Gå til innhold

Er denne laptopen bra nok?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro at prosessoren er i tregeste laget for Sims 4. Intel Pentium 4415U er av de tregere prosessorene fra Intel, sammenlignet med hva man får på markedet i dag. I tillegg kjører den Intel HD Graphics, noe som ikke er optimalt for gaming i det hele tatt. Det går mest sannsynlig an å spille det(kanskje til og med med brukbar kvalitet), men om hun ønsker at spillet skal kjøre optimalt med god grafikk, så er denne mest sannsynlig ikke kraftig nok. 

Anonymkode: 0974a...c50

Skrevet

Hvorfor valgte du akkurat den? Er det for å få minst 17" skjerm?

Anonymkode: 89b2d...1de

Skrevet

Jeg ville heller spart opp litt mer og gått for denne.

Her får du faktisk veldig mye for pengene med 8. generasjons Intel prosessor (første gang på lenge at det er betydelig økning i ytelse fra forrige generasjon), dedikert grafikk (mye bedre til spill) og SSD-lagring (oppleves mange ganger raskere enn tradisjonell harddisk).

Skrevet

Budsjettet er 5000,-, det er ikke aktuelt å spare mer, da det akkurat har vært både jul og bursdag og hun trenger pc nå. :)

Anonymkode: 7ce3f...34d

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Budsjettet er 5000,-, det er ikke aktuelt å spare mer, da det akkurat har vært både jul og bursdag og hun trenger pc nå. :)

Anonymkode: 7ce3f...34d

Da kan det bli en utfordring. Laptopen min har bedre prosessor og bedre grafikk enn den du linket til, men likevel opplever jeg at Sims 4 av og til går treigt som sirup. Det kjører stort sett greit, men noen ganger hender det at jeg sitter i fem minutter og venter på at simmen skal gjøre det jeg ber om, liksom.

Anonymkode: 0974a...c50

Skrevet

Vurder denne isteden : https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/laptop/13-14-tommer/lenovo-320-14isk-80xg003dmx/246450.10996/

Den har mindre skjerm og 6GB RAM istedenfor 8, men den har kraftigere prosessor og grafikkprosessor som er det viktigste for Sims 4 sin del. Den har raskere disk, men mindre diskplass. 128GB burde holde til dagligdags bruk uansett og utvidelse med bærbar disk bør være en god nok løsning.

Hvis en større skjerm er et must, kan jeg prøve å finne en annen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...