Gå til innhold

Hvorfor stjele igjen og igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her en dag skulle noen hjelpe meg å bære noen av tingene mine, og etter en stund så kommer en person og sier at tingene mine er borte.
Hun hadde satt det i fra seg og snudd seg og da var det borte. Så noen må jo ha tatt med seg denne tingen. Det er snakk om at det har skjedd på 2-3 sekunder altså, og for å løpe med det så må man ha vært ganske kjapp, eller veldig snikete. Syns jeg da.

Men hvem gidder å ta denne tingen? :P 
Jeg gadd ikke å bli deppa pga disse tingene, for hvis jeg sparer kan jeg kjøpe meg en ny radio, men å stjele en radio - gidder noen å gjøre seg til kjeltring pga det? Seriøst? 

Gå nå heller å stjel en statu i frognerparken eller noe sånn. Det er verdt å stjele liksom. En radio er ikke verdt å stjele og hvorfor gidder noen det?

Anonymkode: 1be02...ed1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørte om noen som satte fra seg en defekt TV på parkeringsplassen utenfor TV-butikken. På et lite øyeblikk var den borte, så de slapp å kjøre den bort. Men noen ble nok lange i maska da da fant ut hva de hadde stjålet ...

Skrevet
5 minutter siden, Thyra skrev:

Hørte om noen som satte fra seg en defekt TV på parkeringsplassen utenfor TV-butikken. På et lite øyeblikk var den borte, så de slapp å kjøre den bort. Men noen ble nok lange i maska da da fant ut hva de hadde stjålet ...

Herregud. :roll: Okey. :ler: 

Anonymkode: 1be02...ed1

Skrevet

Jeg har levert hvite/brunevarer på Elkjøp, slike type containere som står åpne til innlevering av el-varer. Den defekte gamle pc min vare borte innen 2 min, opplevd liknende med andre varer også.

I byttebua på den lokale gjennvinningsstasjonen, står jo folk å venter som gribber når man ankommer med varer, man har knapt fått satt de i hylla, blir tatt ut av hendene idet man setter dem fra seg, om det er noe som ikke er skrap.

På slike Fretex gjennvinningsstasjoner for levering av klær etc har jeg opplevd at en mann krøp oppi, og tok ut posene for å så går igjennom dem sammen med familien

Ang stjeling så hadde vi en mann som gikk rett inn på sykehuset iført lagerfrakk, koblet fra tv oppe i en eller annen etg, og spaserte rett ut! 

Anonymkode: 05fc6...628

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har levert hvite/brunevarer på Elkjøp, slike type containere som står åpne til innlevering av el-varer. Den defekte gamle pc min vare borte innen 2 min, opplevd liknende med andre varer også.

I byttebua på den lokale gjennvinningsstasjonen, står jo folk å venter som gribber når man ankommer med varer, man har knapt fått satt de i hylla, blir tatt ut av hendene idet man setter dem fra seg, om det er noe som ikke er skrap.

På slike Fretex gjennvinningsstasjoner for levering av klær etc har jeg opplevd at en mann krøp oppi, og tok ut posene for å så går igjennom dem sammen med familien

Ang stjeling så hadde vi en mann som gikk rett inn på sykehuset iført lagerfrakk, koblet fra tv oppe i en eller annen etg, og spaserte rett ut! 

Anonymkode: 05fc6...628

Så frekke er noen faktisk. 

Det har jeg også sett. De kravler oppi containere og tar med seg alt fra brukte klær til brukte møbler. Herregud... :roll: Men det er jo lov da så hvis de velger å leve på den måten der så får de jo få lov til det, men jeg blir helt uvel av å tenke på det der. Sorry meg. 

Jeg leste også om noen studenter som gikk bak butikkene og tok med seg mat butikkene kastet. 

Hver sin smak, bokstavelig talt. 

Endret av Eltele
Skrevet

Jeg hadde en venninne på barneskolen som stjal så godt som alt jeg hadde av både leker og penger. Hvis jeg sa jeg fikk lekene/pengene av besteforeldrene, hadde hun fått lekene/pengene av besteforeldrene. Hvis jeg sa jeg fikk dem av en tante, hadde hun fått dem av en tante. Osv til det uendelige, ikke bare fra meg men fra alle vennene jeg hadde som hun ble invitert hjem hos. Jeg tror noen rett og slett liker å stjele og får et "kick" utav det. Noen rike lider jo også av dette, eksempelvis Winona Ryder. Jeg synes egentlig synd på slike mennesker.

Anonymkode: aa96d...242

Skrevet

Vi utnytter denne stjelingen på jobben. Feks hvis vi har oljer som er gått ut på dato, kan vi ikke kaste dem i restavfallet fordi det er regnet som mat, men vi kan heller ikke kaste dem i matavfallet, fordi 150 liter olje ikke akkurat er noe matavfallbilen vil ha med seg, og vi kan ikke kaste dem med plasten på i matavfallet heller. Og det er heller ikke helt lov å tømme så mye olje i do.
Så vi løste det enkelt ved å sette alle flaskene med olje i en handlevogn, og sette handlevognen på baksiden av butikken i nærheten av søppelcontaineren.

Tror det tok to uker før alt var borte.

• Liker 1
Skrevet

Grunnen til at de alltid stjeler er at de alltid trenger penger (i likhet med de som jobber for pengene).

Anonymkode: 4db6f...f88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...