Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drømmen er å bli pilot!

Må man være skoleflink, og hva trenger man i snitt? 

Hilsen Gutt 16.

Anonymkode: 9d870...0ba

Skrevet

Hei Gutt 16!

Først og fremst kan jeg si at snitt ikke er så viktig.. En som har 5.8 i snitt er ikke nødvendigvis en bedre pilot enn en som har 3.2 i snitt. Jeg har personlig aldri vært SKOLEFLINK, lå rundt 4 i snitt + realfag. Jeg var sykt skolelei på Videregående, blant annet fordi jeg tok PPL da jeg var 16 år gammel. 

Universitetet i Tromsø (luftfartsfag) krever et OK snitt. Før måtte man ha opp til 5 i snitt for å bli tilkalt til opptaksprøvene, men de siste årene har snittet  blitt redusert (ekstremt), og flere med 3.9 har kommet inn. 

De private flyskolene krever i utganspunktet ingen snitt. Så lenge du består opptaksprøvene dems, er du mer eller mindre velkommen til å ta utdanningen. Eneste dumme er at du må betale og har et fett studielån opp mot 1.5 millioner kroner.. :)

Unge mann, mine ord er: Prøv så godt du kan på skolen! Jo høyere snitt, jo bedre utdanning får du generelt! 

Anbefaler absolutt Tromsø eller luftforsvaret (gratis pilotutdannelse på begge flyskolene). Eventuelt ta opp et lån på 1 million, og ta det privat.. :)

Lykke til!

Hvis du har mer spørsmål, spør i vei! :)

Hilsen SAS Pilot!

• Liker 3
Skrevet

Hei SAS pilot, tusen takk for svar!

Hva er lønnen til en pilot?

Skrevet

En blir ikke pilot pga lønnen. De som vil bli Pilot kun pga lønnen, kan bare glemme det! :) Det viktigste er at man er motivert og virkelig VIL det! Lidenskapen av å fly og motivasjonen er det viktigste. Jeg hadde gjerne flydd gratis, og vært pilot uten betalt arbeid. 

Dette året tjente jeg 1.5 millioner.. Men det varierer fra flytype/flyselskap, og erfaring som pilot.

Bare vær motivert, så går det bra! :)

• 1 år senere...
Skrevet
On 2/5/2018 at 10:03 PM, AnonymBruker said:

Hei Gutt 16!

Først og fremst kan jeg si at snitt ikke er så viktig.. En som har 5.8 i snitt er ikke nødvendigvis en bedre pilot enn en som har 3.2 i snitt. Jeg har personlig aldri vært SKOLEFLINK, lå rundt 4 i snitt + realfag. Jeg var sykt skolelei på Videregående, blant annet fordi jeg tok PPL da jeg var 16 år gammel. 

Universitetet i Tromsø (luftfartsfag) krever et OK snitt. Før måtte man ha opp til 5 i snitt for å bli tilkalt til opptaksprøvene, men de siste årene har snittet  blitt redusert (ekstremt), og flere med 3.9 har kommet inn. 

De private flyskolene krever i utganspunktet ingen snitt. Så lenge du består opptaksprøvene dems, er du mer eller mindre velkommen til å ta utdanningen. Eneste dumme er at du må betale og har et fett studielån opp mot 1.5 millioner kroner.. :)

Unge mann, mine ord er: Prøv så godt du kan på skolen! Jo høyere snitt, jo bedre utdanning får du generelt! 

Anbefaler absolutt Tromsø eller luftforsvaret (gratis pilotutdannelse på begge flyskolene). Eventuelt ta opp et lån på 1 million, og ta det privat.. :)

Lykke til!

Hilsen SAS Pilot!

Hei!

Er en 18 år gammel gutt, som er veldig interessert i flyskolen til luftforsvaret. Er villig til å gjør ALT som må til.

Jeg har ingen/svært liten kunnskap om fly, har heller ikke hatt fysikk eller realfagsmatte på VGS. Hva burde jeg gjøre?

Lurer på om jeg burde ta opp fag (realfagsmatte og fysikk) for å ha et bedre utgangspunkt for å komme gjennom de omfattende testene?

Hva tenker du om å ta et privat flysertifikat, slik du gjorde. Evt for å ha litt «forsprang» når jeg kommer på flyskolen? Eller bare ta noen flytimer for å få litt erfaring, uten å legge så altfor mye i det?

Håper du kan ta det tid til å svare på spørsmålene:) Hilsen ambisiøs gutt!

Anonymkode: 1cbbb...a68

Skrevet

Eneste jeg er sikker på,er at ingen som er medlemmer på kvinneguiden har iq nok til å bli piloter, så den planen kan du skrinlegge.

Anonymkode: 58ff3...1fb

• Liker 1
Skrevet
På 5.2.2018 den 22.13, AnonymBruker skrev:

En blir ikke pilot pga lønnen. De som vil bli Pilot kun pga lønnen, kan bare glemme det! :) Det viktigste er at man er motivert og virkelig VIL det! Lidenskapen av å fly og motivasjonen er det viktigste. Jeg hadde gjerne flydd gratis, og vært pilot uten betalt arbeid. 

Dette året tjente jeg 1.5 millioner.. Men det varierer fra flytype/flyselskap, og erfaring som pilot.

Jasså, så du er kaptein i SAS du da? Du ordlegger deg meget underlig til å være en eldre mann, da så og si alle kapteinene i SAS er over 50 år. I tillegg er topplønnen i SAS 1,3 milioner og det er etter 24 år som kaptein så da er du langt over 50 år.  Så her tror jeg du bløffer! 

Anonymkode: 0c6c2...3bb

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eneste jeg er sikker på,er at ingen som er medlemmer på kvinneguiden har iq nok til å bli piloter, så den planen kan du skrinlegge.

Så du tror det bare er folk som har gått livets harde skole som henger på kvinneguiden? :ler: Hva er din iq da siden du har bruker her? 

Anonymkode: f5fc1...b72

• Liker 3
Skrevet

Hadde vært en fordel om ts ikke lot som om han var sas pilot og svare seg selv. 

På 5.2.2018 den 21.53, AnonymBruker skrev:

Drømmen er å bli pilot!

Må man være skoleflink, og hva trenger man i snitt? 

Hilsen Gutt 16.

På 5.2.2018 den 22.03, AnonymBruker skrev:

Hei Gutt 16!

Lykke til!

Hilsen SAS Pilot!

På 5.2.2018 den 22.09, AnonymBruker skrev:

Hei SAS pilot, tusen takk for svar!

Hva er lønnen til en pilot?

På 5.2.2018 den 22.13, AnonymBruker skrev:

😂 

hvor lite har du å finne på egentlig?! 😂

Anonymkode: c3065...24d

• Liker 8
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jasså, så du er kaptein i SAS du da? Du ordlegger deg meget underlig til å være en eldre mann, da så og si alle kapteinene i SAS er over 50 år. I tillegg er topplønnen i SAS 1,3 milioner og det er etter 24 år som kaptein så da er du langt over 50 år.  Så her tror jeg du bløffer! 

🙄

Han kan ha jobbet ekstra? 

TS: Du kan også søke Luftforsvaret, men der er det veldig høye krav. Broren min tok utdannelsen i USA, han måtte ta opp privatlån da det ikke dekkes av Lånekassen. Det vanskeligste var å finne seg jobb etter utdannelsen, siden det er mange om beinet.

Skrevet
4 minutter siden, Knirke skrev:

🙄

TS: Du kan også søke Luftforsvaret, men der er det veldig høye krav. Broren min tok utdannelsen i USA, han måtte ta opp privatlån da det ikke dekkes av Lånekassen. Det vanskeligste var å finne seg jobb etter utdannelsen, siden det er mange om beinet.

Se anonymkodene over.

Anonymkode: 03940...bd3

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du tror det bare er folk som har gått livets harde skole som henger på kvinneguiden? :ler: Hva er din iq da siden du har bruker her? 

Anonymkode: f5fc1...b72

Min iq tilsier ikke at jeg skal bli pilot...omtrent som resten av brukerne her 🙂

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Knirke skrev:

🙄

Da er han isåfall den aller best betalte kapteinen i sas som har solgt mange fridager i tillegg. Det er veldig lite sannsynlig og bidrar til at mange dessverre tror at en vanlig pilotlønning ligger på over 1 million i året. Da aller fleste tjener ikke så mye. Hadde han virkelig vært kaptein i sas er det veldig rart at han ikke forklarer for en 16 åring som lurer at han ikke kan forvente en slik lønning og at den lønningen i såfall kommer av å jobbe godt over 100% stilling og etter å ha jobbet i 30 år. I tillegg selger nesten ingen kapteiner eller piloter fridagene sine da det er en sak som er viktig for de ift fagforeningen. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Se anonymkodene over.

Anonymkode: 03940...bd3

Jeg så det nå...😆 Men vedkommende kan jo fortsatt være pilot, og tjent 1,5 mill, for alt vi vet.

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, Knirke said:

🙄

Hei, har broren din noe tips? Hva jeg kan gjøre? Ta flytimer? Eller ta privat flysertifikat for å være best forberedt til opptak?

Annonse
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

#hatersgonnalove❤️

Lykke til videre i livet😘

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...