Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker i str 50-56 i første omgang? Og hvor mange i str 62? Får marsbarn. 

Anonymkode: af40d...92f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke strømpebukser til nyfødt baby. Det er tortur å få på og å ha på  strømpebukser på så små babyer. 

Kjøp løstsittende sparkebukser eller joggebukser. 

Anonymkode: 82ace...833

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke strømpebukser til nyfødt baby. Det er tortur å få på og å ha på  strømpebukser på så små babyer. 

Kjøp løstsittende sparkebukser eller joggebukser. 

Vås. Kanskje DIN baby ikke likte strømpebukser. Det betyr ikke at alle andre babyer misliker det. Vår har null problemer med strømpebuksene, og de fungerer faktisk bedre enn løsere bukser da han i de løse buksene lett dro føttene opp i buksebeina og fikk tærene sittende fast så han begynte å hyle i raseri. 

I 50/56 har vi vel 5-6 strømpebukser. Det kommer jo an på hvor ofte du vasker klær. 

Anonymkode: 9ca72...a8c

• Liker 9
Skrevet

Brukte ikke strømpebukser før han begynte i barnehagen

Anonymkode: 085ad...ed5

• Liker 3
Skrevet

Jeg har heller aldri brukt stømpebukser på nyfødte(eller opp til 6 mnd i de hele tatt). det kan bli for stramt i livet(og igjen gi mageplager, noe å tenke på for de som har barn som plages med det). Hadde en eller to til jenta mi for å bruke til kjole, men ble ikke brukt ellers.

Har brukt bomullsbukser med fot eller myke bukser med bred linning

Anonymkode: 38414...413

• Liker 4
Skrevet

Bruk sparkebukser i stedet, bukser som slutter på magen og strømpebukser klemmer jo på magen for babyer. 

Anonymkode: 35645...bda

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vås. Kanskje DIN baby ikke likte strømpebukser. Det betyr ikke at alle andre babyer misliker det. Vår har null problemer med strømpebuksene, og de fungerer faktisk bedre enn løsere bukser da han i de løse buksene lett dro føttene opp i buksebeina og fikk tærene sittende fast så han begynte å hyle i raseri. 

I 50/56 har vi vel 5-6 strømpebukser. Det kommer jo an på hvor ofte du vasker klær. 

Dette er ikke smak og behag. Det sier seg selv at det er bedre for en baby å slippe press på magen enn å ha det. Selv om ungen ikke gir uttrykk for ubehag vil ethvert oppegående menneske skjønne at det beste er null press på magen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har heller aldri brukt stømpebukser på nyfødte(eller opp til 6 mnd i de hele tatt). det kan bli for stramt i livet(og igjen gi mageplager, noe å tenke på for de som har barn som plages med det). Hadde en eller to til jenta mi for å bruke til kjole, men ble ikke brukt ellers.

Har brukt bomullsbukser med fot eller myke bukser med bred linning

Anonymkode: 38414...413

For noe tull. Hva gjør dere på vinteren når dere skal kle ungen deres skikkelig, er dere ikke ut med barna deres, eller kler den skikkelig engang iblant? Antar ungen går i pysjamas hele tiden? Iblant må man stelle ungene sine. 

Og stram på livet? Jeg antar du er en som ikke tør og rør barnet ditt nesten. 

Anonymkode: 3e149...b17

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke smak og behag. Det sier seg selv at det er bedre for en baby å slippe press på magen enn å ha det. Selv om ungen ikke gir uttrykk for ubehag vil ethvert oppegående menneske skjønne at det beste er null press på magen. 

Jo, det er faktisk smak og behag. Hvordan mener du det har seg at så forferdelig mange babyer omtrent bor i strømpebukse, og likevel er glade og fornøyde? Kanskje DIN baby er så sensitiv at strømpebuksen er vond over magen, men for oss har det aldri vært et problem. Stømpikken er fatisk ikke spesielt stram... 

• Liker 5
Skrevet

Hva gjør du når ungen din har luft i magen? Du sykler, dette er godt for barnet. Er alle kg foreldre redd for og ta på strømpebukse på barnet sitt, eller ta på bleien skikkelig? Kan ikke være morsomt og være så redd sitt eget barn.

• Liker 3
Skrevet

Vi har godt over 20 grader inne i leiligheten, og skal vi ut tar vi på ulldress/strikkaklær og putter i vognpose, så vi bruker ikke strømpebukser. Ville aldri kjøpt fem stk i hver str hvertfall! Vent og se hva dere bruker!

Anonymkode: f86f1...90d

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Hva gjør dere på vinteren når dere skal kle ungen deres skikkelig, er dere ikke ut med barna deres, eller kler den skikkelig engang iblant? Antar ungen går i pysjamas hele tiden? Iblant må man stelle ungene sine. 

Føler du deg truffet siden du må gå til hersketeknikker? ;) Prøv å diskutere saklig, da kommer man lenger. 

Babyer leker ikke ute i snøen, i vogn har de body + ullsparkebukse. Når ungen blir eldre så går man over til vanlige bukser :) (Unntatt olabukser, det pleier jeg ikke å tillate før 1.klasse).

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør du når ungen din har luft i magen? Du sykler, dette er godt for barnet. Er alle kg foreldre redd for og ta på strømpebukse på barnet sitt, eller ta på bleien skikkelig? Kan ikke være morsomt og være så redd sitt eget barn.

Redd eget barn? Haha! Fordi man ønsker det beste for babyen sin så er man redd den. Fantastisk konklusjon :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg har flere løstsittende fleecebukser, flere vanlige babybukser som er løse og mange sparkbukser. Eneste jeg lurte på var strømpebukser. Har 4 i strl 50 og 56 så da tenker jeg at det ikke er noe man må ha.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flere løstsittende fleecebukser, flere vanlige babybukser som er løse og mange sparkbukser. Eneste jeg lurte på var strømpebukser. Har 4 i strl 50 og 56 så da tenker jeg at det ikke er noe man må ha.

Vi kjøper heller ting etterhvert som vi ser vi trenger det. Vi hadde vel ikke mer enn 2 bukser og 2 strømpikker da småtten ble født, og så kjøpte vi heller inn mer av det vi så vi brukte og trengte mer av. 

Så jeg ville ikke kjøpt flere sømpikker nå, om jeg var deg. 4 holder i starten til dere ser hvor ofte det må skiftes, og hva dere liker. Og ikke minst, hvor stor han er... Vi hadde vel nesten ingenting i str 50, og bra var det, for det passet ikke i en uke engang. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjøper heller ting etterhvert som vi ser vi trenger det. Vi hadde vel ikke mer enn 2 bukser og 2 strømpikker da småtten ble født, og så kjøpte vi heller inn mer av det vi så vi brukte og trengte mer av. 

Så jeg ville ikke kjøpt flere sømpikker nå, om jeg var deg. 4 holder i starten til dere ser hvor ofte det må skiftes, og hva dere liker. Og ikke minst, hvor stor han er... Vi hadde vel nesten ingenting i str 50, og bra var det, for det passet ikke i en uke engang. 

Har bare kjøpt klespakker med klær omtrent jeg da. Så fort som de første månedene går så har man ikke bruk for alt nytt tenkte jeg. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har bare kjøpt klespakker med klær omtrent jeg da. Så fort som de første månedene går så har man ikke bruk for alt nytt tenkte jeg. 

Nei, men noen må jo være de nyttige idiotene som kjøper inn nye ting som folk så kan selge brukt på finn ;) Vi brukte mye arveklær. 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem som tuller mest her, kan diskuteres. Her er flere med godt gjennomtengte argumenter for å ikke bruke strømpebukser på spebarn. 

Å hevde at barna ikke er skikkelig kledde fordi de de ikke bruker strømpebukser er et uhyre dårlig argument. Lite gjennomtenkt er det og. Strømpebukser til baby har ikke vært mulig å få tak i før de siste kanskje ti årene. Nettopp fordi det ikke er det mest heldige å bruke på små kropper. 

Å hevde at barna ikke er skikkelig kledd og til og med kan fryse(!) fordi de mangler strømpebukser, vitner om liten tankegang for påkledning av babyer. Noen har tykke poser, andre har ullbukser eller utedresser utenpå de buksenen babyene har på innendørs. Og folk flest har de ikke så kaldt innendørs med baby i hus at både baby og voksne må ligge til sengs for å holde varmen. 

Å drive å kjøpe opp lagre i forkant på ting en tror en trenger i den minste størrelsen er heller ikke lurt. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:sjokkert:

• Liker 4
Skrevet

Kommer an på hvor ofte du skal ut. Tar bare på ullstrømpebukse når vi stikker ut en tur, og pga været er det kanskje 2-3 ganger i uka. Da blir det samme strømpebuksa. Inne har ungen på vanlige klær.

Anonymkode: f0348...247

Skrevet

Vi brukte aldri strømpebukse på førstemann før han begynte i barnehagen. Brukte heller løse bukser med bred linning og gjerne fot. 

Har termin rett rundt hjørnet med andremann og har vel kjøpt ei strømpebukse i størrelse «nyfødt» og ei i 62, men det er usikkert om det blir brukt. 

En baby holder seg varm oppi vognposen/bilstolposen. Er det veldig kaldt kan man ha en ulldress utenpå også. Med førstemann endte vi opp med å ikke bruke ullbukse inni posen siden han ble varm, men det kommer jo an på temperaturen også. 

Anonymkode: c93a9...ec5

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men noen må jo være de nyttige idiotene som kjøper inn nye ting som folk så kan selge brukt på finn ;) Vi brukte mye arveklær. 

Har lite arv rundt meg ellers hadde det vært en mulighet så klart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...