mtp at dere er introdusert for venner så er dere jo egentlig godt på vei til å være kjærester. Det vanlige om man ikke ønsker noe mer er jo å hele tiden være alene, helst hjemme. Kanskje du sikter for høyt viss dette gjentar seg gang etter gang. Anonymkode: 8a898...077 Jeg har aldri hatt sex med noen på første eller andre date.. ? Hvor får du dette fra? Vi har møtt hverandres venner ja. Vi er ofte ute på ting og har reist sammen også. Han tar mye bilder av oss og deler på sosiale medier. Litt usikker på hva du mener med å sikte for høyt. Jeg er for gammel til sånt og tror egentlig han også er det.. Anonymkode: f7690...37e 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #7 Skrevet 6. februar 2018 24 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har aldri hatt sex med noen på første eller andre date.. ? Hvor får du dette fra? Vi har møtt hverandres venner ja. Vi er ofte ute på ting og har reist sammen også. Han tar mye bilder av oss og deler på sosiale medier. Litt usikker på hva du mener med å sikte for høyt. Jeg er for gammel til sånt og tror egentlig han også er det.. Anonymkode: f7690...37e Det var et generelt tips. Viss du er for gammelt til sånt og vil ha spesielle tips får du heller oppgi alderen din enn å være bitchy. Anonymkode: 8a898...077 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #8 Skrevet 6. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var et generelt tips. Viss du er for gammelt til sånt og vil ha spesielle tips får du heller oppgi alderen din enn å være bitchy. Anonymkode: 8a898...077 Opplevde ikke at hun var bitchy der faktisk. Det er en helt rasjonell forundring. For det å sikte for høyt er et fenomen som er mest aktuelt når man er i tyveårene. Anonymkode: 70f6d...577 15
Stiigen Skrevet 6. februar 2018 #9 Skrevet 6. februar 2018 "dette finner vi ut av" ...no offense; men jeg lo ganske lenge når jeg leste det...hahaha, verste svaret ever.. Fra det hørtes det ut som han ikke er keen på noe forpliktende, MEN basert på det du sier ellers så kan det jo hende han faktisk ER det,men bare litt sånn treig(på å ta hint). Altså hvis dere er veldig mye sammen, har truffet hverandres venner, OG han driver å tagger dere på Facebook og slikt så høres det jo ut som dere er 100% i et forhold,men bare ikke har snakket om det. Hvis han virkelig har deg som "fuckbuddy" så er han seriøst tilbakestående. Altså, jeg sier ikke det er noe galt med den type forhold, men om det ikke er diskutert verbalt, så MÅ det ihvertfall subkommuniseres. Når jeg har hatt slikte forhold har jeg passet på å ikke treffes stort mer enn 1 gang i uken. Alle treffene er hjemmedater. Som regel har vi ikke hverandre på Facebook engang. Vi går ikke ut på "romantisk middag" etc. Jeg synes et slikt forhold kan være fint også fordi når vi er sammen så er hun 100% i mitt fokus, og sexen er bare en liten del av det hele, vi lager mat,lange samtaler, ser film, koser,spooner,sover sammen. Jeg blir genuint glad i damene jeg treffer, men bare ikke keen på forhold nå, og jeg kommuniserer dette slik at ingen blir såret. Det om å ikke treffes så ofte er like mye for min del, fordi jeg er veldig følelsesperson, og kan fort falle for en jente hvis vi er for mye sammen(noe jeg ikke ønsker akkurat nå) 7
annebanane Skrevet 6. februar 2018 #10 Skrevet 6. februar 2018 (endret) Stiigen skrev (På 6.2.2018 den 6.03): . Endret 15. oktober 2022 av annebanane 3
Hårstrikk79 Skrevet 6. februar 2018 #11 Skrevet 6. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var et generelt tips. Viss du er for gammelt til sånt og vil ha spesielle tips får du heller oppgi alderen din enn å være bitchy. Anonymkode: 8a898...077 Bitchy faktisk.. Nei, hun var ikke det:) 9
Gjest NuttinSpecial Skrevet 6. februar 2018 #12 Skrevet 6. februar 2018 Han har commitment issues, slapp av. Han er vel en av de som ikke trenger en merkelapp på alt. Jeg personlig hadde trukket meg unna deg, om du begynte å mase om "labels" når alt føltes bra. Go with the flow, ikke fuck opp en god relasjon pga labels. Vil du gifte deg, anskaffe skabbete labrador og 15 unger asap så uttrykk dette for nye eventuelle erobringer.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #13 Skrevet 6. februar 2018 4 minutter siden, NuttinSpecial said: Han har commitment issues, slapp av. Han er vel en av de som ikke trenger en merkelapp på alt. Jeg personlig hadde trukket meg unna deg, om du begynte å mase om "labels" når alt føltes bra. Go with the flow, ikke fuck opp en god relasjon pga labels. Det er jo en vesensforskjell på å være pauseunderholdning eller hovedshowet. TS vil tydeligvis ha en kjæreste, ikke et uforpliktende sexforhold. Anonymkode: dc54b...006 14
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #14 Skrevet 6. februar 2018 3 minutter siden, NuttinSpecial skrev: Han har commitment issues, slapp av. Han er vel en av de som ikke trenger en merkelapp på alt. Jeg personlig hadde trukket meg unna deg, om du begynte å mase om "labels" når alt føltes bra. Go with the flow, ikke fuck opp en god relasjon pga labels. Vil du gifte deg, anskaffe skabbete labrador og 15 unger asap så uttrykk dette for nye eventuelle erobringer. Har du litt aggresjon ovenfor dette temaet eller? Så fordi man ønsker noe mer enn uforpliktende knulling, så er det det samme som skabbete labrador (really?) og 15 unger? Hvis du skal ta det opp med han igjen ts, hadde jeg bare sagt til han at det at dere ikke kan definere noenting etter så lang tid, gjør deg usikker, og at du vurderer å avslutte, siden det beste svaret han kan komme med, er 'det finner vi ut av'. Hvis han stikker fordi du spør hva dere er, er det faktisk ikke verdt det spør du meg, og hvis han har sååå store problemer med å snakke om slikt, er sjansen veldig stor for at du sitter igjen såret om et år.. Dog, vær forberedt på at han faktisk stikker og, om du stiller litt krav/spørsmål her. Men er det ikke Så bedre at du finner ut av det nå, etter 4 måneder, at han fremdeles ikke aner hva han vil med deg, enn om et år? Det er faktisk et veldig legitimt spørsmål om man dater seriøst. Selvfølgelig ikke så veldig legitimt spørsmål om man bare er fuckfriends, men det innbiller jo ikke du deg at dere er, så da er det i så fall en gedigen misforståelse her.. Og mannfolk blir da for pokker ikke sååå skremt av et enkelt spørsmål etter så lang tid (hvis han virkelig liker deg, og vil noe seriøst med deg, blir han glad for at du ønsker å gå den veien!) , er ikke som om dere har datet i en uke, og du spør om du kan flytte seg og dine 5 unger inn til han. Lykke til, ts! Anonymkode: 97d34...973 14
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #15 Skrevet 6. februar 2018 11 minutter siden, NuttinSpecial skrev: Han har commitment issues, slapp av. Han er vel en av de som ikke trenger en merkelapp på alt. Jeg personlig hadde trukket meg unna deg, om du begynte å mase om "labels" når alt føltes bra. Go with the flow, ikke fuck opp en god relasjon pga labels. Vil du gifte deg, anskaffe skabbete labrador og 15 unger asap så uttrykk dette for nye eventuelle erobringer. Helt utrolig at menn tror at denne typen holdninger er attraktivt. Det fins sikkert ikke en eneste kvinne på jordas overflate som vil ha dette her, selv om mange finner seg i det dessverre. Anonymkode: 9ca36...fb0 8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #16 Skrevet 6. februar 2018 Dette finner vi ut av er bare en feig måte å si at han bare ser deg til han finner noe bedre Anonymkode: a0d5d...56b 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #17 Skrevet 6. februar 2018 20 minutter siden, NuttinSpecial skrev: Han har commitment issues, slapp av. Han er vel en av de som ikke trenger en merkelapp på alt. Jeg personlig hadde trukket meg unna deg, om du begynte å mase om "labels" når alt føltes bra. Go with the flow, ikke fuck opp en god relasjon pga labels. Vil du gifte deg, anskaffe skabbete labrador og 15 unger asap så uttrykk dette for nye eventuelle erobringer. Tror du snakker mest for deg selv her. 4 måneder er mer enn lenge nok til at man har funnet ut om man ønsker å være eklusiv eller ikke. Hvis man som deg ønsker å være evig singel så sier man jo bare det og slipper mer mas. Anonymkode: 3438e...fea 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #18 Skrevet 6. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette finner vi ut av er bare en feig måte å si at han bare ser deg til han finner noe bedre Anonymkode: a0d5d...56b Med mindre hun har lagt det frem sånn at hun er litt usikker selv, for å legge mindre press på han. Vi vet jo ingen ting om hvordan den praten gikk for seg egentlig. Anonymkode: 3438e...fea
Gjest NuttinSpecial Skrevet 6. februar 2018 #19 Skrevet 6. februar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo en vesensforskjell på å være pauseunderholdning eller hovedshowet. TS vil tydeligvis ha en kjæreste, ikke et uforpliktende sexforhold. Anonymkode: dc54b...006 No shit? Det er dog hva det er. Greit å klarere det i starten da - så hadde hun sluppet å bli skuffet. Kanskje han etterhvert vil ha forhold også, men tanken skremmer han? Da er det jo greit å gi han tid. Om selve fenomenet kjæreste er viktigere for henne enn en god relasjon så får hun jo handle deretter. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du litt aggresjon ovenfor dette temaet eller? Så fordi man ønsker noe mer enn uforpliktende knulling, så er det det samme som skabbete labrador (really?) og 15 unger? Hvis du skal ta det opp med han igjen ts, hadde jeg bare sagt til han at det at dere ikke kan definere noenting etter så lang tid, gjør deg usikker, og at du vurderer å avslutte, siden det beste svaret han kan komme med, er 'det finner vi ut av'. Hvis han stikker fordi du spør hva dere er, er det faktisk ikke verdt det spør du meg, og hvis han har sååå store problemer med å snakke om slikt, er sjansen veldig stor for at du sitter igjen såret om et år.. Dog, vær forberedt på at han faktisk stikker og, om du stiller litt krav/spørsmål her. Men er det ikke Så bedre at du finner ut av det nå, etter 4 måneder, at han fremdeles ikke aner hva han vil med deg, enn om et år? Det er faktisk et veldig legitimt spørsmål om man dater seriøst. Selvfølgelig ikke så veldig legitimt spørsmål om man bare er fuckfriends, men det innbiller jo ikke du deg at dere er, så da er det i så fall en gedigen misforståelse her.. Og mannfolk blir da for pokker ikke sååå skremt av et enkelt spørsmål etter så lang tid (hvis han virkelig liker deg, og vil noe seriøst med deg, blir han glad for at du ønsker å gå den veien!) , er ikke som om dere har datet i en uke, og du spør om du kan flytte seg og dine 5 unger inn til han. Lykke til, ts! Anonymkode: 97d34...973 De har en eller annen form for forhold da. Om ikke det er godt nok så synes jeg det blir klengete. Han har jo uttrykt at han ikke ønsker seg noe i den "labrador, 15 unger duren" så da er det jo bare å take it or leave it. Jeg liker å sette ting på spissen, en herlig egenskap jeg besitter. Jeg er kvinne og får angst når folk skal sette merkelapper på alt mulig. Commitment issues, ta hensyn. Det betyr ikke nødvendgivis at jeg aldri vært i forhold(eller overhodet ikke ønsker det), det tar bare lenger tid for meg. Jeg sier alltid at jeg ikke leter etter kjæreste, det kan dog utvikle seg til det om man respekterer grensene mine (psykiske problemer ) å gir meg tid til å gjøre meg kjent og komfortabel med situasjonen(for noen kan det ta 2 uker, for andre 2år). Hvorfor spør du en gang? Han har trukket seg unna deg etter du masa, sliter du virkelig med å oppfatte konteksten? Enten får du respektere han, spørre hva greia er - så tagga ner lite, eller finne en likesinnet.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #20 Skrevet 6. februar 2018 Jeg ville unngått sex de første månedene av et forhold. En fyr som er seriøs er villig til å vente. Hvis han synes du er crazy som sier det, sier det mye om ham. Skal dere være sammen de neste førti åra, er det plenty med tid til sex. I flere av mine forhold har vi brukt tid på å bli kjent, men samtidig flørtet. Like før eller like etter (samme dag eller noen dager etter) første kyss har jeg eller han tatt opp om vi er sammen eller ikke. Det kan føles kleint, men da vet man hvor man har hverandre, og vet at man ikke kaster bort tiden. Men i alle mine forhold har begge fra starten gitt tydelige signaler på at målet er å finne ut om vi vil være kjærester. Selv om man relativt tidlig blir kjærester, kan man jo velge å se an noen måneder før man kliner det ut på Facebook. Anonymkode: f6ef3...47d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå