Gå til innhold

Ytringsfrihet - kun for de priviligerte?

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

For ordens skyld, jeg tror ikke på noen konspiranoia-teorier, airtrails (eller hva det het), øglefolk, og alt det der, men like fullt, hvis jeg ytret at jeg mener regjeringen er en del av øglefolket, som slipper airtrails over oss alle for å styre oss, og jeg søkte utdanningsplass på PHS, tror du da jeg ville ha kommet inn? Med andre ord, ytringsfriheten er ikke så absolutt som vi skal ha det til.

Anonymkode: e54a8...3fe

Du må ikke blande ytringsfrihet og det å være egnet for et yrke. Det virker som om du ikke forstår hva ytringsfrihet er.

Anonymkode: 44861...ef0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må ikke blande ytringsfrihet og det å være egnet for et yrke. Det virker som om du ikke forstår hva ytringsfrihet er.

Da har du alt rasjonalisert en grunn til å straffeforfølge noen som ytrer seg på en måte som ikke er "passende". Da har ytringsfriheten sine grenser. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan var dette med forum etter 22 juli igjen? 

Anonymkode: f023d...637

Jeg vet ikke hva du tenker på, jeg ga meg inn på dette med hvorvidt det er mulig å ytre seg her i Norge uten at det straffer seg.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Da har du alt rasjonalisert en grunn til å straffeforfølge noen som ytrer seg på en måte som ikke er "passende". Da har ytringsfriheten sine grenser. 

Det er ikke en straff å ikke komme inn på et studium. Å regnes som uskikket for enkelte yrker er ikke straffeforfølgelse.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en straff å ikke komme inn på et studium. Å regnes som uskikket for enkelte yrker er ikke straffeforfølgelse.

Igjen, rasjonalisering. Det betyr at en blir straffet for sine ytringer. Du rasjonaliserer det for å kunne leve med at det skal være slik heller enn å kunne se kritisk på det. For all del, jeg vil ikke ha en lege som sprer myter om at vaksineringer inneholder kvikksølv og gjør at barn får asperger og ADHD. Samtidig kan jeg se at ytringsfriheten ikke er absolutt, en lege som uttaler seg slik står i fare for å miste sin autorisasjon. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Igjen, rasjonalisering. Det betyr at en blir straffet for sine ytringer. Du rasjonaliserer det for å kunne leve med at det skal være slik heller enn å kunne se kritisk på det. For all del, jeg vil ikke ha en lege som sprer myter om at vaksineringer inneholder kvikksølv og gjør at barn får asperger og ADHD. Samtidig kan jeg se at ytringsfriheten ikke er absolutt, en lege som uttaler seg slik står i fare for å miste sin autorisasjon. 

Dette betyr at du ikke forstår hva ytringsfrihet er. Du vet tydeligvis ikke hva straffeforfølgelse er heller.

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva du tenker på, jeg ga meg inn på dette med hvorvidt det er mulig å ytre seg her i Norge uten at det straffer seg.

Så hvis det f eks er folk som dikter opp historier på nettet og later som de er deg og hacker seg inn på din ip-adresse så kan det hende du ikke kommer inn på phs? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis det f eks er folk som dikter opp historier på nettet og later som de er deg og hacker seg inn på din ip-adresse så kan det hende du ikke kommer inn på phs? 

Oi, den var søkt. Men ja, da er det stor sjanse for å ikke komme inn på PHS ja. Usikker på hva dette har med ytringer å gjøre? Du har mistet meg nok en gang.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette betyr at du ikke forstår hva ytringsfrihet er. Du vet tydeligvis ikke hva straffeforfølgelse er heller.

Ok.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er straffbart, men har ikke noe med ytringsfrihet å gjøre. Det er bedrageri.

Ytringsfrihet betyr forøvrig ikke at ytringene dine ikke kan få konsekvenser. Det betyr at du ikke kan straffeforfølges og dømmes.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er straffbart, men har ikke noe med ytringsfrihet å gjøre. Det er bedrageri.

Ytringsfrihet betyr forøvrig ikke at ytringene dine ikke kan få konsekvenser. Det betyr at du ikke kan straffeforfølges og dømmes.

Du? Takk for et seriøst, og kort men godt, svar!

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så damp man alltid anmelde slike ting så det ikke er til hinder for videre karriere? Det er ganske interessant.. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ytringsfriheten i seg selv er absolutt, men man kan ikke fraskrive seg ansvaret for ytringene. Så lenge man ikke blir straffeforfulgt fordi man har ytret noe i seg selv (altså fordi det var en ytring) så har man ytringsfrihet. Det å f. eks. oppfordre til folkemord er jo en ytring, men det er ikke lov å oppfordre til massmord, så da må man kanskje ta konsekvense av det. En lege blir ikke straffeforfulgt for å mene at vaksiner inneholder kvikksølv, men han kan som du er inne på, potensielt bli fratatt konsesjonen, men han blir ikke strafferettslig tiltalt for å mene det han gjør. Det er en ganske viktig forskjell der. 

Ytringsfrihet medfører heller ikke formidlingsplikt. Selv om man har en ytring, kan man ikke kreve at det skal skrives en artikkel om det i avisa, eller at det skal settes av sendetid på NRK. Men man kan f. eks. opprette en blogg eller lignende plattform, der står man fritt til å ytre seg uten begrensninger som settes av andre plattformer eller media. 

Anonymkode: c4330...7e3

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ytringsfriheten gjelder bare for de som er politisk korrekte. 

Anonymkode: 313c0...980

Rett i offerrollen....

Anonymkode: 70b84...516

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

høyere oppe i systemet og har full oversikt over statsapparatet

Man bør jo av hensyn til seg sjøl ha littegrann forstand på hvordan ting fungerer, på vanlig allmennkunnskapsnivå (maktfordeling, nivåer i forvaltninga etc.). Dette er ikke okkult viten, vi lærer det alle sammen på ungdomsskolen, ikke noe som bare pampene vet om.

Man kan ellers bli en av de som høylytt konstaterer: "alle disse tullingene som sitter og roper og skriker om ting de ikke har peiling på!" og får til svar et lavmælt "qoud erat demonstrandum."

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Så damp man alltid anmelde slike ting så det ikke er til hinder for videre karriere? Det er ganske interessant.. 

Dersom du er utsatt for at noen har utgitt seg for å være deg, og foretatt handlinger/lovbrudd som gir konsekvenser skal du selvsagt ikke lide under dette. Men det må jo da bevises at det er noen andre som står bak dette. Du snakker nå om noe helt annet enn ytringsfrihet.

I slike saker må man anmelde forholdet. Dersom gjerningsmannen ikke blir dømt strafferettslig, kan du fortsatt gå til sivilt søksmål og kreve erstatning. Bevisbyrden er lavere i sivile saker.

Skrevet

Det er forbeholdt dem som deler felles ego. Du sleiker meg og jeg sleiker deg. 

Dette egoet kjenner man igjen når diverse smiler. Så ser du det ukontrollerte smilet som omtrent står over en gryte med kokende heksebrygg og ler over hva han/hun er i stand til å koke sammen av bullshit. 

De ser jo bare så fornøyde ut. Kan ikke kritisere dårlige klær, vettu. Da blir de lei seg. De har kokt sammen et klesantrekk som aldri slår feil. 

Det er en slags uniform og den er utrolig lite ... Ja, bare ta en titt selv. Trenger ikke å forklare. 

Anonymkode: 495c1...9ed

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er forbeholdt dem som deler felles ego. Du sleiker meg og jeg sleiker deg. 

Dette egoet kjenner man igjen når diverse smiler. Så ser du det ukontrollerte smilet som omtrent står over en gryte med kokende heksebrygg og ler over hva han/hun er i stand til å koke sammen av bullshit. 

De ser jo bare så fornøyde ut. Kan ikke kritisere dårlige klær, vettu. Da blir de lei seg. De har kokt sammen et klesantrekk som aldri slår feil. 

Det er en slags uniform og den er utrolig lite ... Ja, bare ta en titt selv. Trenger ikke å forklare. 

Anonymkode: 495c1...9ed

Og dette er hva som skjer når man røyker chemtrails. 

Anonymkode: c4abf...81d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...