AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #1 Skrevet 6. februar 2018 Lurer på om noen har kjennskap til disse yrkene og kan fortelle litt om hvordan jobben er? Enten om dere har erfaring selv eller kjenner noen med utdanning i feltene og kan dele litt på den måten. Vil gjerne ta en profesjonsutdanning og har veldig lyst å jobbe med fysioterapi eller ergoterapi og hjelpe folk med rehabilitering osv, men lurer litt på hvordan hverdagen er i disse yrkene? Hvilke muligheter har man innen ulike institusjoner / hjemmehjelp o.l.? Jobber man turnus som fysio/ergo? Er dette yrker man kan bli gammel i? Kanskje dumt spørsmål, men har faktisk aldri møtt en "gammel" fysioterapeut, så lurer litt på om dette er et yrke man kan ha og stå i? Er også litt nysgjerrig på hvordan helsevesenet i dag stiller seg til folk med tatoveringer? Har tatoveringer på armene og håper jo ikke dette skulle være noe hinder. Anonymkode: 76eb6...efb
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #2 Skrevet 6. februar 2018 Utrooooooolig vanskelig å finne seg jobb med begge de utdanningene.. Anonymkode: 32c2b...362 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #3 Skrevet 6. februar 2018 Ikke bare er det vanskelig å finne jobb, men tatoveringer pleier som regel ikke være ok når man jobber med mennesker. Noen pasienter reagerer på det og forbinder det med negativt, så det kan være minus. Anonymkode: 8c5a4...f29
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 Ser den, har hørt det samme, men tenker jo at det er vanskelig å finne jobb i veldig mange yrker om dagen, så man kan jo ikke bare velge ut ifra det heller? Ikke når sykepleier og lærer ikke er noe som appellerer i alle fall? Alt fra radiograf, bioingeniør, politi, fysio/ergo, humaniora osv, man snakker jo om dårlige jobbmuligheter overalt, men med kommende eldrebølge osv må det jo være rom for at noen utdanner seg innen helse? Anonymkode: 76eb6...efb
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #5 Skrevet 7. februar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Ser den, har hørt det samme, men tenker jo at det er vanskelig å finne jobb i veldig mange yrker om dagen, så man kan jo ikke bare velge ut ifra det heller? Ikke når sykepleier og lærer ikke er noe som appellerer i alle fall? Alt fra radiograf, bioingeniør, politi, fysio/ergo, humaniora osv, man snakker jo om dårlige jobbmuligheter overalt, men med kommende eldrebølge osv må det jo være rom for at noen utdanner seg innen helse? Anonymkode: 76eb6...efb Vet ikke hvor du bor, men er du fra Oslo så er det stor sjanse du må flytte langt for å få jobb i relevante stillinger. Er mye vanskeligere å få jobb på disse stillingene enn selv en økonomer, selv om det er altfor mange av dem. Bioingeniør har blitt mer etterspurt, og politi faller ikke helt i den kategorien. Anonymkode: 8c5a4...f29
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #6 Skrevet 7. februar 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke bare er det vanskelig å finne jobb, men tatoveringer pleier som regel ikke være ok når man jobber med mennesker. Noen pasienter reagerer på det og forbinder det med negativt, så det kan være minus. Anonymkode: 8c5a4...f29 Jeg jobber på landets største sykehus, og her er det flere med godt synlige tatoveringer. Ingen problemer med det. Anonymkode: ad2d0...9bb
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #7 Skrevet 7. februar 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvor du bor, men er du fra Oslo så er det stor sjanse du må flytte langt for å få jobb i relevante stillinger. Er mye vanskeligere å få jobb på disse stillingene enn selv en økonomer, selv om det er altfor mange av dem. Bioingeniør har blitt mer etterspurt, og politi faller ikke helt i den kategorien. Anonymkode: 8c5a4...f29 Har ikke mål eller ønske om å jobbe i Oslo, og er litt inneforstått med at jeg må flytte for å få jobb de første årene etter endt utdanning. Kunne godt ha flyttet langt oppi nord for å få jobb som fysioterapeut f.eks. Det viktigste for meg er at jeg faktisk får jobb etter endt turnusår/praksisår slik at jeg kan opparbeide erfaring, og heller senere prøve å komme meg til den plassen jeg ønsker. Anonymkode: 76eb6...efb
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #8 Skrevet 7. februar 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber på landets største sykehus, og her er det flere med godt synlige tatoveringer. Ingen problemer med det. Anonymkode: ad2d0...9bb Dette var godt å høre, har vært litt bekymret for at sleeve'n skulle være et hinder Anonymkode: 76eb6...efb
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #9 Skrevet 7. februar 2018 Ergoterapeuter jobber i større grad aktivitetsrettet med fokus på deltakelse i hverdagslivet både fysisk men også mentalt. Fysioterapi jobber mer kroppslig direkte på muskel og skjelett. Nå blir det jo påbudt med flere ergoterapeuter noe som gjør at det vil være lettere å få jobb samt kan ergoterapeuter jobbe innenfor utrolig mange forskjellige felt. Ofte er også ergoterapistillinger bakt inn som miljøterapeut så her er det viktig å lese stillingsbeskrivelsen skikkelig. Som fysioterapeut er det jo mange private klinikker og stor etterspørsel så ser ikke for meg at det skal være noe stort problem å få seg jobb innenfor dette heller Anonymkode: e1a9b...72f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå