Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2005 #21 Del Skrevet 18. februar 2005 F er ikke stryk, stryk er karakterer fra dårligere enn 4.0. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 18. februar 2005 #22 Del Skrevet 18. februar 2005 F er ikke stryk' date=' stryk er karakterer fra dårligere enn 4.0.[/quote'] E er den dårligste karaktere du kan få, og F er stryk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2005 #23 Del Skrevet 18. februar 2005 Etter den nye modellen er F stryk, ja, men ifølge konverteringstabellen som gjest gjengir, vil tidligere ståkarakterer mellom 3.2 og 4.0 bli gitt strykkarakter i det nye systemet, og det er ikke tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 18. februar 2005 #24 Del Skrevet 18. februar 2005 Hvis Deprtementene er litt oppegående, ser de nok på hva slags arbeidserfaring man har også? Det vil sikkert være noen i laudbunken som har den samme erfaringen, og i tillegg bedre karakterer. Mange bedrifter også som kjører en cut-off på B i snitt. Dårligere enn det, og man kaster søknaden. Man går sikkert glipp av noen falske negativer, men man har nok å velge mellom i B-bunken uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 18. februar 2005 #25 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg personlig er bare dritmisunnelig fordi du fikk en tallkarakter nå! :evil: Jeg tok hovedfag i vår, og fikk bokstav. Ville så mye heller ha hatt et tall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #26 Del Skrevet 18. februar 2005 F=stryk Universitetet har aldri gått ut med en slik skala, ettersom skalaen varierer fra fag til fag. Med andre ord er det umulig å gjøre om tallkarakterer til bokstavkarakterer. Hvordan kan du påstå det? Har du vært rundt ved alle instituttene på samfunnsfagenen ved Universitetene i Norge? Det står på hjemmesidene til enkelte institutter og man kan få greie på det ved å ringe rundt til alle instituttene. Det finnes helt klare maler og "oversettelser" nå i 2005. "Oversettingsttabellen" overfor er gjengitt korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #27 Del Skrevet 18. februar 2005 Det vil sikkert være noen i laudbunken som har den samme erfaringen, og i tillegg bedre karakterer. Mange bedrifter også som kjører en cut-off på B i snitt. Dårligere enn det, og man kaster søknaden. Man går sikkert glipp av noen falske negativer, men man har nok å velge mellom i B-bunken uansett. Det stemmer dårlig med hav jeg og andre har opplevd hvertfall.. Hvis man vil bli Mc Kinsey-konsulent, vel, så teller nok karakteren totalt. Derimot har jeg fått jobb i et Departement i Oslo som førstekonsulent med en D på hovedfagsoppgaven (fikk 2.6.) Tror grunnen til at jeg fikk jobben var min arbeidserfaring som prosjektleder i næringslivet og konsulent i en kommune, samt saksbehandler i en offentlig etat. De sa også at de mente jeg passet inn i teamet jeg skulle jobbe i mennesklig sett. De hadde nok rett, for jeg trives kjempebra! Får svært gode tilbakemeldinger og de andre karakterene mine på vitnemålet er ganske bra. Jeg var bare litt uheldig på hovedoppgaven i fjor.. Jeg ser jo hvordan arbeidslivet fungerer i praksis: det er mennesker som avgjør. Hvis intervjuerne liker trynet til den ene personen framfor den andre, velger de den de liker best (ikke den med best karakter, forutsatt at begge har fullført høyere relevant utdanning) Se på Thorvald Stoltenberg: han har en elendig juss-eksamen (han strøk nesten) og han har vært diplomat og politiker. Mange politikere har ikke utdanning engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #28 Del Skrevet 18. februar 2005 Hvordan kan du påstå det? Har du vært rundt ved alle instituttene på samfunnsfagenen ved Universitetene i Norge? Det står på hjemmesidene til enkelte institutter og man kan få greie på det ved å ringe rundt til alle instituttene. Det finnes helt klare maler og "oversettelser" nå i 2005. "Oversettingsttabellen" overfor er gjengitt korrekt. På instituttet jeg hører til opererer de i allefall ikke med en slik skala, og UIO har i allefall tidligere gått offisielt ut med at en slik skala ikke eksisterer. Jeg har essverre ikke kildehenvisning nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #29 Del Skrevet 19. februar 2005 Jo da, instituttenen opererer med slike faste lister internt. Det er bare å ta en sjekkerunde med professorene det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #30 Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg fikk B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2005 #31 Del Skrevet 19. februar 2005 Jo da, instituttenen opererer med slike faste lister internt. Det er bare å ta en sjekkerunde med professorene det. Vel, ikke på mitt institutt, i hvertfall. Vi har kun generelle retningslinjer (og jeg er ansatt, ikke student). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå