Gå til innhold

32% ansatt og snart utdannet Vernepleier....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart 30 år, og har bare noen måneder igjen av utdanningen. Har maset meg til en 32% stilling men har jobbet 70% i gjennomsnitt i 2 år.. Boligen jeg jobber på vil ikke ansatte meg fordi de er grådige på stillingene sine. De har gitt andre som har jobbet mindre enn meg mer prosenter og de har ikke utdanning en gang..  Føler meg tråkket på å vurderer å gå til dag forbundet igjen!!

Har vært på flere intervju i kommunen men de har allerede bestemt seg på forhånd hvem de skal gi jobben, da stillinger blir gitt internt men de må allikevel ha intervju..

Vurderer å ringe sjefen å klage da jeg føler meg skikkelig tråkket på. Har tatt på meg alt av ekstra og jobbet mest ekstra av alle. Jobbet i hele jula og tatt alle nattevakter da ingen andre kunne. 

Føler meg brukt og utnyttet! 

Er i praksis ved siden av studiene og vurderer å sykmelde meg fordi jeg har ingen motivasjon for å jobbe 32% da jeg ikke får noe fast når jeg er ferdig uansett. Er utslitt og lei av å bli behandlet som dritt.... 

Alle på studiet mitt har fått 60% fast ved studiene og alle får tilrettelagt studiene slik at de får permisjon med lønn mens de har praksis. Jeg derimot går doble vakter og ingen har snakket med meg om at jeg kan få permisjon.

Anonymkode: 41ea4...52c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

....

Skrevet

En ting er å føle og en annen ting er hva realiteten kan være. Hva sier leder etc når du spør om dette?

Og hva hjelper det å sykmelde seg? Det er ingen grunn til å sykmelde deg, fordi du har 32%. Det er mange i dag, som jobber med 0% fast, over lang tid. Mange som går på korte kontrakter lenge og mange som blir forbikjørt av utenlandsk arbeidskraft, selv i helsevesen. Dette er ett politisk problem. 

Hvis du faktisk blir forbikjørt av andre, bør du gå til forbundet ja. Det kan hende de ansetter folk uten utdanning, fordi de koster mindre og fordi det ikke er behov for utdanning for de stillingene. I dag er det slettes ikke uvanlig at man bruker tilkallingsvikar i en periode for så å skifte dem ut, for at de ikke skal få fast. Kynisk ja, men slik har det blitt. 

• Liker 1
Skrevet

Jobb vaktene dine så du har en fin referanse til du er ferdig, og så søker du jobb ett annet sted. 

Anonymkode: 2c9e9...32d

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobb vaktene dine så du har en fin referanse til du er ferdig, og så søker du jobb ett annet sted. 

Anonymkode: 2c9e9...32d

Ja, det er planen. 

Føler liksom ikke at de fortjener meg lengre fordi jeg har vært alt for pliktig og flink og jeg er aldri borte og jeg kommer aldri forsent. Mange andre på jobben som er syke konstant og som får større stilling uten å gjøre noe.. 

Jeg har så lyst til å rope ut etter å ha funnet meg i dritt i to år. Er så utrolig sliten og lei av å hele tiden få de verste vaktene, jobbet i hele jul og på julaften og nattevakter. Har stilt opp hver gang det har vært sykdom, og det er først nå jeg ikke gidder lengre. 

Skrevet
41 minutter siden, Grovmel skrev:

En ting er å føle og en annen ting er hva realiteten kan være. Hva sier leder etc når du spør om dette?

Og hva hjelper det å sykmelde seg? Det er ingen grunn til å sykmelde deg, fordi du har 32%. Det er mange i dag, som jobber med 0% fast, over lang tid. Mange som går på korte kontrakter lenge og mange som blir forbikjørt av utenlandsk arbeidskraft, selv i helsevesen. Dette er ett politisk problem. 

Hvis du faktisk blir forbikjørt av andre, bør du gå til forbundet ja. Det kan hende de ansetter folk uten utdanning, fordi de koster mindre og fordi det ikke er behov for utdanning for de stillingene. I dag er det slettes ikke uvanlig at man bruker tilkallingsvikar i en periode for så å skifte dem ut, for at de ikke skal få fast. Kynisk ja, men slik har det blitt. 

Jeg orker ikke å godta at det er slik det går blitt. 

Skal gå til fagforbundet og har allerede snakket med de. Så skal snakke med de på onsdagen igjen. 

Skrevet

Det lønner seg ikke å jobbe lengre, det har blitt mer kunstig å gå på NAV!! 

Trist men sant. 

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet
44 minutter siden, Grovmel skrev:

Skjønner godt at man ønsker å sykemelde seg når man ikke får noe som helst igjen for noe. 

Skrevet

Ts her..

For ikke å glemme at jeg jobber 12 timers vakter annenhver helg da ingen andre gidder  . 

Gjest Klokkeblomst90
Skrevet (endret)

Man skal lete lengre enn langt etter en mer kynisk bransje enn helsevesenet! Får jeg barn så skal jeg råde de til å gå en helt annen vei.. 

Man har hele livet fått beskjed om at man mangler fagpersonell innenfor helse og omsorg, og når man så pliktig tar en høyere utdanning noe som i seg selv koster og er ekstremt slitsomt så får man veldig lite igjen for det.

Ikke bare er lønna dårlig, men når man har opparbedet seg studielån på 400 000 kr så er det ikke enkelt å få betalt ned dette med en deltidsstilling på 50%, eller toppen 70%..

Skal man konkurrere om en fulltidsstilling der man jobber helg, dag og kveld må man være beredt på konkurranse og kniving om plassen med mange andre som allerede har flere års erfaring!

Er man så heldig å komme på jobb intervju så er det som regel bare bortkastet tid fordi de ansetter internt! Er egentlig bare bortkastet tid å møte opp..

Hadde jeg skulle valgt på nytt så hadde jeg gått en annen vei!

Trøster meg med at samboer er utdannet ingeniør og tjener fett. Uten han hadde jeg jobbet som vasker og servitør i tillegg til deltidsstilling for å ha råd til mat på bordet og tak over hode😂

Er nærmest tragisk hvordan det har blitt i "velferdsnorge"🙄

Endret av Klokkeblomst90
Skrivefeil
Skrevet
1 time siden, Grovmel skrev:

Leder sier at han har lagt kalenderplanen og at de ikke har noe.... Men rart at de stadig vekk ansetter mange vikarer.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...