AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #1 Skrevet 4. februar 2018 Går på aap og på tirsdag skal jeg møte med den nye saksbehandleren. Hvor ivrige pleier de å være på tiltak/kurs? Kan man få tiltak som ikke er så omfattende, f.eks bare et par ganger i uka? Jeg skal ikke stille meg på bakbeina, men jeg er redd det skal gå utover behandlingen eller helsa. Jeg skal tilbake til studier til høsten og har en bitteliten deltidsjobb og så er jeg i ukentlig behandling for ptsd og atypisk anoreksi. Noen som har erfaringer på hvilke krav de pleier å stille? Anonymkode: c80a8...dea
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #2 Skrevet 4. februar 2018 Fortell at du synes det du har er mer enn nok akkurat nå. For både jobben og behandlingen kan gå under aktivitet. Selv jobbet jeg 3. Hver helg og behandling for psykiske problemer en periode jeg hadde aap. Så absolutt mulig. Anonymkode: 6d530...9dc
Duckie Skrevet 4. februar 2018 #3 Skrevet 4. februar 2018 Min erfaring er at de er interessert i å få til et opplegg som gjør at du kan komme deg på bena igjen på best mulig måte. Legen gir sin anbefalning, og så snakker man med klienten og tar det derfra. Er man ikke i stand til omfattende tiltak blir man heller ikke sendt på det. Etterhvert som man kommer lengre i løpet og som man blir bedre kjent kan de begynne å pushe litt på for at man skal få testet seg skikkelig, men sånn jeg har opplevd det skjer ikke det med en gang.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #4 Skrevet 4. februar 2018 Jeg fikk kun behandling av psykolog og psykiater og ingen krav til tiltak ut over dette. Veldig mange har kun behandling på aktivitetsplanen sin. Hvis du har som mål å komme tilbake til studier er det i NAVs interesse at du går i behandling og blir frisk nok til dette. Lykke til! Anonymkode: 691e8...3cc
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #5 Skrevet 4. februar 2018 De vil jo gjerne ha deg i eg opplegg som fungerer. Spør om du kan få prøve litt og litt, istedet for å starte med flere dager i uka så kan du bygge deg opp å se hvor mye du orker samtidig som det ikke går utover behandling. Vær helt åpen og vis at du er villig til å finne en løsning, det er mye enklere å samarbeide med dem hvis du selv kommer med ideer istedet for å bare sitte der å si «veit ikke». Anonymkode: 58d72...785
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #6 Skrevet 4. februar 2018 Takk for svar! Blir litt roligere ☺ Hvor mye pleier de å spørre om helse? Og hvor mye vet dem egentlig? Har de tilgang til journalen fra dps? Har de info om diagnoser og sånt? Anonymkode: c80a8...dea
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #7 Skrevet 4. februar 2018 Det burde du, jeg fikk et helvete på mitt møte. Endel saksbehandlere er langt ifra hjelpsomme. Kos deg. Anonymkode: 95a19...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #8 Skrevet 4. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Blir litt roligere ☺ Hvor mye pleier de å spørre om helse? Og hvor mye vet dem egentlig? Har de tilgang til journalen fra dps? Har de info om diagnoser og sånt? Anonymkode: c80a8...dea Vi har informasjon som fastlegen har sendt - vanligvis er det ikke så mye, kun legeerklæringen som trengs for å skrive arbeidsevnevurderingen, og eventuelle epikriser fra leger. Men det må komme fra legen, NAV har ingen tilgang til journaler eller informasjon om ikke legen har sendt det. Jeg har aldri opplevd å få papirer fra DPS. Men jeg har ringt behandler og spurt hvordan det går. Om behandler deler alt vet man jo ikke. Helse pleier vi å spørre en del om - det er jo derfor man har arbeidsavklaringspenger; man skal avklare hvordan helsesituasjonen er og hva man skal gjøre fremover. Man skal være i aktiv behandling med mål å bli bedre, men som andre skriver her varierer det hvordan dette følges opp. Noen trenger aktivitet, andre har best av et annet opplegg. Det er absolutt i NAVs interesse at du blir frisk og starter på skolen igjen - NAV er for utdanning, for er det noen som ser hvordan manglende utdanning påvirker jobbmulighetene så er det de som svært motvillig kommer til oss etter mange år i arbeidslivet. Anonymkode: 5e91e...e3f 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #9 Skrevet 6. februar 2018 Det var virkelig ingenting å grue seg for. Synes det var litt rart at de ikke ville ha meg ut i praksis. Anonymkode: c80a8...dea
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #10 Skrevet 6. februar 2018 On 2/4/2018 at 10:52 PM, AnonymBruker said: Jeg har aldri opplevd å få papirer fra DPS. Men jeg har ringt behandler og spurt hvordan det går. Om behandler deler alt vet man jo ikke. Vel, jeg gikk på AAP i 4 år og leverte jevnlig skriv fra min behandler ved DPS. Anonymkode: c0f8a...381
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå