Gå til innhold

Messenger/fb og blokkering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pinlig å henge seg så opp i dette, men:

Hadde noe på gang med en mann i noen måneder. Vi skreiv mye på messenger, og han var innlogget på messenger/fb nesten hver time gjennom hele dagen. Det var som oftest en grønn prikk ved navnet hans, og hvis ikke det var noen grønn prikk der, kunne jeg gå inn på samtalen vår og se hvor mange timer siden han var pålogget sist.

Vi måtte dessverre kutte kontakten for en stund siden, og nå i helga har jeg ikke fått opp hvor lenge siden han sist var pålogga messenger/fb når jeg har gått inn på den gamle samtalen vår. Jeg har lurt på om han har blokkert meg, men så kommer jeg fremdeles inn på profilen hans, og det står at vi fremdeles er venner. Han poster og deler og liker nesten ingenting på fb, så jeg har nesten tenkt at han bare har kuttet ut fb for en stund.

Men så kom jeg plutselig over at han hadde lika og delt et innlegg nå i dag. Jeg måtte inn på selve innlegget for å se det (det var en annen venn av meg som hadde kommentert det, det var sånn jeg oppdaget det), men da sto det at han hadde lika det og delt innlegget. Selv om han i følge messengeren min ikke har vært pålogget siden fredag. Og da jeg gikk inn på profilen hans kunne jeg ikke se det innlegget han nylig delte. Jeg ser bare det han delte for lenge siden, da vi fremdeles hadde jevnlig kontakt.

Har han blokkert meg på en eller annen måte? Siden jeg ikke ser på profilen hans at han har delt det innlegget, og at jeg ikke ser at han har vært pålogga messenger? Men hvorfor kan jeg da fremdeles komme inn på profilen hans?

Forsvinner det der «aktiv for 2 t siden» hvis den andre personen har sletta samtalen vår, kanskje?

Anonymkode: 05d81...6fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken betydning har dette hvis dere har bestemt dere for å kutte kontakten?

Anonymkode: b1d56...255

Skrevet

Nei, det burde jo ikke bety noe. Men så betyr det litt for mye for meg allikevel..

ts

• Liker 1
Skrevet

Han har sikkert ikke blokkert deg, bare endret innstillinger for chatten slik at du ikke lenger ser ham som pålogget. På min chat er det bare ca 10 stykker som kan se om jeg er pålogget eller ikke, de jeg prater mest med. Resten av FB-vennene mine kan ikke se en sånn grønn prikk. Ganske vanlig å gjøre det sånn tror jeg, man føler seg fort litt "overvåket" hvis alle slags perifere bekjente kan følge med på når du er aktiv og ikke.

Anonymkode: 521db...d77

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det burde jo ikke bety noe. Men så betyr det litt for mye for meg allikevel..

ts

Du er ikke blokkert, men degradert til bekjent aka han har deg antagelig bare på vennelista i fall det kommer inn handy senere. 

Ville slettet han. Arrogant dott.

Anonymkode: 65557...1b6

Skrevet

Ah, jeg visste ikke at det gikk an! Da skal jeg gjøre det jeg også.

Men det forklarer jo ikke at jeg ikke kan se innlegget han delte..?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han har sikkert ikke blokkert deg, bare endret innstillinger for chatten slik at du ikke lenger ser ham som pålogget. På min chat er det bare ca 10 stykker som kan se om jeg er pålogget eller ikke, de jeg prater mest med. Resten av FB-vennene mine kan ikke se en sånn grønn prikk. Ganske vanlig å gjøre det sånn tror jeg, man føler seg fort litt "overvåket" hvis alle slags perifere bekjente kan følge med på når du er aktiv og ikke.

Anonymkode: 521db...d77

Men det er jo akkurat det man kan!! Alle du har chattet med på messenger noen gang kan se når du sist har vært aktiv. Hvis du endrer innstillingene er eneste forskjellen at du IKKE blir vist som aktiv, altså med en grønn prikk. Men det er forsatt mulig å gå inn på selve samtalen med vedkommende og finne ut når man sist var aktiv på Facebook. 

Selv er jeg ingen tilhenger av "sist aktiv-funksjonen". Både fordi man føler seg overvåket. Ikke minst må man nesten svare folk med engang siden det står at du har vært aktiv etter de har sendt deg melding... mange vil da tolke det som at du ignorere dem "fordi du kunne bare svare siden du først var innom".

Joda, ikke akkurat det vi diskuterer. Men synes "lest-funksjonen" på diverse grupper er minst like irriterende. Skjønner at man skal sjekke om folk får med seg meldinger osv, men likevel føler man seg "overvåket" igjen... Jaja, finnes større ting å bry seg om i verden...

Anonymkode: 40a90...df5

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo akkurat det man kan!! Alle du har chattet med på messenger noen gang kan se når du sist har vært aktiv. Hvis du endrer innstillingene er eneste forskjellen at du IKKE blir vist som aktiv, altså med en grønn prikk. Men det er forsatt mulig å gå inn på selve samtalen med vedkommende og finne ut når man sist var aktiv på Facebook. 

Selv er jeg ingen tilhenger av "sist aktiv-funksjonen". Både fordi man føler seg overvåket. Ikke minst må man nesten svare folk med engang siden det står at du har vært aktiv etter de har sendt deg melding... mange vil da tolke det som at du ignorere dem "fordi du kunne bare svare siden du først var innom".

Joda, ikke akkurat det vi diskuterer. Men synes "lest-funksjonen" på diverse grupper er minst like irriterende. Skjønner at man skal sjekke om folk får med seg meldinger osv, men likevel føler man seg "overvåket" igjen... Jaja, finnes større ting å bry seg om i verden...

Anonymkode: 40a90...df5

Men hvorfor kan jeg ikke da se «sist aktiv» hos ham? Han må jo ha vært aktiv for å ha delt og likt det innlegget?

Og ja, det er en fullstendig idiotisk funksjon, uten den hadde jeg jo ikke stressa noe nå.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.facebook.com/help/204604196335128/

Kanskje han har gjort noe sånt?

Anonymkode: fa1c8...989

Ja. Og det der føles verre enn om han hadde blokkert meg. Hadde han blokkert meg, hadde det vært fordi han ikke orker å se meg der, fordi han synes det er vondt å bli påminnet meg. Å aktivt sette meg på ei sånn liste begrenser jo bare hva jeg ser av ham. Og det trodde jeg ikke skulle bety noe sånn som ting er mellom oss. Han har ingenting i nærheten av privat på fb uansett.

Men det forklarer fremdeles ikke det med at jeg ikke lenger ser «sist aktiv»..

ts

Skrevet

Jeg tror at det er sånn at har man ikke Messenger-appen så kan ikke andre se når du har vært innlogget.

Skrevet
2 timer siden, forkjølajente skrev:

Jeg tror at det er sånn at har man ikke Messenger-appen så kan ikke andre se når du har vært innlogget.

Men han har messenger-appen. Hadde, i hvert fall. Og når jeg går inn på den gamle samtalen vår, får jeg opp ordet «messenger» der det pleier å stå «aktiv for».

ts

Skrevet
På 5.2.2018 den 21.04, AnonymBruker skrev:

Men han har messenger-appen. Hadde, i hvert fall. Og når jeg går inn på den gamle samtalen vår, får jeg opp ordet «messenger» der det pleier å stå «aktiv for».

ts

Den henger seg opp i blant. Lukk appen helt og gå inn igjen. Vet du hvordan du lukker apper helt? 

Anonymkode: 83c51...07c

Skrevet

Vet hva du mener.... Av og til blir det sånn. Da prøver du å gå inn på 3-4 på noen andre, så prøver du han igjen. Husk også å lukke Messenger helt først. 

Anonymkode: a650f...540

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...