AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 Vi er ikke av typen som liker å legge ut om livet vårt i sosiale medier. Føler likevel det er mest rett at vi selv publiserer familieforøkelsen. Hadde du reagert på en slik kort melding? Er den grei eller mener du vi burde legge til noe? «02.02.18 kom lillesøster til verden. Alt står bra til med hele familien». Anonymkode: d6956...bb2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 Helt fin melding. Kan også legge ved bilde av feks hånda hennes eller en smokk, det syns hvertfall jeg er litt koselig:) Anonymkode: 9fe53...d3e 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 Kort og presis. Bedre enn lange avhandlinger Anonymkode: 29105...19a 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er ikke av typen som liker å legge ut om livet vårt i sosiale medier. Føler likevel det er mest rett at vi selv publiserer familieforøkelsen. Hadde du reagert på en slik kort melding? Er den grei eller mener du vi burde legge til noe? «02.02.18 kom lillesøster til verden. Alt står bra til med hele familien». Anonymkode: d6956...bb2 Klokkeslettet er vanlig å legge til. Anonymkode: 886b5...9db
Ulrikke Skrevet 5. februar 2018 #7 Skrevet 5. februar 2018 Deres fødsel, deres barn, dere bestemmer! Den inneholder absolutt det de fleste trenger å vite. Mange vil sikkert spørre hva hun heter, har hun ikke fått noe navn enda er det jo ikke noe å lure på engang om det skal publiseres. Kort, konsist og greit! De som evt. lurer på noe mer får vel spørre? 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #8 Skrevet 5. februar 2018 Flere kommer vel til å lure på navn, vekt og tiden hun ble født, men det er absolutt ikke noe som MÅ med. Anonymkode: 29105...19a
Arabella Skrevet 5. februar 2018 #9 Skrevet 5. februar 2018 Hvorfor er det nødvendig å publisere det på sosiale medier i det hele tatt? 14
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #10 Skrevet 5. februar 2018 En annen sak er at dersom barnet ble født 02.02.2018 så er nok fødselen noe alle har fått med seg. Så hvorfor bare annonsere fødselen Anonymkode: 886b5...9db
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #11 Skrevet 5. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Flere kommer vel til å lure på navn, vekt og tiden hun ble født, men det er absolutt ikke noe som MÅ med. Anonymkode: 29105...19a Det forventer jeg. Men tenker at aller Nærmeste har fått vite dette via tlf eller melding samme dag. Så de som ønsker å høre vekt og klokkeslett og ikke har fått beskjed av oss, kontakter sikkert oss på annet vis. Selv har jeg ikke kunnet tenkt meg å høre om slike detaljer for eks en gammel klassekamerat, er bare hyggelig å vite at de er blitt foreldre igjen:) Ts Anonymkode: d6956...bb2 6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #12 Skrevet 5. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En annen sak er at dersom barnet ble født 02.02.2018 så er nok fødselen noe alle har fått med seg. Så hvorfor bare annonsere fødselen Anonymkode: 886b5...9db Hva mener du egentlig nå? fødselen har ikke skjedd enda, var bare et eksempel;) Ts Anonymkode: d6956...bb2 2
Arkana Skrevet 5. februar 2018 #13 Skrevet 5. februar 2018 Det er jo opp til dere hvordan dere vil fortelle det, jeg synes i allefall det du har skrevet høres greit ut. Tror vi skrev noe lignende, men inkluderte vel både klokkeslett, vekt og lengde. Har mange gamle venner, familie i andre land o.l. på Facebook så det er en fin måte å involvere dem i store hendelser og vi legger uansett ut slikt bare til venner.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #14 Skrevet 5. februar 2018 2 minutter siden, Arkana skrev: vi legger uansett ut slikt bare til venner. I løpet av årene, er det ikke bare venner blant de 1000+ Facebook»vennene» vi har på profilene våre. Tenker derfor at dette blir som avisen omtrent. Nære familie og venner får mer nøyaktig beskrivelse (navn, vekt, mål, klokkeslett) via andre kanaler. ts Anonymkode: d6956...bb2
palamina Skrevet 5. februar 2018 #15 Skrevet 5. februar 2018 Syns du må få med Magisk på en eller annen måte, og minst tre hjerter eller helst fler, ellers virker det ikke som du setter orntlig pris på bebbien. 2
Arkana Skrevet 5. februar 2018 #16 Skrevet 5. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I løpet av årene, er det ikke bare venner blant de 1000+ Facebook»vennene» vi har på profilene våre. Tenker derfor at dette blir som avisen omtrent. Nære familie og venner får mer nøyaktig beskrivelse (navn, vekt, mål, klokkeslett) via andre kanaler. ts Anonymkode: d6956...bb2 1000+ venner? Da er vel problemet heller at man er fullstendig ukritisk til hvem man legger til. Jeg er veldig selektiv med hvem jeg deler informasjon og bilder med på Facebook, det er kanskje 50 stk som fikk vite det da barna ble født eller får se bilder av dem de få gangene vi legger sånt ut så det er veldig langt fra "som avisen". 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #17 Skrevet 5. februar 2018 Synes også det var en helt grei melding. Jeg ville lagt til navn, for å slippe å få så mange spørsmål om det, og for å informere. Men jeg synes navn er veldig spennende - mye mer interessant enn f.eks. vekt. Anonymkode: 88951...bfe
Snadder Skrevet 5. februar 2018 #18 Skrevet 5. februar 2018 Enkelt og fint. Ser ikke noe problem med dette
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #19 Skrevet 5. februar 2018 Enkelt og greit. Jeg ville også likt bilde, men jeg er klar over og respekterer at ikke alle er komfortable med det. Anonymkode: 14365...938
Honey Dew Skrevet 5. februar 2018 #20 Skrevet 5. februar 2018 Synes den er fin jeg. Liker ikke søtladne tekster
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå