AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 Jeg er 33 år. Har en sønn på 3 år. Hun kom etter en god del spontanaborter. Problemet var ikke å bli gravid. Ble gravid med engang men mistet fort. Nå har vi prøvd aktivt siden august i fjor og har ikke en eneste gang blitt gravid. Hvorfor snudde det sånn? Hva er galt med meg? Jeg levde skikkelig i håpet denne måneden men ble lurt igjen av kroppen. Mensen kom i dag. Har innsett at alle tegn kan ligne på graviditet men er forløpig kun mens for meg. Vil bli grqvid. Samtlige rundt meg blir gravide og alle i min tidligere barselgruppe har blitt gravid igjen. Det føles så tungt og tøft skal jeg oppsøke lege nå? Har jo prøvd ganske mange måneder nå Anonymkode: d29b6...c2f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #2 Skrevet 5. februar 2018 Hei. Har du snakket med legen om dette, kan høres ut som om du har problemer med å holde på fosteret. (limet i livmora, slipper egget i stedet for å holde det) Min tante hadde samme problem, hun mistet sikkert 10 barn før hun med hjelp klarte å føde frem 2 . Det er jo fantastisk fint at du har 1 barn, det er kanskje fælt av meg å si, men det er ikke alle som får det engang. Det er ingen menneskerett å bli gravid og å få barn. -men om det er så viktig for deg og du veldig gjerne vil ha flere så må du ta kontakt med legen din, bare de kan hjelpe. Lykke til Anonymkode: 2da3e...0c8
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 Har ikke noe fornuftig svar, men sender deg en klem hvis du vil ha den.Anonymkode: 77a74...58c 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 Det er ikke unormalt at det kan ta et år og bli gravid,men snakk med legen og be om undersøkelse, masse lykke til,gi ikke opp håpet.varm klem 💗 💗 Anonymkode: af46c...a73
Ede Skrevet 5. februar 2018 #5 Skrevet 5. februar 2018 Om du har mistet ofte så kan det være at det er et problem som har ligget der hele tiden. De fleste problemer kan behandles så ta en tur til en privatklinikk. Fra det offentlige får man ikke dekket det før det har gått et helt år, men det er jo på grunn av kostnaden for helsevesenet, betyr ikke at det ikke er en god idé om dere har økonomi til det. Er ikke sånn superdyrt, er vel snakk om kun noen få tusenlapper. Håper det ordner seg for dere.
Rosewood Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 Har ingen råd egentlig, er prøver seg og har så langt ikke fått helt napp. Men sender deg en klem, er så kjipt å gå rundt og følenat man kjenner symptomer på graviditet, meen så kommer tante grusom på besøk. Skikkelig kjipt er det. Men ikke gi opp, hold motet oppe (lettere sagt en gjort, jeg vet :/). Håper det ordner seg snart! ❤️
våren14 Skrevet 5. februar 2018 #7 Skrevet 5. februar 2018 Ta en tur til legen, etter tre abortert hat du krav på utredning. Kanskje trenger du bare litt hjelp. Jeg må ha progesteronstøtte for å bli gravid og selv med det blir det endel tidlige SA'er dessverre. Spirene virker til å sitte om jeg tar blodfortynnende i tillegg. Nr 2 på vei her. Fant tidlig ut at jeg hadde alt for korte lutealfaser (typisk for lavt progesteron) ved å tempe selv i starten av prøvetiden. Fikk raskt henvisning til gynekolog fra fastlegen enda vi ikke hadde prøvd et år. Hjalp å ha "bevis" fra tempingen. Var vel da 32 eller 33 år...
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 5. februar 2018 #8 Skrevet 5. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 33 år. Har en sønn på 3 år. Hun kom etter en god del spontanaborter. Problemet var ikke å bli gravid. Ble gravid med engang men mistet fort. Nå har vi prøvd aktivt siden august i fjor og har ikke en eneste gang blitt gravid. Hvorfor snudde det sånn? Hva er galt med meg? Jeg levde skikkelig i håpet denne måneden men ble lurt igjen av kroppen. Mensen kom i dag. Har innsett at alle tegn kan ligne på graviditet men er forløpig kun mens for meg. Vil bli grqvid. Samtlige rundt meg blir gravide og alle i min tidligere barselgruppe har blitt gravid igjen. Det føles så tungt og tøft skal jeg oppsøke lege nå? Har jo prøvd ganske mange måneder nå Anonymkode: d29b6...c2f Du kan trøste deg med at jeg er 27 år og jeg har prøvd med samboer siden August selv. Får ofte høre at det kan ta helt opp til ett år å bli gravid.. Jeg har bestilt meg time til GYN og skal sjekke eggledere og ta blodprøve for å være sikker. Hva om du kanskje oppsøker GYN?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #9 Skrevet 5. februar 2018 Hei ts. Jeg er lei meg på dine vegne over at du er trist og forstår godt at det er ekstra vanskelig når andre rundt deg blir gravide. Jeg har selv opplevd å miste etter en viss tid flere ganger. Det viste seg at jeg har endometriose. Jeg ble operert for det, og fikk en sønn. Men hadde ikke klart å holde på fosteret før operasjonen. Om du har mistet flere ganger, vil jeg anbefale en tur til lege for å få en utredning. Du har et barn fra før, men det kan være at det er noe som stopper fosteret fra å utvikle seg. Det viste seg hvertfall å være slik før meg. Mange varme klemmer ❤ Anonymkode: 15ba9...ad5
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #10 Skrevet 5. februar 2018 6 timer siden, våren14 skrev: Ta en tur til legen, etter tre abortert hat du krav på utredning. Kanskje trenger du bare litt hjelp. Jeg må ha progesteronstøtte for å bli gravid og selv med det blir det endel tidlige SA'er dessverre. Spirene virker til å sitte om jeg tar blodfortynnende i tillegg. Nr 2 på vei her. Fant tidlig ut at jeg hadde alt for korte lutealfaser (typisk for lavt progesteron) ved å tempe selv i starten av prøvetiden. Fikk raskt henvisning til gynekolog fra fastlegen enda vi ikke hadde prøvd et år. Hjalp å ha "bevis" fra tempingen. Var vel da 32 eller 33 år... Det kreves tre påfølgende aborter. Dersom man har fullført et svangerskap etter dette, så starter tellingen på nytt! Anonymkode: 96e2e...a35 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #11 Skrevet 5. februar 2018 Føler virkelig med deg, TS 😔 Det er tungt når det blir sånn. Jeg har et barn fra før, men nr. 2 lar vente på seg. Har hatt en MA og to tidlige SA på snart et år. Å bli gravid etter MA har heller ikke vært enkelt. Tenkte jeg skulle ordne meg time til privat gyn for en sjekk, sånn ifall det er noe å gjøre med. Hvis ikke offentlig vil utrede deg, så er privat en OK løsning hvis du føler du har råd til det, samt at det er mindre ventetid. Det er ekstra tungt med alle gravide på jobb, gravide venninner, familie som maser om barn nr.2 🙄 Anonymkode: 6f88c...9ed
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #12 Skrevet 6. februar 2018 Vi prøvde i 2,5 år inkludert 3 spontanaborter. Det legene sa: dere har fått barn før (han er 6 år nå), dere kan å bli gravide, det eneste vi kan gjøre for dere er medisiner ETTER at graviditet er bekreftet (UL i uke 6). Siden du bare har prøvd i 6 mnd tror jeg ikke du får noe videre hjelp enda dessverre. Anonymkode: 7699e...1fb
Kikki87 Skrevet 8. februar 2018 #13 Skrevet 8. februar 2018 Noen her som har endometriose som har gått på procen sprøyta?hadde hvert fint å delt litt erfaringer 🙂
Gjest N-Nøff Skrevet 8. februar 2018 #14 Skrevet 8. februar 2018 Det kan høres ut som du kanskje kan ha nytte av blodfortynnende.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #15 Skrevet 8. februar 2018 Ok Ts her problemet mitt per dags dato er ikke det å holde på barnet men å faktisk bli gravid. Det var meningen bak innlegget mitt. Oppsøkte lege i dag og fikk forklart at ettersom jeg har fjernet en tube i forbindelse med graviditet utenfor livmor så mener de at sjansen er redusert femti prosent. Altså kan jeg kun bli gravid annenhver måned fordi den ene siden ikke funker. I tillegg mente legen at siden jeg er 33 så er jeg mindre fertil og ting kan ta lenger tid. Legen ba meg prøve noen måneder til før jeg ev tok kontakt på nytt. Anonymkode: d29b6...c2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå