AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #1 Skrevet 4. februar 2018 De selger jo bare det samme, hvorfor kan de ikke selge litt mer eksotiske frukt og grønt? Jeg må alltid til innvandrer/asia butikker for å finne noe nytt og spennende. Hvorfor er det så kjedelig utvalg? Kan nevne noen eksempler: Hvorfor selges det kun en type (conference) pære? Hvorfor selges det ikke forskjellige typer plommer? Hvorfor finner man ikke eksotiske frukt som Starfruit, Pithaya, Pasjonsfrukt, Kvede, Tamarind osv......... Hvorfor selges persille i en bitte liten pakke, hvorfor kan man ikke kjøpe en stor "bukket" med persille? Hvorfor er det lite utvalg på paprika? Skulle ønske de solgte "carliston paprika" og andre type paprikaer. Anonymkode: d7f3c...1b5 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #2 Skrevet 4. februar 2018 Hvor i all verden handler du? Joker her i bygda tar inn det meste av det du nevner, og kan bestille fra hele sortimentet til Bama. Anonymkode: e2bf6...ea9 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #3 Skrevet 4. februar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor i all verden handler du? Joker her i bygda tar inn det meste av det du nevner, og kan bestille fra hele sortimentet til Bama. Anonymkode: e2bf6...ea9 Er du sikker på at de har alt jeg nevner? Det tviler jeg på. Anonymkode: d7f3c...1b5 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #4 Skrevet 4. februar 2018 23 minutter siden, AnonymBruker said: De selger jo bare det samme, hvorfor kan de ikke selge litt mer eksotiske frukt og grønt? Jeg må alltid til innvandrer/asia butikker for å finne noe nytt og spennende. Hvorfor er det så kjedelig utvalg? Anonymkode: d7f3c...1b5 Manglende etterspørsel. Jeg vokste opp da paprikaen kom til Norge, som noe nytt og eksotisk. Ikke klag! Anonymkode: b3539...2f1 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #5 Skrevet 4. februar 2018 Etterspørsel og omsetning er nøkkelordene her. Det hjelper ikke å ha utvalget dersom det ikke selges noe, eller selges minimalt, av de eksotiske varene. Da taper butikken penger og varene må kastes. Frukt og grønnsaker har begrenset varighet før de blir usalgbare. Anonymkode: ef5a5...a5b 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #6 Skrevet 4. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etterspørsel og omsetning er nøkkelordene her. Det hjelper ikke å ha utvalget dersom det ikke selges noe, eller selges minimalt, av de eksotiske varene. Da taper butikken penger og varene må kastes. Frukt og grønnsaker har begrenset varighet før de blir usalgbare. Anonymkode: ef5a5...a5b Hvorfor er det manglende etterspørsel tror du? Ønsker ikke folk å handle noe nytt? Anonymkode: d7f3c...1b5 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #7 Skrevet 4. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er det manglende etterspørsel tror du? Ønsker ikke folk å handle noe nytt? Anonymkode: d7f3c...1b5 Nei. De aller fleste mennesker er vanedyr. Å prøve noe nytt er en ting, å handle noe regelmessig er noe annet. Anonymkode: b3539...2f1 7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #8 Skrevet 4. februar 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at de har alt jeg nevner? Det tviler jeg på. Anonymkode: d7f3c...1b5 Pærer har de alltid minst to sorter av. Plommer, minst 3-4 sorter i sesongen. Persille i potte pleier de å ha, i tillegg til småpakker. Pasjonsfrukt, stjernefrukt osv tas inn på bestilling, men siden de må bestille hele esker finner du det som regel i hylla. Sist jeg telte hadde de 6 eller 7 sorter paprika (bl.a spisspaprika, minipaprika). Anonymkode: e2bf6...ea9 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #9 Skrevet 4. februar 2018 Snakk med fruktansvarlig i butikken du handler i. Jeg prøver ofte å ta inn litt nytt og spennende, men med veldig varierende hell. Om en kunde kommer å spør om noe spesielt så tar jeg mer enn gjerne inn for å prøve, så lenge det er en vare jeg kan bestille. Når det kommer til sorter på frukt og grønt så er det veldig varmende. Tomater f.eks har vi ørten forskjellige vi kan bestille, mens pærer er det som regel bare conference som vi får bestilt Anonymkode: ac7b4...798
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #10 Skrevet 5. februar 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakk med fruktansvarlig i butikken du handler i. Jeg prøver ofte å ta inn litt nytt og spennende, men med veldig varierende hell. Om en kunde kommer å spør om noe spesielt så tar jeg mer enn gjerne inn for å prøve, så lenge det er en vare jeg kan bestille. Når det kommer til sorter på frukt og grønt så er det veldig varmende. Tomater f.eks har vi ørten forskjellige vi kan bestille, mens pærer er det som regel bare conference som vi får bestilt Anonymkode: ac7b4...798 Jeg har tidligere spurt om de kunne bestille en frukt, da sa de at de skulle gjøre det men de gjorde det ikke. Anonymkode: d7f3c...1b5 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #11 Skrevet 5. februar 2018 Lurer på hvor i ingenmansland du bor? Det fleste av de tingene du nevner kan jeg plukke opp på lokalbutikken, og enda mer om jeg stikker til Meny ti min unna. Men etterspørsel styrer såklart, hjelper ikke å ta inn masse Papaya som ingen kjøper, det blir jo tap for kjøpmannen. Anonymkode: 15510...ce6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #12 Skrevet 5. februar 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Pærer har de alltid minst to sorter av. Anonymkode: e2bf6...ea9 Hvilke er det? Jeg finner aldri annet enn Conference. Anonymkode: 39004...082 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #13 Skrevet 5. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hvor i ingenmansland du bor? Det fleste av de tingene du nevner kan jeg plukke opp på lokalbutikken, og enda mer om jeg stikker til Meny ti min unna. Men etterspørsel styrer såklart, hjelper ikke å ta inn masse Papaya som ingen kjøper, det blir jo tap for kjøpmannen. Anonymkode: 15510...ce6 Er du sikker på at de har alt jeg har nevnt? Så de har eksotiske frukt som pithaya,tamarind, stjernefrukt, kvede, pasjonsfrukt, andre typer pære enn conference, forskjellige typer plommer "carliston" paprika og/eller andre typer paprika enn de to vanlige (chili og vanlig paprika) på lokalbutikken din eller på Meny? Anonymkode: d7f3c...1b5 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #14 Skrevet 6. februar 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at de har alt jeg har nevnt? Så de har eksotiske frukt som pithaya,tamarind, stjernefrukt, kvede, pasjonsfrukt, andre typer pære enn conference, forskjellige typer plommer "carliston" paprika og/eller andre typer paprika enn de to vanlige (chili og vanlig paprika) på lokalbutikken din eller på Meny? Anonymkode: d7f3c...1b5 Nå skrev jeg "de fleste" og ikke "alle", men både pitaya, stjernefrukt, kvede, pasjonsfrukt, Forelle og Packham pærer, Victoria, Herman og Opal plommer finnes etter hva som er i sesong. Ingen har alt året rundt. Nå er parika og chilli samme familie da, men det finnes både vanlig paprika, spisspaprika, og ulike typer av det vi nordmenn definerer som chili, som habanero, locots, jalapeno, pili pili og serrano. Selv bruker jeg en del okra, pak choi, rambutan, litchi, ferske fiken og enoki, og det får jeg også tak i på Meny når sesongen er der. Du etterlyser persille, men det selges jo i ferske potter, og er for øvrig lett å dyrke selv. Jeg forstår veldig godt at en kjøpmann ikke tar inn mengder av varer som kun 1-3 kunder kjøper, varene råtner og de taper penger. Hva så om du må på innvandrerbutikk for å handle, da får du jo tak i det du vil ha da? Anonymkode: 15510...ce6 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #15 Skrevet 6. februar 2018 Synes at det varierer veldig fra butikk til butikk. Coop Mega her jeg bor nå har nærmest ingen eksotiske frukter (pasjonsfrukt, dragefrukt, osv), mens den i hjembyen hadde masse rart. Anonymkode: 25e19...36d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå