Gå til innhold

Date når man bor i kollektiv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student og skal på date med en som er student. Vi bor begge i kollektiv. Nå kommer det ikke til å være hjemmedate på første date, men hvordan gjør dere det med datingen når dere bor i kollektiv? Tenkte kanskje at litt poenget med date er å få litt tid for oss selv først før hun treffer kompisene,  mine , men det er ikke så lett i et kollektiv. Jeg har bare soverommet mitt, stue og kjøkken er felles. Soverommet har kun seng, skap og skrivepult. 

Anonymkode: 0c512...904

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns egentlig man er for ung og uetablert til å date og ha kjæreste om man bor i kollektiv.
Det er hensynsløst ovenfor de andre i kollektivet å ha sex om noen andre er hjemme, men det går jo an å sørge for å møtes på hjemmebesøk når man har hele leiligheten for seg selv og slipper å måtte plage noen andre med ubehageligheter og slipper å måtte begrense seg selv seksuelt eller frihetsmessig for eksempel ved å ikke kunne dusje eller måtte gjemme seg fra dusjen til rommet og dekke seg til osv.

Anonymkode: 67d2e...d92

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns egentlig man er for ung og uetablert til å date og ha kjæreste om man bor i kollektiv.
Det er hensynsløst ovenfor de andre i kollektivet å ha sex om noen andre er hjemme, men det går jo an å sørge for å møtes på hjemmebesøk når man har hele leiligheten for seg selv og slipper å måtte plage noen andre med ubehageligheter og slipper å måtte begrense seg selv seksuelt eller frihetsmessig for eksempel ved å ikke kunne dusje eller måtte gjemme seg fra dusjen til rommet og dekke seg til osv.

Selvsagt må jeg ta hensyn, men det er ikke mulig for meg å kun ha sex når alle er borte. De to andre er knapt ute av leiligheten. 

Jeg har heller ikke råd til å bo i annet enn hybel eller kollektiv og i begge tilfeller så vil man måtte leve med at andre lager lyd.  

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt må jeg ta hensyn, men det er ikke mulig for meg å kun ha sex når alle er borte. De to andre er knapt ute av leiligheten. 

Jeg har heller ikke råd til å bo i annet enn hybel eller kollektiv og i begge tilfeller så vil man måtte leve med at andre lager lyd.  

Hybel er hvertfall hakket mer privat....  Da får dere ha lydløs sex og ikke fly i undertøy fra senga til badet eller kleine morgninger for de andre på kjøkkenet med nypult hår og sexlukt..

Skrevet

Hvor mange er dere? Ta 3 kant eller 4 kant forhold da vel😂😂. Beklager måtte bare skrive det.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der er bare tull. Selvsagt må man ta hensyn, men det går da fint an å ha kjæreste selv om man ikke har eget hus eller leilighet... Ts spør vel egentlig etter en måte å få vært sammen med personen og bli kjent før man introduserer de for andre. Dra ut på ting i stedet i begynnelsen eller gå turer. Selv om rommet ditt og hennes er lite så går det jo an å sitte der inne og ha på musikk/se film eller bare prate. 

Anonymkode: bffbd...b5b

• Liker 3
Skrevet

Går såklart greit. Men når man starter å ønske er seriøst forhold, er det jo naturlig å flytte sammen? 

Anonymkode: 9c11e...bcc

Skrevet

I alle dager? for ung for å date og ha kjæreste dersom man bor i kollektiv ?! Hvor unge tror du de som bor i kollektiv er, 16? Det er heller ikke hensynsløst ovenfor andre å ha sex dersom man bor i kollektiv. Det som er hensynsløst er å ha skikkelig høylytt og røff sex og bråk generelt når andre sover, men de aller fleste klarer å innse dette. 

TS jeg vet ikke hvor mange du deler med, men dersom det er 2-3 stk kan du jo gi dem en liten heads up noen dager i forveien om at du kommer til å ha en hjemmedate, men det gjør f.eks. ingenting at de er i nærheten/går fra rom til rom. Selv deler jeg med 1 person så det er greit, men vi mangler stue i kollektivet vårt. Derfor har vi hjemmedate på soverommet mitt (bruker sengeteppe og puter slik at senga ser ut som en sofa), spiser fingermat, og ser på film/serier. Ifølge venninner så er dette nokså normalt :) 

Anonymkode: 927cc...0a2

• Liker 1
Skrevet

Man er selvfølgelig ikke for ung og uetablert til å date og ha kjæreste når man bor i kollektiv! De færreste studenter har egen bolig, og det er mange som bor i enten kollektiv, eller f. eks. hybeldublett der man deler kjøkken og/eller bad med en annen hybel. Dagens boligpriser er høye, både som kjøper og på leiemarkedet, så det er ikke så mange studenter som kan ta seg råd til å leie eller kjøpe en hel leillighet til seg selv. Men man bør selvfølgelig ikke sette kjærlighetslivet på vent av den grunn. Det er viktig å få noe erfaring i tyveårene, slik at man ikke faller helt ut senere i livet. Det er helt normalt å ta med seg kjæresten til kollektivet i blant. Stikkord her er hyppighet og folkeskikk. Den som tar med seg daten bør tenke på at det ikke er noe man gjør mange ganger i uka slik at det virker som partneren har flyttet inn, og når det iblant gjøres så viser man normal folkeskikk med tanke på støynivå. Og den som besøker oppfører seg som gjest, da ved å ikke ta seg til rette i kollektivets felles fasiliteter og kjøleskap. 

Slike ting kan også avklares før man flytter inn. Man tar en prat om forventninger i forhold til besøk, da også fra kjærester. Viser det seg at kollektivet er konservativt og at de andre beboerne har strenge regler mot gjester, så velger man et annet kollektiv. I noen tilfeller er man med på å opprette et kollektiv selv. Da kan man være med på å lage husordensregler som også sier noe om gjester slik at beboerne får noe å forholde seg til.

Anonymkode: b3d03...b87

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...