AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 Broren min driver meg til vanvidd. Han er godt voksen og etablert med jobb osv.. Dessverre er situasjonen den at jeg må forholde meg veldig mye til han. Han er så kynisk og bare durer i vei med alt han vil få til. Og det gjør han som regel, etter å ha tråkket mennesker på tærne. Jeg skulle ønske at han mislyktes iblant. Jeg er helt motsatt av han; følsom, uetablert, samvittighetsfull, er den som BLIR tråkka på i mange sammenhenger. Jeg tenker ofte at livet ikke er verdt å leve. Broren min gjør meg deppa; ikke først og fremst fordi han er suksessfull, men han suger energien ut av meg. Han krever så mye av meg, og skal alltid få det som han vil.. Kanskje jeg er kynisk selv nå, men kunne fint ha klart meg i åresvis uten kontakt med han. Vi er forskjellige. Så forskjellige. Men det verste er at man føler seg nedverdighet og dårlig behandlet. Jeg har mye kontakt med familien ellers, og vi er tvunget til å forholde oss til hverandre gjennom dem. Hva skal jeg gjøre, når et familieforhold er så skadelig for meg? Anonymkode: 6d1d3...a93 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #2 Skrevet 5. februar 2018 Hva gjør han galt? Anonymkode: 46c3e...0e1 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 Var han gullungen? Anonymkode: 83393...685
Sirah Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 Kan du gi oss noen eksempler TS? Så er det enklere å gi deg råd...
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #5 Skrevet 5. februar 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør han galt? Anonymkode: 46c3e...0e1 Skal alltid erte/mobbe for noe jeg har gjort osv.. Han forstår aldri noe av andres behov, og skal bare fronte sine egne. Og får det stort sett alltid som han vil. Jeg tror kanskje ikke han vet hvor sårbar jeg er. Det kan gå galt. Anonymkode: 6d1d3...a93
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 Tror ikke vi vet hele fakta her. Hva gjør du som provoserer? Anonymkode: 46c3e...0e1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #7 Skrevet 5. februar 2018 1) unngå å ha han i livet ditt men hvis det ikke går: 2) lære deg stå opp for deg selv og sett grenser så han ikke tråkker på deg som han gjør nå. Anonymkode: 7b192...468
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #8 Skrevet 5. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal alltid erte/mobbe for noe jeg har gjort osv.. Han forstår aldri noe av andres behov, og skal bare fronte sine egne. Og får det stort sett alltid som han vil. Jeg tror kanskje ikke han vet hvor sårbar jeg er. Det kan gå galt. Anonymkode: 6d1d3...a93 Du kan ikke forandre ham. Men det virker som du forholder deg til ham på samme måte som når dere var barn, at han hadde overtaket og definisjonsmakten. Han har ikke det lenger! Du er voksen og du er fri, og hvis han er en kynisk slemming så er du sannsynligvis greiere, smartere, mer sympatisk, klokere osv. Tenker du bør gå til en coach og bygge opp deg selv! Hvor vil du? Hvordan vil du forholde deg til verden? Slik at du kan se på broren din med mer nøytrale briller. Slik at du kan smile medlidende når han dummer seg ut med bitchingen... Anonymkode: 2e0dd...744
Anje Skrevet 5. februar 2018 #9 Skrevet 5. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal alltid erte/mobbe for noe jeg har gjort osv.. Han forstår aldri noe av andres behov, og skal bare fronte sine egne. Og får det stort sett alltid som han vil. Jeg tror kanskje ikke han vet hvor sårbar jeg er. Det kan gå galt. Anonymkode: 6d1d3...a93 Men du må jo ikke forholde deg til noe av dette, Ts. Om din bror krever noe så sier du bare «nei». Det er ditt ansvar å sette grenser. Ikke hans, ikke familiens. Ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #10 Skrevet 5. februar 2018 Du sier du er sårbar? Kan det være du sliter med mindreverdighetskomplekser og dårlig selvtillit og ikke noe din bror faktisk gjør som gjør at du føler det sånn? Det er ikke din brors ansvar å gi deg medisinsk behandling hvis du er psykisk syk. Da må du til psykolog. Anonymkode: 655e8...672
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå