AnonymBruker Skrevet 13. februar 2018 #41 Skrevet 13. februar 2018 På 9.2.2018 den 11.29, AnonymBruker skrev: På mitt studie er det ofte 1-2 (kanskje 3) obligatoriske dager i uken. De dagene er som oftest 8.15 - 15.00, men tidene kan variere noe. I 1. Klasse var det litt mer obligatorisk og i 3. Klasse er det litt mindre. Der jeg har hatt praksis har det vært jobb fra 7.30 til 15.00 hver dag. Tror det studiestedet jeg går på legger opp til at man skal ha mest mulig praksis på «vanlige skoletider» og minst mulig på kveld. Praksisen jeg har hatt har for det meste vært enkel og forutsigbart. Selvfølgelig kan det skje noe uforutsett, men dette har ikke skjedd ofte. Et eksempel på dette var praksis i blodbank hvor en av blodgiverne besvimte. Stressnivået kommer an på avdeling og arbeidssted. Jeg har for eksempel hatt praksis på en veldig liten lab. Der tok vi blodprøver og analyserte noen prøver om dagen. Det var få pasienter og kunne gå en liten stund melllom hver blodprøve, så det var veldig avslappende. Der hadde vi også 1 vanlig lunsj om dagen og to andre små pauser. Et annet sted jeg har hatt praksis var på en avdeling ved et litt større sykehus. Her var det mange ting som skulle gjøres som sto i kø allerede før vi kom på jobb. Følte ikke at jeg kom gjennom den arbeidsmengden jeg (og resten av avdelingen) skulle og vi ble dag etter dag hengende litt bakpå. Skal sies at de ikke var alle ansatte på jobb denne perioden da noen var syke, så det har nok noe med dette å gjøre. Anonymkode: 1bfdc...a74 Ts her igjen, takk for det grundige svaret! Jeg lurte på en ting til. Vet du om det er mulig å ta utdannelsen utenom normert tid? F eks bruke 4 år i stedet for 3 år. Det er en del ting inni bildet som gjør at jeg trenger å jobbe litt utenom, og er redd det blir vanskelig slik det er lagt opp nå. Anonymkode: 87d9c...418
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå