Gå til innhold

Klager folk for mye på helsearbeidere ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes egentlig de gjør det. Er du enig eller uenig ?

Anonymkode: a00a1...cde

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke si jeg har fått noen klager noen gang. Og har 20 år i yrket.

Anonymkode: 1556a...259

• Liker 1
Skrevet

Vel, selv har jeg kun klaget på to stk. Var innlagt med store smerter, og fikk beskjed om å slutte å gråte fordi jeg vekket andre pasienter.  Men det synes du kanskje er helt innafor?

Andre gangen skulle jeg ha legetime for abort, var 17 år, og fikk beskjed om at jeg ble satt på venteliste i opptil 5 mnd, fordi jeg ikke hadde fastlege der jeg hadde sommerjobb.men det er kanskje bare jeg som er vanskelig?

Anonymkode: 83b81...a77

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, selv har jeg kun klaget på to stk. Var innlagt med store smerter, og fikk beskjed om å slutte å gråte fordi jeg vekket andre pasienter.  Men det synes du kanskje er helt innafor?

Andre gangen skulle jeg ha legetime for abort, var 17 år, og fikk beskjed om at jeg ble satt på venteliste i opptil 5 mnd, fordi jeg ikke hadde fastlege der jeg hadde sommerjobb.men det er kanskje bare jeg som er vanskelig?

Oi. Hårsår og føler deg tråkket på tærne much??

Anonymkode: c0bee...556

• Liker 6
Skrevet

Ja, jeg jobber i helsevesen. Nordmenn er så bortskjemte og ser ikke lengre enn sin egen sittuajson. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått kjeft fra pasienter «med en vond finger» fordi de må vente, fordi noenmer akutt som hjerneblødning kom inn. De skjønner ikke og forstår ikke at en alvorlig skade kommen inne før en triviell en (triviell i det store bildet)

Anonymkode: 8727f...be6

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi. Hårsår og føler deg tråkket på tærne much??

Jeg svarte da bare på tråden. Var det ikke relevant det jeg skrev? Har jeg misforstått noe?

• Liker 2
Skrevet

Ja, de som jobber på sykehus og i helsevesen er mennesker de å. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes egentlig de gjør det. Er du enig eller uenig ?

Anonymkode: a00a1...cde

Folk flest forstår ikke hva de kan klage på og hvordan en klage fremmes. Dermed vil de som kunne hatt noe å klage på, ikke nå frem med sine klager. Andre er notorisk misfornøyd med alt og klager på alt mulig uten saklig grunn. 

De som virkelig har noe å klage på er i fåtall og gjør i all hovedsak det de må for å fremme en klage på riktig måte. 

Anonymkode: 10650...757

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte da bare på tråden. Var det ikke relevant det jeg skrev? Har jeg misforstått noe?

Du svarer ganske nedlatende. "Kanskje du synes det er greit" "Kanskje jeg er vanskelig". 

• Liker 3
Skrevet
20 timer siden, Cyndaquil skrev:

Ja, de som jobber på sykehus og i helsevesen er mennesker de å. 

Leger og andre helsearbeidere unnskylder alltid sine feil med at de er "bare mennesker". Faktum er imidlertid at folk dør i hopetall på sykehus pga legers feil, latskap og elendige fagkunnskap. Kun et lite mindretall av alle dem som feilbehandles, får den erstatningen de har krav på. Alt for få klager på dem som arbeider på sykehusene. Det er på tide at kravene til legenes arbeidsmoral og yrkesutøvelse økes radikalt. Samtidig må det opprettes egne etterforskningsenheter som kun arbeider med lovbrudd begått av helsearbeidere, slik at morderne avsløres og straffes.

Anonymkode: 12852...c61

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Leger og andre helsearbeidere unnskylder alltid sine feil med at de er "bare mennesker". Faktum er imidlertid at folk dør i hopetall på sykehus pga legers feil, latskap og elendige fagkunnskap. Kun et lite mindretall av alle dem som feilbehandles, får den erstatningen de har krav på. Alt for få klager på dem som arbeider på sykehusene. Det er på tide at kravene til legenes arbeidsmoral og yrkesutøvelse økes radikalt. Samtidig må det opprettes egne etterforskningsenheter som kun arbeider med lovbrudd begått av helsearbeidere, slik at morderne avsløres og straffes.

Forhold deg til virkeligheten, og uten overdrivelser, hvis du vil bli tatt seriøst.

Anonymkode: 28c95...fc8

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forhold deg til virkeligheten, og uten overdrivelser, hvis du vil bli tatt seriøst.

Det er dessverre nettopp det jeg gjør.

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er dessverre nettopp det jeg gjør.

Du gjør ikke det, uansett hvor mye du påstår det. Du kan umulig ha satt deg inn i hvordan kontrollsystemene fungerer i norsk helsevesen, eller hvordan det reageres ved rutinesvikt og prosedyrefeil. Kan du ikke la oss håndtere dette selv? Det virker jo ikke som om du forstår grunnleggende problemstillinger en gang. vet du joe som helst om hvordan avvikssystemene i helseforetakene fungerer, og hvordan de kontrolleres?

• Liker 4
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du gjør ikke det, uansett hvor mye du påstår det. Du kan umulig ha satt deg inn i hvordan kontrollsystemene fungerer i norsk helsevesen, eller hvordan det reageres ved rutinesvikt og prosedyrefeil. Kan du ikke la oss håndtere dette selv? Det virker jo ikke som om du forstår grunnleggende problemstillinger en gang. vet du joe som helst om hvordan avvikssystemene i helseforetakene fungerer, og hvordan de kontrolleres?

Jeg vet hvordan dette i praksis fungerer, og det er ikke slik det burde være. Bagatellmessige avvik rapporteres villig vekk, og dette genererer mye arbeid. Alvorlige avvik feies som regel under teppet.

Det er derfor nødvendig med en ekstern kontrollinstans som oppdager og etterforsker alle alvorlige feil. I første omgang er det rimelig å se på alle dødsfall ved sykehus, da mange av disse i virkeligheten burde vært unngått og således er drap.

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet hvordan dette i praksis fungerer, og det er ikke slik det burde være. Bagatellmessige avvik rapporteres villig vekk, og dette genererer mye arbeid. Alvorlige avvik feies som regel under teppet.

Det er derfor nødvendig med en ekstern kontrollinstans som oppdager og etterforsker alle alvorlige feil. I første omgang er det rimelig å se på alle dødsfall ved sykehus, da mange av disse i virkeligheten burde vært unngått og således er drap.

Vi HAR en ekstern kontrollinstans. Alvorlige saker sendes dit.

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi HAR en ekstern kontrollinstans. Alvorlige saker sendes dit.

Vi har ingen ekstern kontrollinstans som på eget initiativ leter etter og etterforsker feilbehandling på sykehus. Vi trenger et fagpoliti som avslører det som ikke rapporteres. De får garantert mye å gjøre.

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har ingen ekstern kontrollinstans som på eget initiativ leter etter og etterforsker feilbehandling på sykehus. Vi trenger et fagpoliti som avslører det som ikke rapporteres. De får garantert mye å gjøre.

Jeg gjentar at du ikke forstår hva du snakker om. Dette er umodent tullprat.

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjentar at du ikke forstår hva du snakker om. Dette er umodent tullprat.

Avvikssystemet baserer seg på at de i helsevesenet som gjør eller oppdager feil, skal rapportere internt. Dette blir som å satse på at lovbryterne får ansvaret for å anmelde egen kriminalitet. I det minste må alle dødsfall på sykehus etterforskes av politimyndighet med tilknyttet medisinsk kompetanse som ikke er en del av vårt korrupte helsevesen.

• Liker 1
Skrevet

Nei. Dem må klage mer. Helsearbeidere suger.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:

Nei. Dem må klage mer. Helsearbeidere suger.

Har du stor og mange års førstehåndserfaring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...