Gå til innhold

Kredittkort fra KomplettBank!

Mimmii

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke meg du henvender deg til, men det er absolutt ikke irrelevant. Det er lurt å lese gjennom alt med liten skrift før man aksepterer betingelsene. Du har åpenbart ikke gjort det, og siden det er snakk om et kredittkort, som i verste fall kan skaffe deg store problemer, så er det en del varsellys som blinker.

Seriøst, les betingelsene før du begynner å bruke det kortet. Mange kan bruke et kredittkort fornuftig, enda flere kan det ikke. Prøv å sørge for at du holder deg i den første kategorien.

Anonymkode: f075a...e2d

Jeg har lest gjennom betingelsene mange ganger.  Å bestille meg et kredittkort var ikke noe jeg bare plutselig gjorde, men boe jeg har tenkt på lenge. Kredittkortet jeg nå har bestilt, har en kredittgrense på 5 000 kroner, nettopp for å ikke havne i noen problemer. 

Jeg spurte om det var noen ulemper eller begrensninger på kredittkortet, for å få erfaringer fra dere som har kredittkort fra Komplettbank, da ulemper skjeldent oppgis av selskapene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Mimmii skrev:

Jeg har lest gjennom betingelsene mange ganger.  Å bestille meg et kredittkort var ikke noe jeg bare plutselig gjorde, men boe jeg har tenkt på lenge. Kredittkortet jeg nå har bestilt, har en kredittgrense på 5 000 kroner, nettopp for å ikke havne i noen problemer. 

Jeg spurte om det var noen ulemper eller begrensninger på kredittkortet, for å få erfaringer fra dere som har kredittkort fra Komplettbank, da ulemper skjeldent oppgis av selskapene :) 

Om du har lest betingelsene så har du jo lest "ulempene". Et kredittkortselskap har ikke lov til å operere med vilkår som ikke står i betingelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Million skrev:

Det er vel litt drøyt å påstå at man "kan trekke fra renteutgiftene på skatten"? Som om alt kan trekkes fra, liksom.

Såvidt jeg vet, er det kun 24 (?) % av de rentene man har betalt som kan føres opp på selvangivelsen.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare 23% av renteutgiftene kan trekkes fra på skatten. 

Anonymkode: 35deb...fe8

Kan jo kalle det hva man vil, men at det er et fratrekk på skatten er det like fordømt! Har jo heller ikke sagt noe som helst om at ALT kan trekkes av på skatten heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tdm900 skrev:

Kan jo kalle det hva man vil, men at det er et fratrekk på skatten er det like fordømt! Har jo heller ikke sagt noe som helst om at ALT kan trekkes av på skatten heller!

Du skrev faktisk det, når du skriver at "renteutgiftene kan trekkes fra". "Renteutiftene", som i alt sammen. Du skrev ingenting om at bare noe av det var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Million skrev:

Du skrev faktisk det, når du skriver at "renteutgiftene kan trekkes fra". "Renteutiftene", som i alt sammen. Du skrev ingenting om at bare noe av det var det.

Ikke dermed sagt at det var 100% jeg mente!

Så hvorfor sette i gang flisespikkeri?

Endret av tdm900
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tdm900 skrev:

Ikke dermed sagt at det var 100% jeg mente!

Bare prøv å vri deg unna.... jeg gidder ikke krangle om en så soleklar sak. Du tok ingen forbehold, du sa kategorisk at rentene kunne skrives av på skatten, dermed er det å forstå som at ALLE rentene kan det.

Ferdig med saken for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, tdm900 skrev:

Du kan handle hvor du vil med kredittkort, på polet også, som ikke var lov før🤣

Det er ikke lov til å bruke kredittkort til gambling og slike spill, det står i betingelsene til alle kredittkort. Posten, og mange legekontor tar ikke kredittkort. 

Anonymkode: ff559...1df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Million skrev:

Bare prøv å vri deg unna.... jeg gidder ikke krangle om en så soleklar sak. Du tok ingen forbehold, du sa kategorisk at rentene kunne skrives av på skatten, dermed er det å forstå som at ALLE rentene kan det.

Du tar i allefall feil! For når du legger inn renteugiftene og sender inn selvangivelsen, går det helt av seg selv hvor mye man får trukket fra🤣😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lov til å bruke kredittkort til gambling og slike spill, det står i betingelsene til alle kredittkort. Posten, og mange legekontor tar ikke kredittkort. 

Anonymkode: ff559...1df

Har blitt sitert på det en gang før🤥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI, HEI, HEI.

Det er en kjennsgjerning at uttrykket "rentene trekkes fra skatten" finnes.

Det er like fullt en kjennsgjerning at du som låntaker betaler rundt 3/4 av disse rentene, mens staten finansierer resten.

Anonymkode: f075a...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Mimmii skrev:

Hei. 

Bestilte meg et kredittkort fra KomplettBank i dag, og lurer bare på om det er noen begrensninger og ulemper med dette kredittkortet?  Kan jeg bruke dette kortet i alle butikker? Har aldri hatt kredittkort før! 

Om jeg handler på fks matbutikken, får jeg da regning i posten? Og er det rentefritt om jeg betaler innen forfallsdatoen? Ooog hvor lang tid har man som regel på å betale?

Ulempene er:

* I utgangspunktet er det lav kreditt. Det justerer seg etterhvert: 3 betalinger ved forfallsdato ser ut til å holde

* nettbanken deres suger. du får en PDF faktura, men de har ikke eksporter til excel. Du må ta ut rapport fra det de mener er tiden og kopiere teksten til excel, og det gjør det uryddig. 

* de har endel ekstrafordeler knyttet til komplettsystemet; du får poeng som kan brukes i komplettbutikker, og de har ekstrakampanjer. -men disse har begrensinger. I forhold til andre kor,t bør man være observant i forhold til  til payback.

* Det er transaksjoner som renteføres fra transaksjon (jeg husker ikke hvilke, men mener det er kontantuttak i utlandet. Les deg opp)  

Fordelene er

* De har 20 dagers kreditt (opptil 50 dager)

* Det er ett "gratis" mastercard med tilleggsfordeler ink forsikring

Anonymkode: 37742...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Million skrev:

Nå er det retta så det passer din mening. Fornyd da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at du valgte kort fra komplett? Om du handler mye der er det gunstig, men mange andre kort kan være bedre å bruke i hverdagen. For eksempel 365 om man bruker mye bensin eller Trumf om man handler mye i Norgesgruppen. Da jeg hadde bil brukte jeg 365, nå bruker jeg trumf siden jeg nesten alltid handler på kiwi, får igjen et par tusen på det i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ulempene er:

* I utgangspunktet er det lav kreditt. Det justerer seg etterhvert: 3 betalinger ved forfallsdato ser ut til å holde

* nettbanken deres suger. du får en PDF faktura, men de har ikke eksporter til excel. Du må ta ut rapport fra det de mener er tiden og kopiere teksten til excel, og det gjør det uryddig. 

* de har endel ekstrafordeler knyttet til komplettsystemet; du får poeng som kan brukes i komplettbutikker, og de har ekstrakampanjer. -men disse har begrensinger. I forhold til andre kor,t bør man være observant i forhold til  til payback.

* Det er transaksjoner som renteføres fra transaksjon (jeg husker ikke hvilke, men mener det er kontantuttak i utlandet. Les deg opp)  

Fordelene er

* De har 20 dagers kreditt (opptil 50 dager)

* Det er ett "gratis" mastercard med tilleggsfordeler ink forsikring

Anonymkode: 37742...080

Hva mener du med at det er lav kreditt i utgangspunktet?

Anonymkode: 35deb...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at kredittkort ikke kan brukes på legekontor, tannlege og hos psykolog?🤔 Opplevde dette i dag, pinlig! Var ikke klar over dette før jeg så noen skrev det her..

Anonymkode: 5dfa6...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh lord, betalte renter kan trekkes fra på inntekten, ikke på skatten, man får dermed mindre skattbar inntekt. Det er altså et inntektsfradrag, ikke et skattefradrag. Et eksempel på skattefradrag er 20%av det man sparer på BSU, dette kan man trekke direkte på skatten og ikke av inntekten.

Anonymkode: 8ca11...dff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oh lord, betalte renter kan trekkes fra på inntekten, ikke på skatten, man får dermed mindre skattbar inntekt. Det er altså et inntektsfradrag, ikke et skattefradrag. Et eksempel på skattefradrag er 20%av det man sparer på BSU, dette kan man trekke direkte på skatten og ikke av inntekten.

Anonymkode: 8ca11...dff

Yup! Dette er riktig. Dersom du har mottatt lønn på 400K og har hatt renteutgifter på 50K, blir skattbar inntekt 350K (se bort ifra andre fradrag). Dersom man forenkler og sier at du har en skatteprosent på 20%, skal du skatte 70K (350K x 0,2). Altså 10K mindre enn før fradrag (400K x 0,2) 80K. Dog har du betalt 40K i renter og dette betyr at rentefradrag er oppskrytt😊

Anonymkode: 6c701...f93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Er det vanlig at kredittkort ikke kan brukes på legekontor, tannlege og hos psykolog?🤔 Opplevde dette i dag, pinlig! Var ikke klar over dette før jeg så noen skrev det her..

Det er ikke så sjelden at kredittkort ikke kan brukes. T.d. på gatekjøkkenet her jeg bor. Grunnen er, etter det jeg har hørt, at butikken da får mindre utbetalt enn fra et debetkort, og de ønsker ikke uventet heller å få full betaling.

Anonymkode: 02a38...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke så sjelden at kredittkort ikke kan brukes. T.d. på gatekjøkkenet her jeg bor. Grunnen er, etter det jeg har hørt, at butikken da får mindre utbetalt enn fra et debetkort, og de ønsker ikke uventet heller å få full betaling.

Anonymkode: 02a38...c4c

grunnen er at kredittkorttransaksjoner koster legekontoret, psykologkontoret etc ekstra siden kortet ikke bruker bankaxept men visa/mastercard. så for å unngå denne utgiften har de rett og slett gjort det så enkelt at de ikke aksepterer annet en bankaxept. 

posten tar som regel kredittkort men der blir transaksjonen belastet kredittkortet ditt på samme måte som om du gjør et pengeuttak. mange kredittkort har høye gebyrer på uttak, noen har bare rente fra uttaksdato. derfor bør man helst ikke bruke kredittkortet sitt på posten.-^

når det kommer til komplettbank sitt krot så synes jeg denne teksten er ganske informativ: https://dinero.no/kredittkort/komplett/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2018 den 13.05, Mimmii skrev:

Så bra at du har tid i hverdagen til å sitte på KG og gi urelevante svar! 

Det heter "Irrelevante"

Du må jo lese egne vilkår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...