AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 Jeg gjør det ,hver eneste mnd.Er så sliten av å alltid ha for lite.Er det flere i samme situasjon.? Anonymkode: 3ba64...159
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 Tjener du veldig bra da,siden du aldri bruker mastecard? Du er vel samboer? Anonymkode: 3ba64...159
mjauritz Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 Prøver å la være, men bruker det mye når jeg handler på nett og sånn. De fleste gangene betaler jeg alt før det kommer rente, men jeg skal ærlig innrømme at et par ganger har jeg brukt litt lenger tid. Men jeg har lav grense for hvor mye jeg kan bruke, så hvis jeg makser det så er det heldigvis ikke noe krise. Uansett er det alltid kjipt måneden etter.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #5 Skrevet 5. februar 2018 Bruker Norwegian sitt kredittkort hele tiden, men betaler alt i tide. Samler mange poeng som jeg handler flybilletter for. Anonymkode: cc09c...68d 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #6 Skrevet 6. februar 2018 Jeg betaler alltid alt jeg kjøper med kredittkort, for å utnytte cashback og andre fordeler, men jeg betaler jo selvfølgelig alltid alt på forfallsdato så jeg betaler aldri renter. Anonymkode: cb718...68a 4
Anglofil Skrevet 6. februar 2018 #7 Skrevet 6. februar 2018 (endret) Jeg bruker kredittkort på alle kjøp, men jeg bruker ikke mer kreditt enn hva jeg har råd til. Betaler alltid hele regningen til forfall for å slippe renter. Mvh Yvonne Endret 6. februar 2018 av Yvonne
heipådegsann Skrevet 6. februar 2018 #8 Skrevet 6. februar 2018 Jeg har kun brukt det til å kjøpe brillene mine, fordi de måtte jeg jo tross alt ha. Men ellers bruker jeg det aldri rett og slett fordi jeg har såpass dårlig råd som jeg har. Situasjonen per dags dato er litt sånn at har jeg ikke råd til å betale det nå, så har jeg mest sannsynligvis ikke råd til å betale det før det begynner å rente seg heller. Og kommer det renter på så er jeg jo inne i en ond sirkel.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #9 Skrevet 6. februar 2018 Jeg bruker kun kredittkort. Det er jo null problem, så lenge man betaler hele beløpet når regningen kommer. Da er det faktisk et ikke-problem, siden man gjerne får fordeler som cashback, bonuser, forsikringer, osv på kjøpet. Jeg fikk 1500 i trumfbonus i fjor, og har ca 600 norwegianpoeng, takket være bruk av kredittkort. Anonymkode: a1591...1d0 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #10 Skrevet 6. februar 2018 Jeg gjør som mange andre og bruker kredittkort for å få cashback, men alt betales ved forfall. Mastercard er ikke synonymt med kredittkort forresten, man kan få debitkort fra mastercard også, og man kan få kredittvisa. Anonymkode: c47e9...2ae 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #11 Skrevet 6. februar 2018 Ja, men jeg betaler som regel alt til forfall. Har ellers grei økonomi, så jeg bruker det mest fordi det er en ekstra sikkerhet på netthandel osv. (skulle man bli lurt, er det mye lettere å bestride et beløp med kredittkort siden det ikke trekkes med en gang, en å måtte styre med å få refundert et beløp som trekkes rett fra konto via debetkort). Anonymkode: a88a3...802
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #12 Skrevet 6. februar 2018 Her på KG er det selvsagt ingen som har kredittgjeld og alle betaler inn det de skylder før det løper renter. Anonymkode: 3825d...289 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #13 Skrevet 6. februar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her på KG er det selvsagt ingen som har kredittgjeld og alle betaler inn det de skylder før det løper renter. Anonymkode: 3825d...289 Er vel ingen som har noe å vinne på å lyve om dette her? TS spør, og får svar. Og ja, det hender en gang i blant at jeg deler opp beløpet slik at det påløper litt renter, slik at jeg slipper å ta fra sparekonto/investeringskonto (da påløper det gjerne gebyrer som er høyere enn det rentene for å overføre noen tusen på kredittkort til neste periode koster). Men har man kontroll på økonomien ellers, er rentene såpass lave at det utgjør et ekstremt lite beløp, så lenge man ikke lar det gå et halvt år, og man ikke snakker om beløp i hundretusenkronersklassen. Anonymkode: a88a3...802
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #14 Skrevet 6. februar 2018 Just now, AnonymBruker said: Er vel ingen som har noe å vinne på å lyve om dette her? Hvor skriver jeg at noen har løyet? Hjelpes.. Anonymkode: 3825d...289
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #15 Skrevet 6. februar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker said: Her på KG er det selvsagt ingen som har kredittgjeld og alle betaler inn det de skylder før det løper renter. Anonymkode: 3825d...289 Det er vel mer det at de som sliter med betalingsevne ikke er de ivrigste til å svare i slike tråder. At 4-5 stykker på KG ikke har kredittkortgjeld er vel ikke så imponerende? Anonymkode: c47e9...2ae 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #16 Skrevet 6. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor skriver jeg at noen har løyet? Hjelpes.. Anonymkode: 3825d...289 Tolket deg slik, når du nevnte at "Her på KG er det selvsagt ingen som har kredittgjeld og alle betaler inn det de skylder før det løper renter.". Og da svarte jeg med utangspunkt i det Kredittkort er en fin måte å kunne dele opp regninger på det og være likvid på lønnskonto, bare man har kontroll på hva man faktisk tjener, hvor mye som er utestående på kredittkort og når det forfaller slik at man planlegger tilbakebetalingene i tide. Anonymkode: a88a3...802
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #17 Skrevet 6. februar 2018 Jepp. Nå betaler jeg renter, men pleier som regel å betale inn før forfall. Akk nå har jeg vel - 20 000 som jeg skal betale, men det tar jeg over de 2 neste mnd (fikk litt uforutsette utgifter). Så lenge man ikke sliter med å betale tilbake, så er det jo ikke noe stress. De fleste jeg kjenner bruker det ofte. Anonymkode: 1335f...340
asterix Skrevet 6. februar 2018 #18 Skrevet 6. februar 2018 Jeg betaler alt med kredittkort, men har alltid pengene stående klar på en egen sparekonto slik at jeg betaler inn hele den skyldige summen ved forfall. Bruker kredittkort pga cashback og rabatter.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #19 Skrevet 6. februar 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Tjener du veldig bra da,siden du aldri bruker mastecard? Du er vel samboer? Anonymkode: 3ba64...159 «Du er vel samboer?» er det en selvfølge? Men ja jeg er samboer. Å nei jeg tjener ikke bra. Men hvorfor skal jeg bruke penger som ikke er mine? Jeg gidder ikke å pådra meg gjeld på grunn av mathandel. Må man seriøst tjene bra for å ikke ha behov for kredittkort? Hva skjedde med å budsjettere det man allerede har slik at msn slipper å pådra seg gjeld? Forstår ikke logikken din. Å nei jeg sier ikke st jeg ikke har gjeld. Men kredittkort gjeld er ikke lurt med mindre man kan betale alt før det begynnerne å løpe renter. Anonymkode: fb06a...dcc 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #20 Skrevet 6. februar 2018 Åpenbart at TS spør om det er andre som sliter så mye at de må ta opp kredittkortgjeld hver måned, ikke om folk bruker kredittkort for morro skyld... Anonymkode: d7dc4...e91 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå