AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 Om så hva er fordommene dine ? Anonymkode: 7422c...05e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 Tror ikke det? Har møtt så mange av dem. Anonymkode: 2401f...09e
Nappetass1 Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 Du mener mot yrkesgruppene i sin helhet? Nei. Kjenner en skokk av begge deler og de er like forskjellige som resten av oss. For øvrig et tåpelig spørsmål. Hva er dine fordommer? 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #5 Skrevet 5. februar 2018 Egentlig ikke, men de legene jeg kjenner har ikke spesielt mye kunnskap når det kommer til kosthold. Derfor tar jeg det med en god dose salt dersom jeg får anbefalinger som å f.eks. drikke et glass melk til hvert måltid Anonymkode: 0ac59...8b8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 Hvorfor skulle man ha fordommer mot leger/sykepleiere? Har du det selv siden du spør? Anonymkode: f6feb...bb4 6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #8 Skrevet 5. februar 2018 Sykesøster? Er i grunn det det het på 60-tallet da de gikk rundt i kjoler og hæler. Kanskje å kalle det for sykepleier vil fjerne noen av fordommene som sitter igjen fra denne tiden? Jeg har forøvrig ikke fordommer og ser ikke hvorfor man skal ha fordommer mot mennesker som vier livet og tar mange år med høyere utdannelse for å hjelpe andre. Ikke annet enn noe mer uskyldige fordommer ihvertfall. Jeg gikk hyppig hos kirurg en periode for oppfølging, og jeg fikk 5 minutt og måtte ha nøye planlagt akkurat hva jeg skulle si for å huske alt på den korte tiden før jeg nærmest ble kastet ut av kontoret. Da var jeg litt sånn "åhh, typisk stressede spesialister ass". Anonymkode: e8d92...3b2 7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #10 Skrevet 5. februar 2018 Eh nei. Jeg har ikke fordommer mot de som hjelper meg når jeg er syk, ei heller de som for litt over en uke siden måtte hjelpe meg med å vaske meg over alt (ja, til og med i underlivet og rumpa) fordi jeg hadde hatt en operasjon og ikke klarte noe selv. Jeg beundrer mennesker som hele dagen gjør en sånn jobb. Anonymkode: 3d330...ff4 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #11 Skrevet 5. februar 2018 Har stor respekt for leger og sykepleiere, så ingen fordommer der. Jeg har dog noen fordommer mot sykepleiestudenter og legestudenter. Er student selv, bor i kollektiv med folk som studerer dette og føler mange av de prioriterer mye festing og drikking over studiet. Vet at mange legestudenter skal være aktiv "overalt". Dvs A i alle fag, være på alle fester, sitte på skolen 10 t hver dag, trene hver dag, spise sunt hele tiden, være supersosial og "populær". Nå må jeg innrømme at jeg er ekstremt introvert, så er kanskje fordi jeg er på andre enden av spekteret at det føles så ille. Anonymkode: 3994f...129 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #14 Skrevet 5. februar 2018 6 minutter siden, Hårstrikk79 skrev: Sykesøster, faktisk. Er du 90? 😄 Av alle idiotiske ting å reagere på må dette være det mest idiotiske jeg har sett. Samme om man sier sykesøster eller sykepleier vel. Anonymkode: 7422c...05e
Perle Skrevet 5. februar 2018 #15 Skrevet 5. februar 2018 Nei. Har flere lege og sykepleie venner. "Sykesøstre" kjenner jeg ingen under 83 år som sier. 3
Hårstrikk79 Skrevet 5. februar 2018 #16 Skrevet 5. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Av alle idiotiske ting å reagere på må dette være det mest idiotiske jeg har sett. Samme om man sier sykesøster eller sykepleier vel. Anonymkode: 7422c...05e Da har du levd et temmelig innskrenket liv, hvis dette var det mest idiotiske du har sett:) Og nei. Det er ikke det samme. Tror ikke min mannlige kollega vil bli titulert med sykesøster:) 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #17 Skrevet 5. februar 2018 2 minutter siden, Hårstrikk79 skrev: Da har du levd et temmelig innskrenket liv, hvis dette var det mest idiotiske du har sett:) Og nei. Det er ikke det samme. Tror ikke min mannlige kollega vil bli titulert med sykesøster:) Håper du ikke er like ufyselig mot dine pasienter. Anonymkode: 7422c...05e
Hårstrikk79 Skrevet 5. februar 2018 #18 Skrevet 5. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Håper du ikke er like ufyselig mot dine pasienter. Anonymkode: 7422c...05e Ufyselig? Jeg hadde et smil bak setningen, der jeg spurte om du var 90. Det var en spøk. Det er du som er ufin. 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #19 Skrevet 5. februar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av alle idiotiske ting å reagere på må dette være det mest idiotiske jeg har sett. Samme om man sier sykesøster eller sykepleier vel. Anonymkode: 7422c...05e Vil bare informere om at barnehagelærere klikker i vinkel om de blir kalt barnehage tante nå om dagen. Så om folk FNISER av at sykesøster er gammeldags så er det ingenting. Anonymkode: 6257a...01b
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #20 Skrevet 5. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Om så hva er fordommene dine ? Anonymkode: 7422c...05e Jeg har fordommer mot mennesker som kaller sykepleiere for sykesøstre og lerger (uten doktorgrad) for doktor. De kan ikke være friske. Anonymkode: adb75...007
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå