AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 Hei. Jeg har et barn som har hatt falsk krupp. Han fikk sykdommen tirsdags kveld og var hos legen på onsdag. Har hatt han hjemme fra barnehagen siden onsdag. Han hadde feber onsdag og torsdag og morgenen på fredag, men har vært feberfri etterpå og han har vært i fin form. Litt hes i stemmen ennå, men igjen så er formen fin. Han er hjemme i dag også Når er det greit at barnet går i barnehagen igjen? Redd for å få pes fra de ansatte i barnehagen om vi sender han "for tidlig", men jeg vet at formen til barnet er det viktigste. Anonymkode: d0681...571
Ulrikke Skrevet 5. februar 2018 #2 Skrevet 5. februar 2018 Hvis han sover og spiser som han pleier, orker å henge med i lek, er kvikk som "vanlig" osv, så ser jeg ingen grunn til å holde ham hjemme hvis han har vært feberfri i tre dager og bare er litt hes! Hvis han fortsatt hadde hostet som besatt, blitt anpusten av ingenting, sovet dårlig og ikke spist blir det selvfølgelig noe annet selv om han er feberfri. Jeg har jobbet mange år i barnehage, og jeg hadde overhodet ikke reagert om du forklarte det du gjør her, og sa at du var usikker på hvordan formen var og at vi bare måtte ringe om vi så at han ble utslitt og ikke klarte å leke som vanlig. De aller, aller fleste forstår at det er vanskelig å bedømme hjemme. Han smitter jo ingen, og så lenge du er klar til å hente når som helst, så ville jeg bare sendt ham i barnehagen med den forklaringen du gir her!
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 3 minutter siden, Ulrikke skrev: Hvis han sover og spiser som han pleier, orker å henge med i lek, er kvikk som "vanlig" osv, så ser jeg ingen grunn til å holde ham hjemme hvis han har vært feberfri i tre dager og bare er litt hes! Hvis han fortsatt hadde hostet som besatt, blitt anpusten av ingenting, sovet dårlig og ikke spist blir det selvfølgelig noe annet selv om han er feberfri. Jeg har jobbet mange år i barnehage, og jeg hadde overhodet ikke reagert om du forklarte det du gjør her, og sa at du var usikker på hvordan formen var og at vi bare måtte ringe om vi så at han ble utslitt og ikke klarte å leke som vanlig. De aller, aller fleste forstår at det er vanskelig å bedømme hjemme. Han smitter jo ingen, og så lenge du er klar til å hente når som helst, så ville jeg bare sendt ham i barnehagen med den forklaringen du gir her! Åh, så godt å høre! Tusen takk! Jeg var på lekeland med han i går og han ble anpusten, men han fint med og lekte bra. Matlyst har han hatt av og på i noen måneder, men sover godt. Jeg er selvfølgelig alltid klar til å hente barnet med én gang om det skulle være noe. Da tar jeg sjansen på å sende han i barnehagen i morgen, men forklarer hvordan han har vært de siste dagene og det bare er å ringe om det er noe Anonymkode: d0681...571
Ulrikke Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åh, så godt å høre! Tusen takk! Jeg var på lekeland med han i går og han ble anpusten, men han fint med og lekte bra. Matlyst har han hatt av og på i noen måneder, men sover godt. Jeg er selvfølgelig alltid klar til å hente barnet med én gang om det skulle være noe. Da tar jeg sjansen på å sende han i barnehagen i morgen, men forklarer hvordan han har vært de siste dagene og det bare er å ringe om det er noe Anonymkode: d0681...571 Høres ut som om han fint kunne vært i barnehagen i dag Send ham i morgen med god samvittighet, men vær tydelig på at de bare skal ringe om han er mer sliten enn vanlig! Han er jo ikke syk lenger, men det er vanskelig å vurdere formen når man er hjemme alene bare mamma og barnet, og det tror jeg alle som jobber i barnehage har forståelse for (det bør de ihvertfall!) Hadde han vært smittefarlig blir det jo noe helt annet, men det er han jo ikke!
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #5 Skrevet 5. februar 2018 Falsk krupp i seg selv er vel ikke grunn til å måtte holde hjemme fra bhg? Jeg gjorde i alle fall ikke det. Feber blir jo noe annet selvsagt, men han har jo vært feberfri mer enn lenge nok. Anonymkode: 45848...3bf 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 31 minutter siden, Ulrikke skrev: Høres ut som om han fint kunne vært i barnehagen i dag Send ham i morgen med god samvittighet, men vær tydelig på at de bare skal ringe om han er mer sliten enn vanlig! Han er jo ikke syk lenger, men det er vanskelig å vurdere formen når man er hjemme alene bare mamma og barnet, og det tror jeg alle som jobber i barnehage har forståelse for (det bør de ihvertfall!) Hadde han vært smittefarlig blir det jo noe helt annet, men det er han jo ikke! Ja, han hadde fint klart det i dag! Takk for svar! Anonymkode: d0681...571
Gjest GoldenLioness Skrevet 5. februar 2018 #7 Skrevet 5. februar 2018 Feber er vel 24 timers regel så det burde gå fint
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #8 Skrevet 5. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har et barn som har hatt falsk krupp. Han fikk sykdommen tirsdags kveld og var hos legen på onsdag. Har hatt han hjemme fra barnehagen siden onsdag. Han hadde feber onsdag og torsdag og morgenen på fredag, men har vært feberfri etterpå og han har vært i fin form. Litt hes i stemmen ennå, men igjen så er formen fin. Han er hjemme i dag også Når er det greit at barnet går i barnehagen igjen? Redd for å få pes fra de ansatte i barnehagen om vi sender han "for tidlig", men jeg vet at formen til barnet er det viktigste. Anonymkode: d0681...571 Falsk krupp er ikke smittsomt. Det kommer gjerne i kombinasjon med virusinfeksjon da er det infeksjonen som er førende for når barnet kan i bhg igjen. Falsk krupp kan være en sremmende opplevelse, enten som en engangsopplevelse eller noe som kommer igjen og igjen inntil barnet vokser det av seg. Det viktige er å vite hvordan du opptrer når det skjer. Og det skjer skjeldent på dagtid, men på kvelds og nattestid når barnet sover. Anonymkode: b854b...c2c
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #9 Skrevet 5. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Falsk krupp er ikke smittsomt. Det kommer gjerne i kombinasjon med virusinfeksjon da er det infeksjonen som er førende for når barnet kan i bhg igjen. Falsk krupp kan være en sremmende opplevelse, enten som en engangsopplevelse eller noe som kommer igjen og igjen inntil barnet vokser det av seg. Det viktige er å vite hvordan du opptrer når det skjer. Og det skjer skjeldent på dagtid, men på kvelds og nattestid når barnet sover. Anonymkode: b854b...c2c Takk for tilbakemeldinger! Det var egentlig som jeg tenkte. I barnehagen gutten går i, er de fryktelig strenge. Er han litt snørrete, men i fin form og uten feber, må vi holde han hjemme. Anonymkode: d0681...571
Alvario Skrevet 5. februar 2018 #10 Skrevet 5. februar 2018 Du kan levere i barnehagen samme dag om det "bare" er falsk krypp og allmenntilstanden er fin. Vi hadde avtale med barnehagen og arbeidsplass at vi kunne levere ham til lunsj når han hadde vært mye våken, da det etterhvert ble for dumt å bruke sykt barn dager på en helt oppegående gutt som lett fikk falsk krypp med alle normale forkjølelser.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #11 Skrevet 5. februar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Takk for tilbakemeldinger! Det var egentlig som jeg tenkte. I barnehagen gutten går i, er de fryktelig strenge. Er han litt snørrete, men i fin form og uten feber, må vi holde han hjemme. Anonymkode: d0681...571 Det har de ikke lov til å kreve. Anonymkode: 45848...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #12 Skrevet 5. februar 2018 2 timer siden, Mariell77 skrev: Du kan levere i barnehagen samme dag om det "bare" er falsk krypp og allmenntilstanden er fin. Vi hadde avtale med barnehagen og arbeidsplass at vi kunne levere ham til lunsj når han hadde vært mye våken, da det etterhvert ble for dumt å bruke sykt barn dager på en helt oppegående gutt som lett fikk falsk krypp med alle normale forkjølelser. Takk! Da vet jeg det til neste gang. Han hadde jo feber de tre første dagene, så jeg skjønte vi skulle holde han hjemme 24 timer etter feber. Men da sender jeg han i barnehagen i morgen med god samvittighet Anonymkode: d0681...571 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå