Fat Sally Lee Skrevet 10. februar 2005 #1 Del Skrevet 10. februar 2005 Jeg har nettopp mottatt beskjed om at jeg er tatt inn ved stylistlinja på NFHS (Norsk Frisør- Hud og Stlylistskole) på Hamar, og lurer veldig på om jeg skal takke ja til skoleplassen... Studiet varer i sju måneder, og etter endt studium kan jeg smykke meg med tittelen makeupartist og stylist. Dette er akkurat hva jeg har drømt om, men det koster veldig mye penger... 75 000 kr. Er det noen her som har tips eller erfaringer å dele med meg? Bør jeg takke ja til plassen? Er det verdt pengene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. februar 2005 #2 Del Skrevet 10. februar 2005 Hvis dette virkelig er noe du vil, både utdanne deg til og jobbe med synes jeg ikke pengene skal være det som stopper deg. Jeg fant ut av det samme for ikke lenge siden og blir student til høsten av selv.Studiegjeld vil jeg så absolutt få, men en god utdannelse på kjøpet og med riktig jobb i etterkant en god mulighet til tilbakebetaling og samtidig ha greit med penger likevel. Trøst deg med at svært mange har studiegjeld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 10. februar 2005 #3 Del Skrevet 10. februar 2005 Hei, jeg sitter faktisk å skriver søknad til en lignende skole i Oslo. Kommer jeg inn der begynner jeg i august..skolen koster 50.000,- pluss pluss. Men som kjæresten min og Alwa sier, så er ikke penger noe å tenke på så lenge utdannelsen er riktig for deg. De fleste skylder lånekassen en del penger. Inkludert meg! Lykke til! Jeg syns du skal takke JA! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocktail, ikke innlogget Skrevet 11. februar 2005 #4 Del Skrevet 11. februar 2005 Jeg har lyst til å takke ja, men jeg er veldig usikker på kvaliteten på skolen, og hvordan jeg vil bli mottatt i jobbmarkedet senere. Det finnes så lite info på nett om skolen, og jeg har knappe to uker på å bestemme meg... Får dra og klippe håret mitt snart, frisøren min har gått på samme skole, så jeg får fritte henne ut mens hun kipper meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet 12. februar 2005 #5 Del Skrevet 12. februar 2005 Heisann, jeg har ingen erfaring som stylist selv, men har snakket med stylist/frisør/make-up artist på foto-session - de ga meg inntrykk av at bransjen er tøff, og konkurransen hard. De jobber ofte med gratisprosjekter rett og slett bare for å få promotert seg, og det å ha et nettverk rundt seg (spesielt er det smart å kjenne fotografer) er en kjempefordel. Jeg vil nok anbefale å komme i kontakt med andre stylister/make-up artister, for å spørre hvordan de fikk jobben sin etc, det virker som om svært få slike stillinger blir utlyst (bortsett fra parfymeri-ansatte). Oi, denne posten hørtes da fryktelig negativ ut, det var jo ikke sånn ment - er det noe man virkelig har lyst til så bør man satse, heller enn å angre på at man ikke gjorde det. Men å gjøre grundige undersøkelser på forhånd skader nok ikke uansett. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anyvold Skrevet 13. februar 2005 #6 Del Skrevet 13. februar 2005 Næmmen!!! Er det her du fant meg??? (du mailet meg her om dagen.) Jeg skal sende deg mailen til "kollegaen" min som har gått på NFHS så snart hun svarer meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 13. februar 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 13. februar 2005 Her jeg fant deg, ja Kjempetakk for all hjelpen jeg har fått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nattsol Skrevet 21. februar 2005 #8 Del Skrevet 21. februar 2005 Noen som har tips om skolen da? Er selv fra Hamar, men har egentlig ikke hørt noe spesielt om dem. Vet bare at de er helsikes dyre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå