Gå til innhold

Magen konstant hard om kvelden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i uke 30 og magen blir konstant hard og klumpete om kvelden, varer helt til dagen etter til den da blir mer normal å ikke så stram. Har vært sånn i noen dager nå... Noen med samme erfaringer? Burde jeg få en sjekk? 

Anonymkode: 4ffae...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt det slik siden rundt uke 20 (er i uke 28 nå). Magen blir ordentlig stram på kveldstid slik at det er ubehagelig, og det eneste jeg orker er å sitte godt tilbakelent i sofaen. Har litt problemer med fordøyelsen bl.a. pga. at jeg tar jerntilskudd, og tror bare når kvelden kommer at jeg er ekstra oppblåst. I kombinasjon med bekkenløsningsplager som jeg også har, har jeg det ganske ukomfortabelt på kveldstid. Blir liksom verre de dagene jeg har vært ekstra aktiv.

Anonymkode: f4d19...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt det slik siden rundt uke 20 (er i uke 28 nå). Magen blir ordentlig stram på kveldstid slik at det er ubehagelig, og det eneste jeg orker er å sitte godt tilbakelent i sofaen. Har litt problemer med fordøyelsen bl.a. pga. at jeg tar jerntilskudd, og tror bare når kvelden kommer at jeg er ekstra oppblåst. I kombinasjon med bekkenløsningsplager som jeg også har, har jeg det ganske ukomfortabelt på kveldstid. Blir liksom verre de dagene jeg har vært ekstra aktiv.

Jeg også er plaget med fordøyelsen, som blir verre på kveldstid, kanskje det trigger kynnerne litt også? Da tenker jeg at jeg ikke skal bekymre meg for det så lenge det ikke kommer med smerter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i uke 30 og magen blir konstant hard og klumpete om kvelden, varer helt til dagen etter til den da blir mer normal å ikke så stram. Har vært sånn i noen dager nå... Noen med samme erfaringer? Burde jeg få en sjekk? 

Kan være kynnere, tegn på å ta det med ro. Hadde selv steinhard mage og fikk beskjed om at det var kynnere - noe jeg ikke skjønte selv, trodde det skulle være tak.

Anonymkode: 71a75...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det sånn om natten. Da er magen helt deformert, knallharde kuler og klumper som stikker opp og ut alle veier. Uke 35 nå, og det har vært sånn i noen måneder. 

Anonymkode: a3d02...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også er plaget med fordøyelsen, som blir verre på kveldstid, kanskje det trigger kynnerne litt også? Da tenker jeg at jeg ikke skal bekymre meg for det så lenge det ikke kommer med smerter :) 

Ja, det lurer jeg også på. Eller om kanskje man lettere får kynnere om man er sliten  (jeg er ofte sliten på kveldstid etter jobb). Jeg har ikke vært spesielt bekymret ettersom ikke jeg heller har smerter, bare litt ubehag, og jeg føler meg helt fin igjen etter å ha hvilt meg. Tror likevel jeg nevner dette for jordmor på neste kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...