Gå til innhold

Når man matcher på tinder med noen man kjenner litt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Matchet nettopp med en jente jeg kjenner litt fra før. Kan man da være litt rask med å spørre om man bare skal møtes og ta en øl eller kaffe? Jeg er egentlig ikke noe fan av chatting i utgangspunktet og jeg regner med at hun matchet med meg nettopp fordi hun har et godt inntrykk av meg. Så det er vel ikke på hvor flinkt jeg er å holde liv i en chattesamtale det trolig står på?

Vi både bor og jobber i gangavstand fra hverandre så det er ikke så mye styr å få til at vi møtes. 

Hvor rask kan man egentlig være med å spørre om treff når man matcher med noen man kjenner? Vi er ikke venner, men vi har vært på byen noen ganger sammen, osv. Vi har også mange felles venner. 

Anonymkode: b38fd...0b4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veien blir jo kortere, men du må jo avklare om hun matchet for å si hei, eller om hun er interessert. Jeg sveiper alle jeg kjenner litt til høyre, bare for å si at "hei, jeg har sett deg" og slå av en prat og det gjør oftest menn også. 

Anonymkode: c94b2...da4

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Veien blir jo kortere, men du må jo avklare om hun matchet for å si hei, eller om hun er interessert. Jeg sveiper alle jeg kjenner litt til høyre, bare for å si at "hei, jeg har sett deg" og slå av en prat og det gjør oftest menn også. 

Du matcher med folk på tinder for å slå av en prat selv om du ikke er interessert i noe mer? Rimelig kjipt gjort å gi folk forventinger til at du er interessert i dem, for så å bare si "jeg tulla, jeg liker deg ikke på den måten likevel:-)"

Men ja, jeg kommer jo til å si "hei" før jeg spør henne om å møtes. Det jeg lurer på er hvor mye mer jeg bør chatte med henne før jeg spør om å møtes. 

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du matcher med folk på tinder for å slå av en prat selv om du ikke er interessert i noe mer? Rimelig kjipt gjort å gi folk forventinger til at du er interessert i dem, for så å bare si "jeg tulla, jeg liker deg ikke på den måten likevel:-)"

"Alle" gjør det jo. Har enda ikke matchet med noen jeg kjenner fra før, og det inkluderer nære familiemedlemmer. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

"Alle" gjør det jo. Har enda ikke matchet med noen jeg kjenner fra før, og det inkluderer nære familiemedlemmer. 

Om du ikke har matchet med noen du kjenner fra før så er du vel INGEN grunn til å tro at alle sveiper høyre på alle de kjenner uavhengig av om de er interessert i dem romantisk. For øvrig hadde det vært MEGET spesielt om du matchet med nære familiemedlemmer på Tinder. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg matchet ikke med familiemedlemmer på tinder, men jeg kunne fukt sveipe til høyre bare fordi det var kjentfolk. Men det skaper fort misforståelser lærte jeg meg, så voktet meg litt for det etterhvert. :/

Anonymkode: ff47b...ea7

Skrevet

Men jeg kunne fint sveipe, mente jeg. 

Anonymkode: ff47b...ea7

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken av dine to påstander stemmer?

Forøvrig veldig sært å høyresveipe på kjentfolk man ikke er interessert i. Hadde aldri falt meg inn å gjøre. Skaper falske forventninger og ubehagelige situasjoner. Selvfølgelig tror man at den andre personen er interessert om den også høyresveiper!

Anonymkode: 0ecec...e78

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jammen meg et rart miljø du vanskes i, for det har jeg aldri hørt er normalen. Jeg har riktignok hørt "regla" om at man "matcher med alle bekjente". Det var faktisk en bekjent som sa, som matchet med meg, og da jeg skrev til han om matchen. Men han var nok egentlig litt interessert. Tror det bare er en regle folk har laga fordi de egentlig liker vedkommende, men må ha et skjold i tilfelle det blir for kleint. 

"Alle" vet jo at man er på Tinder fordi det potensielt kan bli en date. Det finnes riktignok sikkert folk som er der fordi de trenger selvbekreftelse, men la oss forholde oss til normalen.

Til TS: Det beste du gjør er å ta kontakt omgående og spørre om dere skal ta en kaffi/øl. Så blir det litt uformelt, men ikke for stort press. Ikke vent for lenge. Når man matcher sånn så blir man jo ekstremt usikker. Jeg fikk en superlike av en i klassen (som jeg fra før hadde flørtet litt med på fest, men aldri ble noe av). Vi matchet, men skrev aldri noe, og det har enda ikke skjedd noe.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, missmcbeal said:

Til TS: Det beste du gjør er å ta kontakt omgående og spørre om dere skal ta en kaffi/øl. Så blir det litt uformelt, men ikke for stort press. Ikke vent for lenge. Når man matcher sånn så blir man jo ekstremt usikker. Jeg fikk en superlike av en i klassen (som jeg fra før hadde flørtet litt med på fest, men aldri ble noe av). Vi matchet, men skrev aldri noe, og det har enda ikke skjedd noe.

Takk, jeg har tenkt til å sende melding i dag. Skal bare vente noen timer for å sjekke om hun sletter matchen. Kan være hun matchet meg ved en feil eller at hun ikke er interessert så venter til ettermiddagen før jeg sender melding. 

Syntes også hun er for kul til at jeg ønsker å vente og se om hun sender meg melding først. :)

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, jeg har tenkt til å sende melding i dag. Skal bare vente noen timer for å sjekke om hun sletter matchen. Kan være hun matchet meg ved en feil eller at hun ikke er interessert så venter til ettermiddagen før jeg sender melding. 

Syntes også hun er for kul til at jeg ønsker å vente og se om hun sender meg melding først. :)

Høres fornuftig ut å vente noen timer, så høres du ikke "for desperat" ut heller, men samtidig interessert nok. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...