AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 Vi skal søke barnhageplass for første gang i vår, og som nyinnflyttede er vi litt lost. Bor i Gamle Oslo, i nærheten av Helsfyr/Etterstad, og ser at det finnes flere barnehager i området. Vi tenkte å se litt på barnehagenes uteområder og kanskje høre om de kan besøkes, men siden vi ikke har noe nettverk i området med barn, spør jeg her: Kan du anbefale (eller fraråde) en barnehage i området? Tid til barna, god pedagogisk oppfølging, varierte akiviteter (kreativt, fysisk) og gjerne varmmat/bra mattilbud er ting som vi tenker vi verdsetter. Barnet vårt vil være halvannet år til høsten. Anonymkode: e4aff...886
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #2 Skrevet 5. februar 2018 Jeg har ikke barn men kjenner mange som går barnehagelærer i Oslo, mao de er på praksis i barnehager i Oslo. Kan ikke snakke for alle barnehager i området men dessverre hørt at det er mange ansatte som er dårlige i norsk - men det er jo ikke sikkert det er viktig for dere! Lykke til. Anonymkode: f2236...d76
mjauritz Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 Nå er det skikkelig skikkelig mange år siden jeg gikk i barnehage, men jeg gikk i Dumpa Som ligger på Etterstad. Vet ikke hvordan det ligger an der i dag, men har i hvert fall bare gode minner fra barnehagen
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #4 Skrevet 6. februar 2018 Takk for svar begge to, selv om det ikke hjalp meg så mye nærmere 😊 Dumpa har jeg lest litt om nå, den ligger også greit til ser jeg. Er det noen som har erfaringer med de andre barnehagene på Etterstad? Anonymkode: e4aff...886
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #5 Skrevet 6. februar 2018 Har barn i Etterstad bhg, som scorer helt i toppen på foreldreundersøkelser hvert år. Veldig koselig barnehage med stabilt personale. Har også hørt mye fint om barnehagene i nabolaget,Etterstadsletta, Eitillstad og Dumpa. Anonymkode: a646c...c40
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #6 Skrevet 6. februar 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har barn i Etterstad bhg, som scorer helt i toppen på foreldreundersøkelser hvert år. Veldig koselig barnehage med stabilt personale. Har også hørt mye fint om barnehagene i nabolaget,Etterstadsletta, Eitillstad og Dumpa. Anonymkode: a646c...c40 Så bra, da virker det jo som flere av barnehagene er gode alternativer! Hvordan er mattilbudet i Etterstad? Anonymkode: e4aff...886
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #7 Skrevet 6. februar 2018 Kommunale barnehager=mest brødmat og eventuelt et fruktmåltid For varmmat og godt mattilbud må man se på de private barnehagene, men langt fra alle har dette. Men jeg synes andre ting er viktigere for å velge barnehage, dessuten er de barnehagene med skikkelig mattilbud svært populære og vanskelig å få plass i. Anonymkode: a81b7...d17 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #8 Skrevet 7. februar 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Så bra, da virker det jo som flere av barnehagene er gode alternativer! Hvordan er mattilbudet i Etterstad? Anonymkode: e4aff...886 Etterstad har, som de andre kommunale barnehagene i bydelen, varmmat to ganger i uka og ellers brødmat og frukt. De dagene de ikke har varmmat har jeg litt ekstra i matpakken, som yoghurt, grønnsaker eller babyost. Funker helt fint for oss, i hvert fall. Ja, du bør ha flere gode alternativer, folk i nabolaget er generelt veldig fornøyde med barnehagene sine her Anonymkode: a646c...c40
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2018 #9 Skrevet 7. februar 2018 Hørt masse negativt fra flere om etterstadjordet. Fra ansatte. Og når selv flere ansatte ikke synes det er et bra nok tilbud for barna så ville jeg holdt meg unna. Anonymkode: a60da...3a8
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2018 #10 Skrevet 8. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hørt masse negativt fra flere om etterstadjordet. Fra ansatte. Og når selv flere ansatte ikke synes det er et bra nok tilbud for barna så ville jeg holdt meg unna. Anonymkode: a60da...3a8 Vet du hva de er misfornøyd med? Anonymkode: e4aff...886
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå