AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 Er det greit å skade dyr for å se hvordan disse skadene utvikler ser og påvirker dyrene? Tvang aper til å puste inn eksos i åtte timer. Resultatene var skremmende Ifølge avisa kom forskerne fram til at eksosen fra en ny VW Beetle var mer skadelig enn eksosen fra en 20 år gammel Ford pickup. Dette i form av at apene i større grad fikk betennelser på indre organer.https://www.dagbladet.no/nyheter/tvang-aper-til-a-puste-inn-eksos-i-atte-timer-resultatene-var-skremmende/69400651 Anonymkode: d6c5f...bc2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 Dyretesting er helt høl i huet. Smarte mennesker her i verden, shampo i øyet gjør vondt, unngå det. Sånn. Anonymkode: 54ece...cd3 2
Gjest Husmusa70 Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 Nei, aldri aldri ok. Er 100% imot alle former for dyretesting, også dyretesting av medisiner. Jeg tror ikke mennesker som gjør dette har noe hjerte, det er veldig veldig skremmende og utrolig tragisk for de stakkars dyrene
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #5 Skrevet 5. februar 2018 20 minutter siden, Husmusa70 skrev: Nei, aldri aldri ok. Er 100% imot alle former for dyretesting, også dyretesting av medisiner. Jeg tror ikke mennesker som gjør dette har noe hjerte, det er veldig veldig skremmende og utrolig tragisk for de stakkars dyrene Hvordan skal en da teste ut medisinen? Anonymkode: cc2e0...2d5
lovedrug Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal en da teste ut medisinen? Anonymkode: cc2e0...2d5 Sitter mange i fengsel som kan brukes ,seriemordere osv . Noen folk kommer også til og melde seg til å teste medisinen. 2
Gjest PaN Skrevet 5. februar 2018 #7 Skrevet 5. februar 2018 Eneste form for «dyretesting» jeg er «for» er rotter, en grunn til det er at rotter faktisk er et problem i mange byer. Men hadde det vært noen andre måter som forskere kan teste forskjellige ting på uten å skade forsvarsløse vesener støtter jeg heller det.
Gjest Catalina Culès Skrevet 5. februar 2018 #8 Skrevet 5. februar 2018 Er det greit å skade mennesker, for å se hvordan de påvirker mennesker? Svaret er NEI, samme gjelder med dyr.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #9 Skrevet 5. februar 2018 2 timer siden, lovedrug skrev: Sitter mange i fengsel som kan brukes ,seriemordere osv . Noen folk kommer også til og melde seg til å teste medisinen. Du synes altså at det er greit å tvangsteste det på folk i fengsel fordi du ser på dem som mindreverdige? Det er helt vanvittig sinnssykt.... Anonymkode: 430ab...e77
lovedrug Skrevet 5. februar 2018 #10 Skrevet 5. februar 2018 Ja,hvis de har gjort helt for jævlige ting så.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #11 Skrevet 5. februar 2018 2 timer siden, Husmusa70 skrev: Nei, aldri aldri ok. Er 100% imot alle former for dyretesting, også dyretesting av medisiner. Jeg tror ikke mennesker som gjør dette har noe hjerte, det er veldig veldig skremmende og utrolig tragisk for de stakkars dyrene Regner med at du takker nei til livsviktige medisiner, den dagen du kommer dit? Tilnærmet alle medisiner er testet på dyr. Du må være konsekvent, vet du. Anonymkode: ae1b0...68b 2
Gjest Husmusa70 Skrevet 5. februar 2018 #12 Skrevet 5. februar 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan skal en da teste ut medisinen? Anonymkode: cc2e0...2d5 Så du er for det?
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2018 #13 Skrevet 5. februar 2018 2 timer siden, WoopieH skrev: Eneste form for «dyretesting» jeg er «for» er rotter, en grunn til det er at rotter faktisk er et problem i mange byer. Men hadde det vært noen andre måter som forskere kan teste forskjellige ting på uten å skade forsvarsløse vesener støtter jeg heller det. Er det ok å pine gnagere langsomt fordi de er i overtall? Det er jo ikke rottas feil Jeg er imot dyretesting generelt, men innser jo at hadde det ikke vært for dyretesting så hadde de ikke greid å utvikle så bra medisiner som vi har idag. 1
Gjest Husmusa70 Skrevet 5. februar 2018 #14 Skrevet 5. februar 2018 14 minutter siden, AnonymBruker said: Regner med at du takker nei til livsviktige medisiner, den dagen du kommer dit? Tilnærmet alle medisiner er testet på dyr. Du må være konsekvent, vet du. Anonymkode: ae1b0...68b Jeg vil ha slutt på all dyretesting, absolutt alt sammen, jeg ser ikke noe annet alternativ som logisk eller empatisk. Jeg vil også ha slutt på dyremishandling i landbruket, men om jeg sulter og det eneste jeg får tak i er en mishandlet kylling, så spiser jeg jo den? Og om jeg ligger i ambulansen med brukket hofte så tar jeg selvsagt imot medisin. Men når jeg kan velge, så velger jeg det bort.
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2018 #15 Skrevet 5. februar 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med at du takker nei til livsviktige medisiner, den dagen du kommer dit? Tilnærmet alle medisiner er testet på dyr. Du må være konsekvent, vet du. Anonymkode: ae1b0...68b Hvordan stiller egentlig ihuga dyreforkjempere til dette spørsmålet? Legen: Du har dødelig kreft, men denne medisinen kan forlenge livet ditt med 10 år. Pasient: Er den testet på dyr? Legen: Ja Pasienten: Nei da vil jeg heller dø om 3 mnd. 1
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2018 #16 Skrevet 5. februar 2018 1 minutt siden, Husmusa70 skrev: Jeg vil ha slutt på all dyretesting, absolutt alt sammen, jeg ser ikke noe annet alternativ som logisk eller empatisk. Jeg vil også ha slutt på dyremishandling i landbruket, men om jeg sulter og det eneste jeg får tak i er en mishandlet kylling, så spiser jeg jo den? Og om jeg ligger i ambulansen med brukket hofte så tar jeg selvsagt imot medisin. Men når jeg kan velge, så velger jeg det bort. Hvordan vet du hvilke medisiner som er testet? Du tar vel antibiotika, vitaminer, paracet? Alt er jo testet på dyr.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #17 Skrevet 5. februar 2018 3 timer siden, lovedrug skrev: Sitter mange i fengsel som kan brukes ,seriemordere osv . Noen folk kommer også til og melde seg til å teste medisinen. Hva om noen har blitt uskyldig dømt, men ikke blir frikjent før fleire år etterpå? Anonymkode: e7a94...b65 1
Gjest Husmusa70 Skrevet 5. februar 2018 #18 Skrevet 5. februar 2018 1 minutt siden, Peonjenta said: Er det ok å pine gnagere langsomt fordi de er i overtall? Det er jo ikke rottas feil Jeg er imot dyretesting generelt, men innser jo at hadde det ikke vært for dyretesting så hadde de ikke greid å utvikle så bra medisiner som vi har idag. De hadde kanskje klart å utvikle bedre medisiner, fordi dyr er ikke det samme som mennesker, og ting som man må teste på dyr for at de skal være trygge er uansett ikke spesielt trygge i utgangspunktet. Medisinene vi har idag har mye bivirkninger og det har vært skandale på skandale i legemiddelindustrien på grunn av dette. Dyretesting har ikke gjort medisiner spesielt trygge etter min oppfatning.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #19 Skrevet 5. februar 2018 1 minutt siden, Peonjenta said: Hvordan vet du hvilke medisiner som er testet? Du tar vel antibiotika, vitaminer, paracet? Alt er jo testet på dyr. Nei egentlig ikke. Men jeg har allerede sagt at jeg gjør det om jeg må. Jeg kan være imot dyretesting for det, og det er jeg. Anonymkode: 7aa62...6fc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå