Gå til innhold

Hvor mye penger er normalt å legge i bursdagsgaver til venner i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fireåringen er invitert i seksårsbursdag til en i barnehagen. Hvor mye legg man i gave sånn ca?

Anonymkode: e9a38...63d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Max 100kr. Helst mindre. 

Anonymkode: 5afd2...9c4

• Liker 2
Skrevet

50-100!

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker rundt 50 på gaven og 20 kort :-)

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke brukt mer enn 50. 

Anonymkode: a08c4...389

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg tenker en verdi til rundt 80-100,-. Men jeg pleier stort sett å kjøpe flere ting samtidig når jeg kommer over tilbud, og har liggende klar til bursdager (sparer en del stress hvis man på kort varsel kommer på en bursdag). Det betyr f.eks. at jeg kan ha betalt 50,- for en bok som originalt kostet 150,-. Og så har vi gitt videre noen gaver barna har fått til jul, hvis de har hatt lik fra før og det ikke har vært mulig å bytte. Har da kjøpt ny gave til eget barn og gitt den de fikk videre.

Jeg kjøper forresten ikke kort til hver bursdag, men bruker enten kort fra stor flerpakning fra f.eks. Ikea, enten et helt kort eller et jeg klipper i to hvis det er nonfigurativt mønster, eller jeg/barnet lager kort selv. Jeg bruker heller 20 kr ekstra på gaven enn på kort fra lekebutikk.

Endret av Vera Vinge
  • Liker 4
Skrevet

50 pluss kort. 

Skrevet

Max 100.

Anonymkode: a03da...56c

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

50-100. Jeg kjøper aldri kort, ungene bryr seg ikke om det likevel. Lar heller min unge tegne en tegning eller noe og skrive type "gratulerer med dagen Lise, hilsen Anne".

Skrevet

Kjøpes det gave, så mellom 50 og 100. Gir en penger, så pleier vi å gi 100, men det er kanskje mer vanlig når de er litt større.

Anonymkode: 607c1...283

Skrevet

Mellom 50 og 100, inkludert kort. Tenker det er ganske standard. Men hvis du finner noe brukbart som er billigere enn 50 kr er det ikke noe galt i det heller

Anonymkode: 9a1cf...5c2

Skrevet

Jeg kjøper billige kort på TGR, bare som et tips :). Kjøper bunkevis når jeg først er der. 

Gave mellom 50 og 100, gjerne nærmere 50, selv om det ikke alltid er så lett å finne. 

Skrevet

Jeg tenker 100-150, har inntrykk av at det er normalt her. Jentene her har også fått dyrere gaver innimellom (kjoler o.l). Kan jo selvsagt ha vært kjøpt på salg men. Vi bor ikke i noe snobbe-strøk, bare så det er sagt...

Anonymkode: 3f6c3...8b1

Skrevet

Våre har også fått dyrere gaver innimellom. Lillesøster fikk f.eks. 250 kr av en barnehagevenninne til fireårsdagen sin, noe jeg personlig synes var altfor mye. Selv om noen gir dyre gaver trenger jo ikke den som gir mest sette standarden. Selv ønsker jeg ikke å være med på å presse opp prisen på bursdagsgaver. Eldste går i fjerde, der har aldri bursdagsgaver vært diskutert, men alle har naturlig lagt seg på ca 100 kr i verdi. Mellomste går i første klasse og der har hele trinnet blitt enige om at alle gir en femtilapp og så kan bursdagsbarnet kjøpe seg en litt større ting framfor å få mange små. 

Skrevet

50-80. Men det hender også at vi gir noe brukt eller gir videre noe barna fikk i gave som de hadde fra før/ikke trengte.

Anonymkode: 1f2c1...d0e

Gjest blåbærpike
Skrevet

100 kroner i pengegave til de barna ikke har en nær relasjon til. De som står barna nære får gave til rundt 200 kroner. 

Skrevet

Her vi bor så er det ingen som kjøper gaver for under 200 kr så vi matcher det.

Anonymkode: e14fc...a33

Gjest making.a.mess
Skrevet
På 5.2.2018 den 12.09, AnonymBruker skrev:

Fireåringen er invitert i seksårsbursdag til en i barnehagen. Hvor mye legg man i gave sånn ca?

Anonymkode: e9a38...63d

50-100 max 

Det er 30-40 sånne bursdager hvert år, så minst mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...