AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 Fikk tlf fra et søsken om at en kusine er død. Jeg stusser litt over og synes det er merkelig at de har fått beskjed nå for 5 min siden at kusinen er død OG i samme slengen at begravelsen er nå til fredag, Er dette normal? Anonymkode: 623e8...c41
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #2 Skrevet 5. februar 2018 Det hørtes rart ut, det som er mest vanlig er at man for beskjed om at personen er død, også et par dager senere om når begravelsen er. Anonymkode: f587e...453 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det hørtes rart ut, det som er mest vanlig er at man for beskjed om at personen er død, også et par dager senere om når begravelsen er. Anonymkode: f587e...453 Enig, her høres det rett og slett ut som de har glemt å fortelle deg det, Anonymkode: a3513...6e4 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 Hva er det du stusser på? Tenker du at de har vist om bortgangen lenger, men ikke fortalt deg det før nå? Kondolerer. Anonymkode: 6ddcc...ab1 3
Gjest Catalina Culès Skrevet 5. februar 2018 #5 Skrevet 5. februar 2018 (endret) Hørtes rart ut, virker som de har glemt å fortelle deg det, ja. Kondolerer. Endret 5. februar 2018 av Catalina Culès
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det hørtes rart ut, det som er mest vanlig er at man for beskjed om at personen er død, også et par dager senere om når begravelsen er. Anonymkode: f587e...453 2 minutter siden, AnonymBruker said: Enig, her høres det rett og slett ut som de har glemt å fortelle deg det, Anonymkode: a3513...6e4 Just now, Calandria said: Hørtes rart ut, virker som de har glemt å fortelle deg det, ja. Takk, det er det jeg tenker å, veldig mekelig å få en tlf om det nå for 10 min siden, og at begravelsen er nå på fredag. Anonymkode: 623e8...c41
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #7 Skrevet 5. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er det du stusser på? Tenker du at de har vist om bortgangen lenger, men ikke fortalt deg det før nå? Kondolerer. Anonymkode: 6ddcc...ab1 Ja, det er det, jeg tror, Takk Anonymkode: 623e8...c41
Ulven Skrevet 5. februar 2018 #8 Skrevet 5. februar 2018 Hun kan jo være død i dag eller i går selv om begravelsen er på fredag? 12
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #9 Skrevet 5. februar 2018 Ikke uvanlig der jeg kommer fra. Bor på et lite sted, hvor begravelser har fast dag i uka (to dager), så når når noen går bort vet man når personen skal begraves, alt fra 4 dager til 1 uke mellom dødsfall og begravelse. Anonymkode: 232e8...0cc 12
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #10 Skrevet 5. februar 2018 5 minutter siden, Calandria said: Hørtes rart ut, virker som de har glemt å fortelle deg det, ja. Kondolerer. Tusen takk Anonymkode: 623e8...c41
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #11 Skrevet 5. februar 2018 2 minutter siden, Ulven skrev: Hun kan jo være død i dag eller i går selv om begravelsen er på fredag? Men klarer ikke å få til en begravelse på fem min, det er vanlig at man informere famlien om dødsfall, og så ordner man begravelsen, og det tar gjerne et par dager eller mer. Anonymkode: a3513...6e4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #12 Skrevet 5. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men klarer ikke å få til en begravelse på fem min, det er vanlig at man informere famlien om dødsfall, og så ordner man begravelsen, og det tar gjerne et par dager eller mer. Anonymkode: a3513...6e4 Tar ikke fem min nei, men her jeg er fra er det vanlig at tidspunkt for begravelse er noe av første som blir bestemt. Nesten hver begravelse jeg har vært med på har blitt bestemt dagen dødsfallet skjer. Resten av planleggingen skjer dagene fram til begravelsen. Hvis søskenbarnet til TS gikk bort i natt/på formiddagen i dag er det lite usannsynlig at dagen allerede er bestemt. Tar tid å informere familie og, noen svarer kanskje ikke med en gang osv. Anonymkode: 232e8...0cc 13
Ulven Skrevet 5. februar 2018 #13 Skrevet 5. februar 2018 Just now, AnonymBruker said: Men klarer ikke å få til en begravelse på fem min, det er vanlig at man informere famlien om dødsfall, og så ordner man begravelsen, og det tar gjerne et par dager eller mer. Anonymkode: a3513...6e4 Ok da har vi nok opplevd å planlegge begravelser forskjellig. Har planlagt to begravelser og fra dødsfallet skjedde til dato for begravelse var planlagt, tok det en halv dag. Det er jo ikke nødvendigvis slik at TS er blitt glemt informert, men at informasjonskjeden nedover i familien har tatt litt tid. TS er jo ikke nærmeste familie, så at det kan ha tatt et døgn før informasjonen er kommet henne i hende vil jeg ikke si er unormalt. 5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #14 Skrevet 5. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tar ikke fem min nei, men her jeg er fra er det vanlig at tidspunkt for begravelse er noe av første som blir bestemt. Nesten hver begravelse jeg har vært med på har blitt bestemt dagen dødsfallet skjer. Resten av planleggingen skjer dagene fram til begravelsen. Hvis søskenbarnet til TS gikk bort i natt/på formiddagen i dag er det lite usannsynlig at dagen allerede er bestemt. Tar tid å informere familie og, noen svarer kanskje ikke med en gang osv. Anonymkode: 232e8...0cc Ja, er i fra oslo, Anonymkode: 623e8...c41
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #15 Skrevet 5. februar 2018 31 minutter siden, Ulven said: Ok da har vi nok opplevd å planlegge begravelser forskjellig. Har planlagt to begravelser og fra dødsfallet skjedde til dato for begravelse var planlagt, tok det en halv dag. Det er jo ikke nødvendigvis slik at TS er blitt glemt informert, men at informasjonskjeden nedover i familien har tatt litt tid. TS er jo ikke nærmeste familie, så at det kan ha tatt et døgn før informasjonen er kommet henne i hende vil jeg ikke si er unormalt. Er i nær famile. Her i oslo tar det en ukes tid fra person er død til begravelse. ikke 3.5 dager, så jeg har nok blitt glemt å blitt informert. Det er også vanlig at man informere først om dødsfall og kommer tilbake med tidspunkt med begravelse. Er en veldig godt voksen person. Så egentlig var det ikke grunn til å lage tråden. jeg ble bare litt satt ut når jeg sa at jeg syntes det var merkelig, at mitt familiemedlem hadde fått tlf for 5 min siden om både dødsfall som hadde skjedd NÅ IDAG, og om dagen for begravelsen. det rett og slett ikke troverdig. Samboer støtter meg på det. Anonymkode: 623e8...c41
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #16 Skrevet 5. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er i nær famile. Her i oslo tar det en ukes tid fra person er død til begravelse. ikke 3.5 dager, så jeg har nok blitt glemt å blitt informert. Det er også vanlig at man informere først om dødsfall og kommer tilbake med tidspunkt med begravelse. Er en veldig godt voksen person. Så egentlig var det ikke grunn til å lage tråden. jeg ble bare litt satt ut når jeg sa at jeg syntes det var merkelig, at mitt familiemedlem hadde fått tlf for 5 min siden om både dødsfall som hadde skjedd NÅ IDAG, og om dagen for begravelsen. det rett og slett ikke troverdig. Samboer støtter meg på det. Anonymkode: 623e8...c41 Tror du virkelig at de lyger om når personen døde? Det vil du jo uansett finne ut i begravelsen. Syns du mistenker din fsmilie litt vel mye... Anonymkode: e8896...8cd 18
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #17 Skrevet 5. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tror du virkelig at de lyger om når personen døde? Det vil du jo uansett finne ut i begravelsen. Syns du mistenker din fsmilie litt vel mye... Anonymkode: e8896...8cd Jeg kjenner familien min. Uansett er det ikke noe big deal, jeg har nå sent melding til de det gjelder, om at jeg fikk vite det idag og kondolerer og tenker på deg, så de ikke tror at jeg har vært usensitiv og uhøflig siden jeg ikke har tatt kontakt. Anonymkode: 623e8...c41
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #18 Skrevet 5. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg kjenner familien min. Uansett er det ikke noe big deal, jeg har nå sent melding til de det gjelder, om at jeg fikk vite det idag og kondolerer og tenker på deg, så de ikke tror at jeg har vært usensitiv og uhøflig siden jeg ikke har tatt kontakt. Anonymkode: 623e8...c41 "dere Anonymkode: 623e8...c41
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #19 Skrevet 5. februar 2018 Jeg kommer fra bygd på Vestlandet. Så sant det ikke er kriminelt, så er gjerne begravelsesbyrå på plass svært kort tid etter dødsfallet for å bistå de pårørende. Det er veldig vanlig å ha begravelse i underkant av en uke etter dødfallet, samt på en ukedag. De har trolig tidlig fått beskjed fra begravelsesbyrået at det er best med denne eller denne datoen (de vet kanskje at presten ikke er tilgjengelig på mandag og tirsdag i kommende uke, for eksempel) og at de velger dato for begravelsen tidlig. Det kan også være valgt tidlig og informert om tidlig for at flest mulig skal få best mulig tidsfrist til å komme i begravelsen. Det trenger ikke bety at de har glemt deg Anonymkode: f2adc...0c4 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #20 Skrevet 5. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fikk tlf fra et søsken om at en kusine er død. Jeg stusser litt over og synes det er merkelig at de har fått beskjed nå for 5 min siden at kusinen er død OG i samme slengen at begravelsen er nå til fredag, Er dette normal? Anonymkode: 623e8...c41 Er det plass i kirke elelr kapell, begravelsesbyrådet får gjort sitt så er det ingenting i veien for at begravelsen kan skje dagen etter dødsfallet. Loven krever at den døde skal begraves innen åtte dager (mener jeg). Mange synes det er praktisk og greit med begravelse på en fredag, fordi tilreisende og andre da har helg i bakkant av fredagen. Anonymkode: 34b2e...249 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå