Gå til innhold

Er du organdonor?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, naturligvis. Blir det først mot formodning aktuelt å bruke organene mine er jeg i en tilstand der jeg har absolutt null bruk for dem, så da er det klart andre kan få glede av dem.

Mener også både at vi burde hatt negativt register og at de som da har aktivt sagt nei bør stå sist i køen ved mottak også, slik andre har nevnt i denne tråden. Jeg har ingen tro på sistnevnte, men negativt register har jeg en viss tro på at vi kan få her til lands om en del år. 

Jeg har aldri hørt et eneste godt argument mot det å være organdonor i sin alminnelighet. Alle motargumentene jeg har hørt er basert enten på religiøs overbevisning eller at man "synes det er ekkelt/uverdig", og når det er snakk om liv eller død for fullstendig uskyldige mennesker som trenger nye organer må slike ting vike. Det er en ekkel tanke nå, men jeg har landet på at det tross alt er bedre at jeg lever med at en hypotetisk situasjon etter jeg er hjernedød er litt ekkel å se for seg enn at andre mennesker skal dø bare for at jeg skal slippe å begraves med et arr. Skulle det først bli aktuelt er jeg ute av stand til å få det med meg uansett.

Annerledes er det naturligvis for de hvis organer ikke kan brukes, men de har jo heller ikke nektet, de er bare utelukket av medisinske årsaker. Det sier seg selv at de ikke skal ekskluderes.

Anonymkode: 87068...520

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Hva mener du med sp?

Men takk for link hadde ikke fått det med med før nå.

Sp? :-p

Skrevet
1 time siden, gobbledigook skrev:

Sp? :-p

Sp er forkortelse for ordet spørsmål

• 2 uker senere...
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Til alle dere som mente jeg var helt idiot som sa det forgikk handel med organer på det svarte marked, jeg foreslår dere leser VG i dag; https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/9mkm8M/syriske-flyktninger-selger-egne-organer-for-aa-overleve Og dette skjer ikke i langtvekkistan, det skjer i Tyrkia.

Anonymkode: 368df...6ef

Det er da ingen som har sagt at dette ikke forekommer?

Anonymkode: 82a07...b89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...