AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 Noen som har lest artikkelen? Hvordan klarte de det, og bor de på costa rica nå? 🙂 Anonymkode: 44419...eda
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #2 Skrevet 5. februar 2018 De sparte i fond og lever nå på avkastingen av det fondet altså bruker de ikke av de oppsparte midlene. De sparte 3. mill på 10 år hvis jeg forstod det riktig. Og de har heller ikke solgt leiligheten de eier i Oslo. Anonymkode: 8d909...49d 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 23 minutter siden, AnonymBruker said: De sparte i fond og lever nå på avkastingen av det fondet altså bruker de ikke av de oppsparte midlene. De sparte 3. mill på 10 år hvis jeg forstod det riktig. Og de har heller ikke solgt leiligheten de eier i Oslo. Anonymkode: 8d909...49d Hvor mye sparte de i dette fondet? Ser det står at de hadde normale inntekter. Anonymkode: 8ab3d...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvor mye sparte de i dette fondet? Ser det står at de hadde normale inntekter. Anonymkode: 8ab3d...8b2 3. mill som jeg skrev. De sparte vel 150.000 hver i året i 10 år. Jeg vil tro de kanskje har leid ut leiligheten og bodd veldig billig i en leid leilighet, for å spare såpass mye i så mange år virker ikke helt realistisk for meg i alle fall. Anonymkode: 8d909...49d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #5 Skrevet 5. februar 2018 Oi, de må ha levd ekstremt billig. Tenk å være så målrettet i ti år! Men, de har nå flyttet til costa rica? Fy søren jeg er misunnelig!! Anonymkode: 44419...eda 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Oi, de må ha levd ekstremt billig. Tenk å være så målrettet i ti år! Men, de har nå flyttet til costa rica? Fy søren jeg er misunnelig!! Anonymkode: 44419...eda Kan ikke akkuratt si at jeg er det. Anonymkode: f237e...5d1 7
Fjompen Skrevet 6. februar 2018 #7 Skrevet 6. februar 2018 Å leve av hele avkastningen er jo tullete. Håper da de i det minste sparer slik at avkastningen vil stige like mye som normal prisvekst, om ikke vil jo avkastningen bli latterlig lite verdt om noen år.. 8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #8 Skrevet 6. februar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Oi, de må ha levd ekstremt billig. Tenk å være så målrettet i ti år! Men, de har nå flyttet til costa rica? Fy søren jeg er misunnelig!! Anonymkode: 44419...eda Det er ikke jeg. Kunne ALDRI ha tenkt meg å ikke være i jobb. Deltagelse i arbeidslivet må og skal være en selvfølge for voksne friske mennesker. Og hva slags forbilde er man for den oppvoksende slekt om målet er å ikke jobbe?! Hva i all verden skal f.eks med utdanning om man ikke skal bruke den? Anonymkode: 802ba...e12 8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #9 Skrevet 6. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke jeg. Kunne ALDRI ha tenkt meg å ikke være i jobb. Deltagelse i arbeidslivet må og skal være en selvfølge for voksne friske mennesker. Og hva slags forbilde er man for den oppvoksende slekt om målet er å ikke jobbe?! Hva i all verden skal f.eks med utdanning om man ikke skal bruke den? Anonymkode: 802ba...e12 De jobber der de er. Blogging, fotobok og yoga instruktører. Anonymkode: 9e286...3b8 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #11 Skrevet 6. februar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er ikke jeg. Kunne ALDRI ha tenkt meg å ikke være i jobb. Deltagelse i arbeidslivet må og skal være en selvfølge for voksne friske mennesker. Og hva slags forbilde er man for den oppvoksende slekt om målet er å ikke jobbe?! Hva i all verden skal f.eks med utdanning om man ikke skal bruke den? Anonymkode: 802ba...e12 Du er klar over at mange mennesker er rike eller vokser opp med rike foreldre der de ikke trenger jobbe, men kan blogge litt om de vil, eller sitte hjemme og spille PC? Det er allerede en realitet at noen lever slik. Som regel er det et fåtall som melder seg helt ut av arbeidslivet, da de fleste øsnekr å drive med noe. I fremtiden vil det ikke være nok jobber til alle uansett. Anonymkode: a7d0d...bad 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #12 Skrevet 6. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke jeg. Kunne ALDRI ha tenkt meg å ikke være i jobb. Deltagelse i arbeidslivet må og skal være en selvfølge for voksne friske mennesker. Og hva slags forbilde er man for den oppvoksende slekt om målet er å ikke jobbe?! Hva i all verden skal f.eks med utdanning om man ikke skal bruke den? Anonymkode: 802ba...e12 Så lenge de forsørger seg selv og ikke er til økonomisk byrde for noen, så ser jeg virkelig ikke problemet! Flotte forbilder som går i mot strømmen, alle må ikke være A4!🙂 Anonymkode: 44419...eda 10
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #13 Skrevet 6. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så lenge de forsørger seg selv og ikke er til økonomisk byrde for noen, så ser jeg virkelig ikke problemet! Flotte forbilder som går i mot strømmen, alle må ikke være A4!🙂 Anonymkode: 44419...eda Uenig. Mennesker med normale kognitive evner trenger å bruke hjernen til noe mer utover ren eksistens. BTW: Jeg ser ikke på blogging eller yoga som arbeid. Anonymkode: 802ba...e12 7
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #14 Skrevet 6. februar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke jeg. Kunne ALDRI ha tenkt meg å ikke være i jobb. Deltagelse i arbeidslivet må og skal være en selvfølge for voksne friske mennesker. Og hva slags forbilde er man for den oppvoksende slekt om målet er å ikke jobbe?! Hva i all verden skal f.eks med utdanning om man ikke skal bruke den? Anonymkode: 802ba...e12 Jeg ble ufør som ungdom. Jeg klarer meg med økonomien, det er surt å ha lite penger innimellom, men sånn er det for alle. Det som virkelig svir er det som du tar opp, det å ikke ha jobb (eller kunne jobbe). Det gjør at jeg sliter med depresjon innimellom, selv om jeg ikke har noen psykisk sykdom. Men det å både kunne føle at en bidrar med noe i samfunnet, kunne oppleve at en blir flinkere til noe, utvikler seg, og innimellom bare slite seg ut på jobb... Det er en drøm for meg som ikke har jobb eller kan jobbe. Anonymkode: d5ca1...849 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #15 Skrevet 6. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ble ufør som ungdom. Jeg klarer meg med økonomien, det er surt å ha lite penger innimellom, men sånn er det for alle. Det som virkelig svir er det som du tar opp, det å ikke ha jobb (eller kunne jobbe). Det gjør at jeg sliter med depresjon innimellom, selv om jeg ikke har noen psykisk sykdom. Men det å både kunne føle at en bidrar med noe i samfunnet, kunne oppleve at en blir flinkere til noe, utvikler seg, og innimellom bare slite seg ut på jobb... Det er en drøm for meg som ikke har jobb eller kan jobbe. Anonymkode: d5ca1...849 Jeg er med andre ord enig med de som sier at dette er ikke min drøm. Fikk jeg valget mellom frisk og jobbe for normal lønn for resten av livet eller få en milliard (eller to) så ville jeg ha valgt jobb - helt klart! Anonymkode: d5ca1...849 5
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. februar 2018 #16 Skrevet 6. februar 2018 Hver sin lyst, tenker jeg...
Million Skrevet 6. februar 2018 #17 Skrevet 6. februar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Link? Anonymkode: 5522b...40c Det er betalings-abonnement for å lese den.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #18 Skrevet 6. februar 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble ufør som ungdom. Jeg klarer meg med økonomien, det er surt å ha lite penger innimellom, men sånn er det for alle. Det som virkelig svir er det som du tar opp, det å ikke ha jobb (eller kunne jobbe). Det gjør at jeg sliter med depresjon innimellom, selv om jeg ikke har noen psykisk sykdom. Men det å både kunne føle at en bidrar med noe i samfunnet, kunne oppleve at en blir flinkere til noe, utvikler seg, og innimellom bare slite seg ut på jobb... Det er en drøm for meg som ikke har jobb eller kan jobbe. Anonymkode: d5ca1...849 Men jeg skrev jo voksne friske mennesker. Så du virkelig ikke det? Anonymkode: 802ba...e12 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #19 Skrevet 6. februar 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Uenig. Mennesker med normale kognitive evner trenger å bruke hjernen til noe mer utover ren eksistens. Det kan da man da fint gjøre uten å ha en arbeidsgiver som bestemmer hva det skal være. Å bare gjøre den samme jobben hele livet gir ikke nødvendigvis den helt store hjernetrimmen heller. Anonymkode: 9681d...389 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #20 Skrevet 6. februar 2018 13 hours ago, AnonymBruker said: De jobber der de er. Blogging, fotobok og yoga instruktører. Anonymkode: 9e286...3b8 Det blir jo som å si at Sophie Elise pensjonerte seg som 18-åring. Anonymkode: 4fc85...9a1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå