AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 Etter flere samtaler med advokat er det nå klart at samboeren min mest sannsynlig må sone. Han har et tidligere rulleblad, og dette er en straffesak. Advokaten mener vi kan regne med 4-12 mnd. Vi har et felles barn på 3 år, i tillegg til at jeg har et barn fra tidligere forhold (far er helt ute av bildet, både fysisk og økonomisk). Jeg selv får sosialstønad fra NAV. Samboeren jobber ikke, men har noen småjobber innimellom. Hvordan blir ting nå? Får jeg noe støtte når han er i fengsel? Vi har jo hus og sånn som vi må holde på, og jeg klarer jo ikke det alene. Hvordan blir det med barna? Vil barnevernet bli kontaktet? Kan vi miste ungene? Anonymkode: f9aba...8b4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #2 Skrevet 5. februar 2018 Hvis dere klarer å holde det gående økonomisk nå så vil det vel bli lettere når det er en mindre å forsørge? Hvordan klarer dere dere egentlig på kun sosialstønad og hvorfor har dere ikke mer inntekt? Anonymkode: f3157...592 31
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 BV blir koblet inn dersom barna ikke blir tatt vare på slik de skal og noen melder fra om det, og hvis barna har det bra hos deg så har ikke BV noen grunn til å ta barna fra deg. Du mister ikke barna fordi faren skal i fengsel, da må det være andre grunner. Du kan søke om å få forhøyet sosialstønad nå som du bare er én forsørger, eller så må mannens stønad gå til deg - sånn at mannen din gir deg tilgang til pengene han får inn på konto så du får betalt det som må betales. Anonymkode: 4c8df...274 4
minister-mio Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 Vil du ikke få samme støtten som du får til vanlig? 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #5 Skrevet 5. februar 2018 TS her Jo, jeg vil jo få samme støtte som vanlig, men han gjør vel ikke det? Så da mister vi jo han sin inntekt, gjør vi ikke? Anonymkode: f9aba...8b4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 2 minutter siden, minister-mio skrev: Vil du ikke få samme støtten som du får til vanlig? Han vil jo ikke få noe, å de trenger sikkert begge inntektene Anonymkode: c427f...b32 1
Gjest Axl Rose Skrevet 5. februar 2018 #7 Skrevet 5. februar 2018 Nei barnevernet kommer ikke fordi om faren skal i fengsel.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #8 Skrevet 5. februar 2018 Kan hende du må selge huset og kjøpe/leie noe mindre om du ikke har råd til å sitte på det. Men kontakt "for fangers pårørende". De vet, og vil gi deg råd. Anonymkode: 8af67...c22 7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #9 Skrevet 5. februar 2018 først må dere vel finne ut om det er snakk om 4 måneder eller 12. Anonymkode: b48dc...2d9 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #10 Skrevet 5. februar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: BV blir koblet inn dersom barna ikke blir tatt vare på slik de skal og noen melder fra om det, og hvis barna har det bra hos deg så har ikke BV noen grunn til å ta barna fra deg. Du mister ikke barna fordi faren skal i fengsel, da må det være andre grunner. Du kan søke om å få forhøyet sosialstønad nå som du bare er én forsørger, eller så må mannens stønad gå til deg - sånn at mannen din gir deg tilgang til pengene han får inn på konto så du får betalt det som må betales. Anonymkode: 4c8df...274 Prøvde å lete litt på nettet, men NAV sier at i utgangspunktet så skal ikke de gi ut stønad når vedkommende sitter i fengsel, for da dekker de ikke for han. Han får per nå AAP Akkurat nå, AnonymBruker skrev: først må dere vel finne ut om det er snakk om 4 måneder eller 12. Anonymkode: b48dc...2d9 Men hvis vi må begynne å tenke på å selge hus og sånn så er jo det veldig greit å vite før han faktisk sitter inne. Hvis jeg står alene så kommer hele stønaden min til å gå til lånet, og da har vi 0,- igjen på konto til bil, andre regninger, barnehage, mobil, mat, osv. Derfor er det greit å vite hva jeg kan forvente. Anonymkode: f9aba...8b4
minister-mio Skrevet 5. februar 2018 #11 Skrevet 5. februar 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han vil jo ikke få noe, å de trenger sikkert begge inntektene Anonymkode: c427f...b32 TS spør om hun vil få noe støtte, og hun vil vel få det samme som hun får til vanlig?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #12 Skrevet 5. februar 2018 1 minutt siden, minister-mio skrev: TS spør om hun vil få noe støtte, og hun vil vel få det samme som hun får til vanlig? TS her. jeg mener jo selvfølgelig utover det jeg allerede får? Skjønte du ikke det? Anonymkode: f9aba...8b4 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #13 Skrevet 5. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS her. jeg mener jo selvfølgelig utover det jeg allerede får? Skjønte du ikke det? Anonymkode: f9aba...8b4 Det tviler jeg sterkt på at du får. Anonymkode: dc5f9...b89 8
minister-mio Skrevet 5. februar 2018 #14 Skrevet 5. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS her. jeg mener jo selvfølgelig utover det jeg allerede får? Skjønte du ikke det? Anonymkode: f9aba...8b4 nei. Jeg vil tro det ikke er noe automatikk i det, men om du ikke har til mat til ungene og sånn får du ta det med nav. Kanskje advokaten kan være til hjelp. Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #15 Skrevet 5. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. jeg mener jo selvfølgelig utover det jeg allerede får? Skjønte du ikke det? Anonymkode: f9aba...8b4 Hvorfor skulle du få det? Og hvorfor nebber du til folk som svarer? Anonymkode: c11ca...0a0 30
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #16 Skrevet 5. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. jeg mener jo selvfølgelig utover det jeg allerede får? Skjønte du ikke det? Anonymkode: f9aba...8b4 Hvorfor så spydig mot folk som prøver å komme med råd? Du får så klart ikke mer. Anonymkode: c427f...b32 12
Kvinne87Rogaland Skrevet 5. februar 2018 #17 Skrevet 5. februar 2018 Du blir jo plutselig aleneforsørger, og da får du jo selvfølgelig mer. Hvor mye vet jeg ikke, men ta kontakt med NAV 😊
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #18 Skrevet 5. februar 2018 Hoi. Sosialklient og fengselsfugl. Du er modig som poster dette på KG, det skal du ha.. Anonymkode: c9b72...c51 30
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #19 Skrevet 5. februar 2018 Kan du ikke få en jobb eller er det umulig? Anonymkode: 8504f...c6a 7
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #20 Skrevet 5. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan du ikke få en jobb eller er det umulig? Anonymkode: 8504f...c6a Jeg prøver alt jeg kan, men det er ikke lett. Jeg har en god utdannelse, men det er vanskelig å få en jobb her. Er nå i kontakt med NAV om praksisplass Anonymkode: f9aba...8b4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå