Gå til innhold

Dagens lille innrømmelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mhm. :ninja: 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Mhm. :ninja: 

Jeg har tatt feil med henne og Herborg Kråkevik før 😛 

• Liker 1
Skrevet
Cid skrev (6 timer siden):

Jeg har tatt feil med henne og Herborg Kråkevik før 😛 

To veldig forskjellige personer og måter å synge på. 

• Liker 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

To veldig forskjellige personer og måter å synge på. 

Det har ikke jeg mye kjennskap til, bare sett begge to i media og tv opp igjennom årene og ofte forveksla dem 😛 

• Liker 1
Skrevet

Er du dameblind, kanskje? :fnise: 

• Liker 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (4 minutter siden):

Er du dameblind, kanskje? :fnise: 

Morsom du i nattetimene :knegg: 

• Liker 2
Skrevet

Det skal bli veldig deilig med halv dag på jobb 😁

• Liker 2
Skrevet
Cid skrev (2 timer siden):

Morsom du i nattetimene :knegg: 

Veldig trøtt selv om jeg påstår at jeg er våken midt på natta. ;) 

Titania skrev (42 minutter siden):

Det skal bli veldig deilig med halv dag på jobb 😁

Unner deg det. :) 

• Liker 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Takk takk :) Blir lang nok dag allikevel, konsert i kveld der dørene åpner 21, så regner med å være hjemme halv 2-2 i natt 😅 Har fri i morgen, for å si det sånn 😛 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Rene maratonløpet jo. :)  Det krever sin kvinne å holde tritt utover natta også...ehh...blir det alkoholske dråper,
eller kjører vi alkofritt da? "En sen natt" får ofte to forskjellige betydninger da. :lur: 

• Liker 1
Skrevet

Rene maratonløpet jo. :)  Det krever sin kvinne å holde tritt utover natta også...ehh...blir det alkoholske dråper,
eller kjører vi alkofritt da? "En sen natt" får ofte to forskjellige betydninger da. :lur: 

Siden jeg tar halv dag på jobb, blir det hjem og sove og sløve før jeg må ut igjen :D Siden konserten starter såpass sent vil jeg tro det blir siste toget hjem, og det går fra oslo rett før halv ett, så da blir det sent nok 😅

• Nyttig 2
Skrevet

Skjønner. :)  Håper det blir en givende konsert da. 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner. :)  Håper det blir en givende konsert da. 

Satser på det :) Ikke sett de live før, men er første headlinerkonserten de har, og de er i hvertfall meget bra i innspilt versjon :D

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt midt på treet-opplevelser, men de fleste har blitt veldig bra med allsang og gjenkjennelig musikk fra cd. 
Det verste jeg vet er å kunne et bands låter og så gir de helt nye utgaver av dem på scenen, ikke til å kjenne igjen nesten. 

Jeg liker dessuten å sitte ordentlig så jeg ser scenen. Store stadioner og uendelig ståing og kø som presser en forover mot scenen og så i alle retninger, for folk skal kaste seg oppå publikum og fraktes rundt over oss...nope, liker ikke det, så det er over for min del. :fnise: Jeg har blitt en voksen dame og godt er det. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er glad planene for i dag ble kansellert, for jeg er utrolig trøtt 😴

• Liker 2
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (37 minutter siden):

Jeg har hatt midt på treet-opplevelser, men de fleste har blitt veldig bra med allsang og gjenkjennelig musikk fra cd. 
Det verste jeg vet er å kunne et bands låter og så gir de helt nye utgaver av dem på scenen, ikke til å kjenne igjen nesten. 

Jeg liker dessuten å sitte ordentlig så jeg ser scenen. Store stadioner og uendelig ståing og kø som presser en forover mot scenen og så i alle retninger, for folk skal kaste seg oppå publikum og fraktes rundt over oss...nope, liker ikke det, så det er over for min del. :fnise: Jeg har blitt en voksen dame og godt er det. 

Jeg har jo rukket å samle litt erfaringer etter "flyingen" min på konserter de siste årene :fnise:

Har vel egentlig ikke vært på noen dårlige konserter sånn sangmessig, men en jeg var på i fjor blant annet, var det mye at vokalisten fikk publikum til å synge. Og det er ikke derfor jeg går for å se et band live 😅

Noen nye utgaver liker jeg, slik som kent har gjort med sangen "mannen i den vita hatten" f.eks - de har forsåvidt ikke endret på sangen, det er de samme versene som på album-versjonen. MEN på turneene har de laget ett eller to nye vers på slutten. Så kjent sang med noe nytt. 

Kroppen min tåler ikke ståplass, men jeg har jevnlig endt opp med det allikevel :fnise: Og det er det i dag også, men det er også i et veldig lite lokale.  

Min opplevelse av forskjellen mellom sitte og ståplass er nesten at man burde sett en konsert to ganger 😅 Det er alltid mye mer liv på gulvet enn på tribunene, men åpenbart mer behagelig å sitte enn å stå i mange timer 😛 Mens med sitteplass får man jo mer oversikt over hva som skjer over hele scenen. På Coldplay i Göteborg var det rundt 60000 tilskuere, og vi hadde plass helt inntil gjerdet foran scenen. Det som overrasket meg var at det var minimalt med knuffing, og folk tok ikke plassen din med en gang du flyttet deg vekk derfra. Mens på andre er hullet tettet nesten før du får gått derfra 😅

• Nyttig 2
Skrevet

Ja, konserter kan oppleves veldig forskjellig...jeg vil gjerne heller kunne fokusere på band og musikk, enn å stå helt fremme og holde krampeaktig fast i gjerdet helt foran og midt på...for mange andre vil også ha den plassen og forsøker å dytte en bort, forsøker å komme seg inn ved siden av en og forsøker å åpne mine hender rundt gjerdet og bruker makt for å slå på fingrene mine og brekke dem vekk fra det jeg holder sånn fast for å beholde.

Jeg var totalt mørbanket etter de konsertene. Noen klatrer opp på en bakfra, sparker med knær eller sko i min kropp/mitt hode for å bakse seg opp. Noen kaster en halvliter som treffer med innhold og glass i hodet mitt. Noen starter å "danse" (eller løpe hverandre ned) med hele folkemassen skjøvet dit de vil frem og tilbake og en må bare følge med og forsøke å ikke havne underst i mølja. Jeg var SÅ utslitt. Jeg står aldri mere i gropa foran noe band. :nei:  Kun kontrollerte steder på meg.

D.v.s. godstolen hjemme...tror jeg. 💤 ...med godlyd i ørene, fred og ro.

• Liker 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden):

Ja, konserter kan oppleves veldig forskjellig...jeg vil gjerne heller kunne fokusere på band og musikk, enn å stå helt fremme og holde krampeaktig fast i gjerdet helt foran og midt på...for mange andre vil også ha den plassen og forsøker å dytte en bort, forsøker å komme seg inn ved siden av en og forsøker å åpne mine hender rundt gjerdet og bruker makt for å slå på fingrene mine og brekke dem vekk fra det jeg holder sånn fast for å beholde.

Jeg var totalt mørbanket etter de konsertene. Noen klatrer opp på en bakfra, sparker med knær eller sko i min kropp/mitt hode for å bakse seg opp. Noen kaster en halvliter som treffer med innhold og glass i hodet mitt. Noen starter å "danse" (eller løpe hverandre ned) med hele folkemassen skjøvet dit de vil frem og tilbake og en må bare følge med og forsøke å ikke havne underst i mølja. Jeg var SÅ utslitt. Jeg står aldri mere i gropa foran noe band. :nei:  Kun kontrollerte steder på meg.

D.v.s. godstolen hjemme...tror jeg. 💤 ...med godlyd i ørene, fred og ro.

Jeg har bare stått helt fremme en gang, og det var heldigvis ikke en opplevelse lik dine 🙈 Takk og lov for det 😊Vi sto der lenge (slapp inn 17, første oppvarmer startet 19, coldplay gikk på 21 og ferdig rundt 23), så jeg virret på do og i kiosken og litt sånn, og var hverken klemming, slag, eller kamp om å få komme tilbake til de jeg var på konserten med. Det var jo ikke GOD plass rundt meg, det var det ikke. Men det var ikke slik at folk presset seg på for å komme lengst mulig frem heller, så det var helt greit.

Men de neste konsertene etter i dag har jeg sitteplass 😛 Skal bli moro med Sabaton i desember, men fy søren - mars og Hans Zimmer kan ikke komme fort nok. Musikken er så mektig, og tror nok det kommer til å bli litt grining der også, for har sett litt av hva som er spilt til nå på turneen. Og blir kult å høre musikk jeg har hørt på i 30+ år live, siden jeg elsket den fra første stund da jeg både så Løvenes konge på kino, og fikk musikken fra filmen på kassett

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Du og mannen din Anton er artige folk 😂

• Liker 1
Skrevet
Titania skrev (3 timer siden):

Jeg har bare stått helt fremme en gang, og det var heldigvis ikke en opplevelse lik dine 🙈 Takk og lov for det 😊Vi sto der lenge (slapp inn 17, første oppvarmer startet 19, coldplay gikk på 21 og ferdig rundt 23), så jeg virret på do og i kiosken og litt sånn, og var hverken klemming, slag, eller kamp om å få komme tilbake til de jeg var på konserten med. Det var jo ikke GOD plass rundt meg, det var det ikke. Men det var ikke slik at folk presset seg på for å komme lengst mulig frem heller, så det var helt greit.

Men de neste konsertene etter i dag har jeg sitteplass 😛 Skal bli moro med Sabaton i desember, men fy søren - mars og Hans Zimmer kan ikke komme fort nok. Musikken er så mektig, og tror nok det kommer til å bli litt grining der også, for har sett litt av hva som er spilt til nå på turneen. Og blir kult å høre musikk jeg har hørt på i 30+ år live, siden jeg elsket den fra første stund da jeg både så Løvenes konge på kino, og fikk musikken fra filmen på kassett

Åååå...Sabaton blir nok en opplevelse, har dem på spillelistene mine...men den siste der kan helt sikkert endre DNA`et når en lytter og det vil være helt greit der og da! :rodmer: Det kommer til å bli en god opplevelse og den unner jeg deg både foran og bak! For å si det sånn. :fnise: 

Cid skrev (2 timer siden):

Du og kameraten din Anton er artige folk 😂

Vi takker, skulle jeg si. ;) 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...