Gå til innhold

Hvor mye sjokolade og hvor lenge etter inntak for antidepressiv effekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Greit å ha noe konkret å gå etter, er ikke redd for kalorier men fint å kjøpe inn det som trengs og innta på tidspunkt som gjør at effekten blir mest gunstig :) (Jeg blir suicidal hver kveld når det er leggetid, så jeg utsetter leggetid i mange timer. Har brukt andre rusmidler pga dette før men vil nå prøve med sjokolade for det skal jo gi en følelse av tilfredshet og skille ut samme hormonet som antidepressiva :) )

Anonymkode: 79eaf...83c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv smoothies med frukt som banan, dadler, ville blåbær og andre bær, appelsiner etc., de inneholder ordentilg glukose som gir næring til hjernen og nervesystemet istedenfor hvitt sukker. Sjokolade er bra om du har en avhengighet til et rusmiddel og trenger "nødhjelp", men det gir ikke hjernen det den trenger over tid, så depresjonen blir ikke bedre av det på ordentlig. Får man glukose fra frukt og rå honning derimot, og mineralsalter fra selleri, spinat, grønnkål, salatblader og avocado, så kan man bli bedre over tid.

Anonymkode: f529a...943

• Liker 1
Skrevet

Mulig det står noe her:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3575938/

Hvor mye sjokolade som trengs og hvor lang tid det tar før påvirkning, og ikke minst hvor STOR påvirkning kommer an på mange variabler. Ville heller oppsøkt hjelp enn å "prøve" sjokolade som en "rus".

Skrevet (endret)

Siterer anonymbruker over her. Spis masse frukt og bær er mitt råd! Lag masse smoothies. Spis egg, og havregryn. Tren så ofte du orker. Dette er det eneste som hjelper for meg. Jeg sliter litt av og på med mild depresjon, har vært ganske tungt deprimert for et par år siden, hvor jeg en periode gikk på antidepressiva. Det var fæle tider.. Og antidepressiva gjorde meg suicidal, men alle reagerer forskjellig. Heldigvis så jeg hvor mye de helvetes pillene ødela meg. Kjempebra at du prøver noe annet!! Håper du blir bedre♥️ Psykiske lidelser er det verste jævelskapen som er.

Endret av hypes
  • Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123 
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen,
lillesky (mod)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...