AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 Er det for de med tørr hud og kløe eller har det en anti aging effekt på oss med vanlig hud og null kløe også? Jeg har aldri smørt inn kroppen min med noe men blir jo litt nervøs for at jeg gjør noe feil eller misser ut på viktig hudpleie siden "alle andre gjør det" ?? Anonymkode: 5babd...47d
Gjest Cocosa Skrevet 5. februar 2018 #2 Skrevet 5. februar 2018 (endret) Jeg har bare funnet én jeg liker, og smører meg innimellom pga lukta. Skal visst føre fukt til huden. Men altså, jeg tror ikke det har noe betydelig effekt på redusert aldring, da slikt gjerne må skje innenfra. Endret 5. februar 2018 av Cocosa Presisering
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 Jeg MÅ bruke det 4-5 ganger i uka på vinteren, ellers utvikler jeg eksem. Nå går det i bodylotion blanda ut med olilvenolje, blir skikkelig god og klissete før sengetid kan du si. Vår og sommer er jeg ikke like tørr og kan hoppe over smøring oftere. Vet ikke om det har noen antiaging effekt, men fuktet hud eldes senere enn tørr hud så det er sikkert lurt å bruke innimellom. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 Jeg smører heller ikke kroppen til vanlig, huden er et fantastisk organ om ordner det meste selv. Men da jeg barberer leggene så blir jeg litt tørr der, og smører leggene iallefall om sommeren. Anonymkode: bd523...e50
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2018 #5 Skrevet 5. februar 2018 (endret) 3 minutter siden, Cocosa skrev: Jeg har bare funnet én jeg liker, og smører meg innimellom pga lukta. Skal visst føre fukt til huden, men altså, jeg tror ikke det har noe betydelig effekt, da slikt gjerne må skje innenfra. Nei, det må ikke skje innenifra. På vinteren er overflatetapet i huden i form av fukt mye større enn på vinteren. Spis gjerne avokado og drikk tran men det må behandles lokalt i tillegg. Man trenger ikke svindyre kremer, bare en god emulsjon. Spenol er helt greit. Endret 5. februar 2018 av Peonjenta 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 Krem virker ingenting mot alderstegn, det er en myte. Med et unntak - tørr hud er ikke heldig med tanke på aldring, så man hindrer rynker dersom man tilfører huden fukt ved behov. Smøring uten at huden trenger det har motsatt effekt - huden stopper å produsere naturlig fukt, og man eldres raskere. Anonymkode: b9579...20e
Gjest N-Nøff Skrevet 5. februar 2018 #7 Skrevet 5. februar 2018 Jeg smører når jeg føler at huden er tørr. Har atopisk hud (sier legene i hvert fall), og blir lett tørr. Men jeg har gått i mange år uten å smøre, uten å få rynker på magen av det
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #8 Skrevet 5. februar 2018 Hei ! Takk for svar jenter! Så det er altså ikke nødvendig med mindre man har tørr hud og plages av tørr hud? Anonymkode: 5babd...47d 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #9 Skrevet 5. februar 2018 Bare "nødvendig" dersom huden er tørr Anonymkode: 72827...a62
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2018 #10 Skrevet 5. februar 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Krem virker ingenting mot alderstegn, det er en myte. Med et unntak - tørr hud er ikke heldig med tanke på aldring, så man hindrer rynker dersom man tilfører huden fukt ved behov. Smøring uten at huden trenger det har motsatt effekt - huden stopper å produsere naturlig fukt, og man eldres raskere. Anonymkode: b9579...20e Muligens ikke vanlig krem har det men syrer og retinol har det.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #11 Skrevet 5. februar 2018 Jeg smører legger og albuer jevnlig, de blir ellers veldig tørre. Bortsett fra det skrubber og smører jeg hele kroppen en gang imellom for å holde huden myk og smidig, men ser ikke behovet for å gjøre det om huden føles helt fin. Anonymkode: 7ccfc...7d5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #12 Skrevet 5. februar 2018 3 timer siden, Peonjenta skrev: Muligens ikke vanlig krem har det men syrer og retinol har det. Men er det vanlig eller kan man bruke retinol og syrer på kroppen? Vet du forresten om noe i denne kategorien til ansiktet om man har veldig sensitiv hud? Er litt redd for å reagere på det i ansiktet jeg, eller få så tynn/syreslitt hud at jeg får MER rynker i ansiktet av det? Anonymkode: 5babd...47d
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2018 #13 Skrevet 5. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men er det vanlig eller kan man bruke retinol og syrer på kroppen? Vet du forresten om noe i denne kategorien til ansiktet om man har veldig sensitiv hud? Er litt redd for å reagere på det i ansiktet jeg, eller få så tynn/syreslitt hud at jeg får MER rynker i ansiktet av det? Anonymkode: 5babd...47d Da anbefaler jeg denne: https://www.ebay.com/itm/PRELAB-Toning-Peeling-Tap-1ml-x-15pcs-Dead-skin-removing-Peeling-Essence/251710064812?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Ikke sikker på hvor mange prosent syre det finnes i disse men det er lavt. Du finner det nok om du googler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå