Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg leser til helsefagarbeider VG2 på NKI. I den forbindelse får jeg innsendingsoppgaver. Akkurat nå, føler jeg at jeg sitter litt fast. Jeg håper på litt hjelp, og noen tips til nettopp denne oppgaven. Jeg har tenkt på noen ting, men jeg føler ikke at det er godt nok. Oppgaven lyder slik:

Anton Aasen er en 74 år gammel enkemann. Han er frisk og relativt sprek for alderen og liker å gå turer. Kona Ester døde for vel ett år siden, og det var hun som tok seg av matlagingen i hjemmet. Nå spiser Anton ensidig og lite, og han lager sjelden middag. Som helsefagarbeider får du i oppgave å hjelpe Anton med å legge om til et sunnere kosthold.

a.    Hvordan vil du forberede deg til oppgaven? Begrunn svarene.

b.    Skriv ned hvilke momenter du vil legge vekt på for å hjelpe Anton til et sunnere kosthold.

På det første spørsmålet tenker jeg at jeg først vil lese opp litt om pasienten. Har han noen allergier? Vet han hva er dårlig kosthold gjør med kroppen? Vet han hva kroppen trenger, for å fungere best mulig?

På det andre spørsmålet står jeg litt fast...

Noen som har noen tips? Kanskj noen ting jeg burde tenke på? Stikkordsformat :-)

Håper på tilbakemelding :-) Takk for hjelpen :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står vel i boka.. eksamen er veldig lett..

Anonymkode: 0ba41...b93

Skrevet

Foreta en kostholdsveiledning for pasienten. Kartlegge hva slags mat han liker og hva han klarer per dags dato å lage. Forta en BMI for å se hvordan han ligger an, om han trenger å gå ned i vekt, opp i vekt eller vedlikehold. 

Nå vet ikke jeg hva en helsefagarbeider sin oppgave Emer, da jeg går sykepleie, men vil jo tro at dette er blant annet noe dette går ut på. 

Anonymkode: da6ce...fe5

Skrevet

Hvor mange tråder har du laget om oppgaver og spørsmål som er relatert til dette?

Anonymkode: b5a31...f21

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Foreta en kostholdsveiledning for pasienten. Kartlegge hva slags mat han liker og hva han klarer per dags dato å lage. Forta en BMI for å se hvordan han ligger an, om han trenger å gå ned i vekt, opp i vekt eller vedlikehold. 

Nå vet ikke jeg hva en helsefagarbeider sin oppgave Emer, da jeg går sykepleie, men vil jo tro at dette er blant annet noe dette går ut på. 

Anonymkode: da6ce...fe5

Takk for hjelpen. Her står det ting jeg ikke selv har tenkt på. Godt å ha noen "friske øyne" som kan se over litt :-)

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange tråder har du laget om oppgaver og spørsmål som er relatert til dette?

Anonymkode: b5a31...f21

Helsefagarbeider-relatert eller kostholdsrelatert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...