AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #1 Skrevet 5. februar 2018 Kan vi greie å diskutere hijab tvang uten å trekke frem bikini og slips? Kan vi greie å diskutere innvandrerstopp uten å dra frem Holocaust? Kan vi diskutere nåtidens islam, uten å trekke frem middelalder, korstog, vikingtid, og jeg vet ikke hva. Kan man slutte å dra frem Anders Bering Breivik? Kan man slutte å referere til aviser, som selvstendige kilder. Media presenterer sine kilder, om det er rights, VG eller dokument. Kan man slutte å diskutere rene raser, superiore raser, og annet tull. Apekatter, og jeg vee ikke hva. Det er så vanskelig når ting drukner i samme støyen hver gang, #120db tråden er helt ekstrem på avsporinger, men det gjelder mange tråder. Anonymkode: 2fb1b...56d 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #2 Skrevet 5. februar 2018 Nei, man kan ikke det. Dette er et relativt nytt problem. Vi har ikke sett tilsvarende tidligere, ikke i nær fortid i hvert fall. Derfor må noen trekke frem at nordmenn også voldtar, at vikingene var slemme når de dro på tokt og at ABB har drept fler enn muslimske terrorister i Norge. Og enkelte klarer ikke se det store bildet heller. Vi er ganske godt skånet for terror og andre problemer her i Norge foreløpig. Det betyr ikke at det kommer til å være sånn særlig lenge. Anonymkode: f49ea...f37 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 17 hours ago, AnonymBruker said: Kan vi greie å diskutere hijab tvang uten å trekke frem bikini og slips? Kan vi greie å diskutere innvandrerstopp uten å dra frem Holocaust? Kan vi diskutere nåtidens islam, uten å trekke frem middelalder, korstog, vikingtid, og jeg vet ikke hva. Kan man slutte å dra frem Anders Bering Breivik? Kan man slutte å referere til aviser, som selvstendige kilder. Media presenterer sine kilder, om det er rights, VG eller dokument. Kan man slutte å diskutere rene raser, superiore raser, og annet tull. Apekatter, og jeg vee ikke hva. Det er så vanskelig når ting drukner i samme støyen hver gang, #120db tråden er helt ekstrem på avsporinger, men det gjelder mange tråder. Anonymkode: 2fb1b...56d Jeg lurer på om det er mulig å diskutere hijabtvang uten å blande inn kvinneundertrykking, seksualisering, kvinner som ikke får velge kjæreste selv, som må underordne seg mannen, representerer familiens ære, at politisk islam også bruker dette plagget o.s.v. Hvorfor ikke bare diskutere hijabtvang på samme måte som andre plagg man kan være tvunget til å bruke! Anonymkode: 6aa16...d01 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #4 Skrevet 5. februar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på om det er mulig å diskutere hijabtvang uten å blande inn kvinneundertrykking, seksualisering, kvinner som ikke får velge kjæreste selv, som må underordne seg mannen, representerer familiens ære, at politisk islam også bruker dette plagget o.s.v. Hvorfor ikke bare diskutere hijabtvang på samme måte som andre plagg man kan være tvunget til å bruke! Anonymkode: 6aa16...d01 Hvilke andre plagg er man tvunget til å bruke, og på hvilket grunnlag? Klær? Det er helt ok at man er tvunget til å bruke. Det hadde vært ekkelt om alle var nakne, skikkelig uhygienisk faktisk. Anonymkode: f49ea...f37 1
Gjest Eltele Skrevet 5. februar 2018 #5 Skrevet 5. februar 2018 (endret) 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan vi greie å diskutere hijab tvang uten å trekke frem bikini og slips? Kan vi greie å diskutere innvandrerstopp uten å dra frem Holocaust? Kan vi diskutere nåtidens islam, uten å trekke frem middelalder, korstog, vikingtid, og jeg vet ikke hva. Kan man slutte å dra frem Anders Bering Breivik? Kan man slutte å referere til aviser, som selvstendige kilder. Media presenterer sine kilder, om det er rights, VG eller dokument. Kan man slutte å diskutere rene raser, superiore raser, og annet tull. Apekatter, og jeg vee ikke hva. Det er så vanskelig når ting drukner i samme støyen hver gang, #120db tråden er helt ekstrem på avsporinger, men det gjelder mange tråder. Anonymkode: 2fb1b...56d 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på om det er mulig å diskutere hijabtvang uten å blande inn kvinneundertrykking, seksualisering, kvinner som ikke får velge kjæreste selv, som må underordne seg mannen, representerer familiens ære, at politisk islam også bruker dette plagget o.s.v. Hvorfor ikke bare diskutere hijabtvang på samme måte som andre plagg man kan være tvunget til å bruke! Anonymkode: 6aa16...d01 Hvorfor ikke finne noe annet å diskutere hvis det skal bli en diskusjon om diskusjonen? Altså; hvem bryr seg... Endret 5. februar 2018 av Eltele
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #6 Skrevet 6. februar 2018 Hvorfor det? Fordi du ikke vil høre det? Anonymkode: 125cd...668 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #7 Skrevet 6. februar 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilke andre plagg er man tvunget til å bruke, og på hvilket grunnlag? Anonymkode: f49ea...f37 Bikinitopper. Fordi den moralske moten krever det hvis man ikke skal bli ansett som usømmelig, uanstendig og uten ære. Uten bikinitopp er du en belastning for andre du er sammen med av familie, kollegaer og venner. Du blir oppfattet som om du vil vise deg frem og du har mindre rett på å ikke bli stirret på eller tatt bilde av. Unntak er selvfølgelig hvis du er mann, da er det helt i orden. Dette er en nymotens sak. I de fleste land kunne kvinner jobbe toppløse når det var varmt ute. Det er ingen fornuft, kun mote bak denne nye reglen for hvordan "siviliserte" kvinner skal være kledd. Anonymkode: 9aad8...7d0 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #8 Skrevet 6. februar 2018 På 5.2.2018 den 5.17, AnonymBruker skrev: Kan vi greie å diskutere hijab tvang uten å trekke frem bikini og slips? Anonymkode: 2fb1b...56d I den siste tråden hvor hijab, bikini og slips ble diskutert så var det TS som sammenlignet hijab og bikini. Da er det ikke rart tråden handler om det. Det er litt annerledes enn når TS tar opp en annen vinkling og du plutselig får mye bikinier eller kvinneundertrykking. Anonymkode: 9aad8...7d0
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #9 Skrevet 6. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Bikinitopper. Fordi den moralske moten krever det hvis man ikke skal bli ansett som usømmelig, uanstendig og uten ære. Uten bikinitopp er du en belastning for andre du er sammen med av familie, kollegaer og venner. Du blir oppfattet som om du vil vise deg frem og du har mindre rett på å ikke bli stirret på eller tatt bilde av. Unntak er selvfølgelig hvis du er mann, da er det helt i orden. Dette er en nymotens sak. I de fleste land kunne kvinner jobbe toppløse når det var varmt ute. Det er ingen fornuft, kun mote bak denne nye reglen for hvordan "siviliserte" kvinner skal være kledd. Anonymkode: 9aad8...7d0 Det er virkelig VELDIG lite sammenlignbart med uskrevne sosiale normer ved bademote holdt opp mot trusler om bøter, fengselsstraff og mishandling ved manglende bruk av hijab. Det er ekkelt at du i det hele tatt prøver deg på en slik øvelse. Det er ikke straffbart å gå toppløs på stranden, og det var helt vanlig for 30 år siden. Imidlertid har jeg vondt for å tro at det har vært vanlig blant kvinner i europa å jobbe toppløse i varmen. Det må i så fall være mange hundre år siden. Jeg har lest mye historie, og skjønner ikke riktig hva du sikter til, da det hovedsaklig har vært meget strenge bluferdighetskrav i det aller meste av europa - særlig etter reformasjonen. Når og hvor mener du dette har vært vanlig? Det er ikke kvinneundertrykkende at man ikke ubetinget kan blotte kroppsdeler som er seksuelle signaler fra biologiens side. Jeg kunne godt tenke meg å slippe pungsvette om sommeren, men jeg har anstendighet nok til ikke å blotte meg, og det er ikke undertrykkende. Anonymkode: 4a0e0...5b2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå