Gå til innhold

Balanitt/forhudsbetennelse 1,5 år. Hvordan la salven komme til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har fått påvist balanitt/forhudsbetennelse. Vi har vært på legevakten og fått kloramfenikol salve og engangssprøyter til å skylle ordentlig med. I tillegg skulle vi dusje/bade 4 ganger om dagen. Når jeg var komt hjem og skulle begynne behabdlingen ble jeg litt usikker på hvordan jeg skal få skylt og smurt ordentlig? For man skal vel ikke trekke bak forhuden på en 1,5åring? Noen med erfaring? 

Anonymkode: 3cc38...d88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du usikker så ring legevakten for mer info og råd og ikke stol på folk på nettet. Et så lite barn eksprimenterer du ikke med. 

Anonymkode: ba0da...d50

Skrevet

Jeg ville også ringt legevakten for å være sikker. Jeg tipper du prøver å finne åpningen til forhuden og spyler inn der med vann, uten å trekke den tilbake. Da får du nok skylt vekk puss. Salven ville jeg tatt litt på (ren) finger og smurt ved åpningen, eventuelt tatt forhuden bare bittelitt tilbake så salven kom litt mer til.

Anonymkode: b58e1...6ec

Skrevet

Her fikk vi en spiss som jeg kunne skru fast til tuben. På den måten fikk jeg salven inn under forhuden.

Anonymkode: 1604f...a29

Skrevet

Da min 3-åring fikk det samme i fjor viste legen meg hvordan jeg skulle føre sprøyten med saltvannet inn i forhuden og spyle/sprute det inn. Deretter skulle kremen påføres med Q-tips. 

Fikk forøvrig ikke noe beskjed om å dusje/bade noe ekstra. Men skulle rense flere ganger om dagen.

Rart legen ikke viste/forklarte deg dette. Om du er usikker så gjør ditt beste i kveld og kontakt legen igjen i morgen😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...