Gå til innhold

Rasistisk politi, politi med for mye makt, eller noe dypere ?

Hva er problemet ?  

7 stemmer

1. 1. Hva er problemet ?

• Rasisme
      0
    • Innvandring
      7
    • Politiet
      0
    • Vet ikke
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.dagbladet.no/kultur/raser-etter-ransaking-og-fotografering---ydmyker-guttene/69408262

Vi ser her at politiet har gjort dumme ting, men vi ser også at de har "lov" til å gjøre disse dumme tingene fordi enkelte områder av byen er ute av kontroll (av "ukjent" grunn), så har vi folk som tenker oj politiet gjør dumme ting mot meg det må være rasisme som er årsaken

Her er det så mye interessant som skjer på en gang, mediene fokuserer selvsagt på "rasisme" vinklingen fordi det gir klikk, husker når en somalsk dame ble skutt av politiet fordi hun viftet med kniv nær barn, hun ble selvsagt ikke skutt fordi hun viftet med kniv nær barn eller fordi politiet mistolket situasjonen eller gjorde en feil i en stresset situasjon (de er faktisk bare mennesker de også mennesker gjør feil fra tid til annen uten at det nødvendigvis er noe ondt motiv balk), nei nei, hun ble skutt fordi hun hadde feil hudfarge, selvsagt, angivelig.

Men hva skal politiet gjøre når kriminelle bander tar over kontroll over områder av byen, i Sverige valgte de å ikke gjøre noe bare rømme fra områdene, nå er det krigssoner i 50 no-go soner hvor kriminelle har full kontroll over områdene og alle uønskede personer må enten søke om tillatelse fra områdets ledere eller komme med stor politieskorte for å bevege seg dit, ambulanser og brannmenn får ikke tillatelse av de lokale høvdingene selvsagt så de må vente på politieskorte skal de inn i områdene og at ambulansen blir så forsinket vil ta liv og enhver som kan flykte til et annet område av byen vil naturligvis gjøre det og det blir full ghetto, ok så det er ikke bra, å ikke gjøre noe som Sverige forsøkte fungerer beviselig ikke, men hva om vi tar fra borgerne rettighetene istedenfor slik vi forsøker i Norge, vil det løse noe, nei du kan ikke ransake deg vekk fra disse problemene, ja ransak noen titusen folk du vil finne noen kniver noen pistoler sikkert noe dop også, flott, men du har ikke løst noe problem du kan kjøpe nye kniver og pistoler de kriminelle bandene har råd til å skaffe nytt utstyr, og når du stanser folk så vil enkelte nordmenn finne seg i det å bli utsatt for slike overgrep, men bla.a mørkhudede vil bruke dette som "bevis" på rasisme og etterhvert vil de begynne å kjempe mot politiet, politiet blir fienden også overser de de svarte høvdingene som startet hele greia og det går rett i dass

Nei, jeg tror desverre ikke det finnes noen "god" løsning her, å ta fra borgerne sine friheter fordi "nye kulturer" skaper problemer, er ikke noe vi bør finnes oss i, eller nye landsmenn vil finne seg i. Å la ting fortsette uten at politiet tar fra borgerne friheten vil ikke hjelpe heller, de kriminelle høvdingene vil ta over. Dette er en tap-tap situasjon og eneste løsning er å faktisk å ta en pause fra dette eksperimentet, ja berikelser er flott i sm,å doser men det er grenser, vi kan ikke ta inn så mange folk at vi ikke rekker å få de gamle inn i samfunnet før vi tar nye inn, vi trenger noen år med full innvandringsstans og jobbe for å hjelpe de som er her og er norske statsborgere inn i samfunn og arbeidsliv etc, stanse rekrutteringen til kriminelle bander på den måten, isteden for å hjelpe rekrurtteringen slik vi gjør idag ved masseimport og "rasisme", det nytter ikke

Lykke til, og kjør debatt !

Anonymkode: 66b0e...e65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ikke uttale meg skråsikkert om akkurat denne saken, men jeg synes generelt det blir litt tåpelig når en skriker opp om rasisme eller "etnisk profilering" når mørkhudede blir stoppet oftere enn etnisk norske. Dette fordi den misstenkte i sakene politiet stopper folk i forbindelse med veldig ofte er mørkhudede, og politiet nødvendigvis må stoppe prioritere folk som passer signalementet de har fått. 

https://www.nettavisen.no/3713175.html

• Liker 2
Gjest Rosetelys
Skrevet
12 timer siden, herzeleid skrev:

Jeg skal ikke uttale meg skråsikkert om akkurat denne saken, men jeg synes generelt det blir litt tåpelig når en skriker opp om rasisme eller "etnisk profilering" når mørkhudede blir stoppet oftere enn etnisk norske. Dette fordi den misstenkte i sakene politiet stopper folk i forbindelse med veldig ofte er mørkhudede, og politiet nødvendigvis må stoppe prioritere folk som passer signalementet de har fått. 

What he said!

De gikk etter et signalement her. Politiet gjorde, så vidt jeg kan lese meg frem til, ikke noe galt.

Skrevet

Rasisme er ikke problemet. Politiet er ikke problemet. Innvandring er ikke problemet. 

De som springer rundt med skytevåpen og øks er problemet. Ikke politiet som forsøker å stanse de. 

Hva pokker er det disse ungdommene driver på med? En kriminell har stukket fra et åsted og inn i en restaurant en annen del av byen. Politiet møter opp å ransaker og tar legitimasjon av alle gjestene i restauranten som passer signalementet. 

Hva pokker med å være glad for at en har et politi som er raskt på pletten. 

Politiet gjorde pågripelser og de tok beslag. Pistol og øks i byen? Så klages det over, politiet kommuniserte ikke bra nok, de forklarte oss ikke nok om hvorfor vi skulle legitimere oss. Virkelig? 

Ikke lett å være purken her altså. Utakknemlig jobb. 

Anonymkode: 9b8f5...e90

Skrevet
På 5.2.2018 den 7.11, herzeleid skrev:

Enig med deg og @RosetelysRosetelys har selv blitt stoppet av politiet og bilen gjennom søkt pga biltype osv, skulle jeg kalt det rasisme eller kanskje kvinnefiendtlig? 

La Politiet få gjøre jobben sin selv om uskyldige 3 parter nødvendigvis av og til vil bli rammet 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rasisme er ikke problemet. Politiet er ikke problemet. Innvandring er ikke problemet. 

De som springer rundt med skytevåpen og øks er problemet

Ok, men er det ikke merkelig at nordmenn har begynt å oppføre seg slik da, ellers er jeg enig i det andre du sier altså ;) Men en del (ikke alle selvsagt) nordmen i oslo øst har begynt å oppføre seg ganske problematisk "plutselig", så vet ikke helt hva du tror er årsaken til det

Skrevet

Jeg er mørk, men har aldri opplevd rasisme fra politet eller andre. Er dame, kanskje det har noe å si 😂 Norges politi må jo verdens beste politi, snillere politi skal man lenge lete etter. 

• Liker 1
Skrevet

Alle blonde, blåøyde heilnorske kvinner og menn som har levd en stund, har opplevd tilsvarende. Ikke akkurat det samme, men noe noenlunde tilsvarende.

Selv ble jeg aggressivt tilsnakket av politiet en gang for nærmere 30 år siden, da jeg sto på en bussholdeplass litt for nær sperringer i forbindelse med en husokkupasjon. Jeg hadde på meg en lyseblå kappe, hadde langt, helblondt hår og så veldig lite ut som en blitzer.

Spørreundersøkelsen mangler et valg: Ingenting.

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Ok, men er det ikke merkelig at nordmenn har begynt å oppføre seg slik da, ellers er jeg enig i det andre du sier altså ;) Men en del (ikke alle selvsagt) nordmen i oslo øst har begynt å oppføre seg ganske problematisk "plutselig", så vet ikke helt hva du tror er årsaken til det

Jeg vil ikke uttale meg om kriminalitetsutviklingen på Grønland i Oslo. Jeg kjenner ikke byen, men om politiet har utvidede fullmakter er det nok ikke byens beste strøk. 

Det gjør det jo enda mer unaturlig å bli fornærmet over at en visiteres, da bør jo innbyggerne ha ekstra forståelse for at politiet faktisk har en jobb å gjøre i nabolaget. 

Jeg vil tenke som så at hvor man oppholder seg, og hvem man oppholder seg med har mye mer å si for hvor ofte en blir stoppet av politiet, enn hudfarge. 

Det finnes svarte mennesker i Norge, som aldri har blitt stoppet av politiet. Og rapporten lenket til artikkelen sier de blir stoppet støtt. 

Da er det jo ikke særlig systematisk etter hudfarge. Kanskje de burde se på hvor de oppholder seg, hvem de oppholder seg sammen med, og hvordan de ter seg.

Skrevet
1 time siden, Rosetelys skrev:

https://m.nettavisen.no/meninger/georgegooding/slik-hisser-mediene-opp-til-svenske-tilstander/3423412916.html

Her er en veldig fin artikkel som oppsummerer hvordan du som leser skal og bør føle og tenke etter å ha lest artikkelen om de stakkars "guttene" og det slemme politiet.

Bra artikkel det, og dagbladet bidrar virkelig med vilje eller uvilje til å forsøke starte rase-opptøyer og svenske tilstander pga en eventyrfortelling. Og det som er ekstra synd er starter du krig mot et eventyr, vinner du ALLDRI krigen, du bare kriger til evig tid, for ingenting. Mye av det vi ser i midtøsten med muslim gruppe 1 mot muslim gruppe 2, fordi de er uenige i eventyrets detaljer, og det blir aldri fred å få

Men, selv om dagbladet hypotetisk bestemte seg for å slutte med denne propagandaen, vil det ikke hjelpe mye, ungdommen i disse områdene bruker nemlig facebook og får slike fortellinger inn i facebook feeden sin daglig uten at redaktører kunne moderert dette, dermed bekreftes denne rasismen uavhengig av hva avisene sier, facebook har ikke noen redaktør som hypotetisk kunne moderert slikt, det er fritt frem for "sannheter"

Så ja det vil gå mot svenske tilstander, men det hjelper ikke om dagbladet snur og bestemmer seg for å ikke bidra til dette, og selv det er jo helt utenkelig, ansvarlige medier i 2k18 ? LOL nice one

Stans i innvandring, eller svenske tilstander, en må velge mellom de to, jeg vet hva jeg ville valgt, men jeg styrer ikke landet så det er opp til dere hva dere foretrekker

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...