bib_84 Skrevet 4. februar 2018 #1 Skrevet 4. februar 2018 Vi skal pusse opp kjøkkenet, og er litt usikre på hvilken leverandør vi skal gå for. Vi vurderte IKEA, men da kommer vi til å kjøpe både benkeplate og hvitevarer et annet sted, så vi tenker at vi kanskje går for en annen leverandør hvor vi finner alt vi vil ha på ett sted. Er det noen her med erfaringer fra HTH og/eller Epoq? Er det store forskjeller i pris og kvalitet på disse?
Emmelise Skrevet 5. februar 2018 #2 Skrevet 5. februar 2018 Eh.. ja. Epoq er på mange måter et "billigkjøkken"-merke som du får kjøpt via Elkjøp. HTH er et etablert kjøkkenmerke som har vært stående i en god del år. Samtidig, bare fordi noe er billigere betyr ikke nødvendigvis at det er megadårlig. Det igjen kommer ann på hvor mye og hvor pent man bruker kjøkkenet man har. Og ikke minst, hva man faktisk har råd til. Via tegneprogrammet til Epoq har jeg klart å sette opp en løsning som vil koste litt under 30 000kr. L-form, uten hvitevarer eller vask. Mest antagelig kan man fort doble den prisen på HTH. HTH har også et tegneprogram som du kan bruke. Da kan du lett tegne "det samme" kjøkkenet i begge programmene og se hvordan du ligger ann prismessig i det minste. Jeg har også kikket på IKEA, men pga at alt selges i 20-40-60-80cm så mister jeg 10cm av plassen jeg ønsket å få MER av, så da falt det alternativet fra.
Pmaxqueen Skrevet 5. februar 2018 #3 Skrevet 5. februar 2018 (endret) Hei! Vi har nettopp bestilt kjøkken både fra HTH og epoq! Det er i forbindelse med et prosjekt så jeg har ikke testet kjøkkenet i hverdagsliv... Meeeen jeg har jo noen tanker uansett.Epoq: Vi møtte først en helt håpløs kjøkken tegner.. Når vi var ferdige kom hun på at hun hadde glemt å sette inn kjøleskap og ffryser... Yeah. Så vi la epoq på hylla. Bestemte oss å prøve en ny elkjøp og møtte en mye mer erfaren selger der. Valgte den fronten som finnes i mange farger.. Vi valgte gråblå (som er drit lekker). Ulempen er at skrogene er hvite og de kan sees selv om alle skapdørene er i vater.. Prisen kom på ca 60k ink hvitevarer. (Benkeplaten i kompaktlaminat kostet 11 k alene) Fornøyd med: - Billig! - Flink selger som kom med gode ideer. - Godt utvalg i fronter og skapmoduler. Ikke fornøyd: - Eeeeeelendig kundeservice på "epoq sentralen". - Kjøkkenet kom levert men frontene var forsinket, de kom 2 uker senere. - Kjøkkenet kommer flatpakket med en stor brukermanual som var veldig vanskelig å finne frem i.. - Montering var vanskeligere enn nødvendig + pga dårlige bruksanvisninger. - De som leverte kjøkkenet var veldig uprofesjonelle, snakket ikke norsk, gikk inn med sølete sko og slang fra seg alt. HTH: Her har vi bestilt den dyreste kjøkken fronten, Scandinavian classic med benkeplate i sten og underlimt vask. Fantastisk selger som virkelig viste hva hun drev på med. Føler vi ble møtt med forståelse og at selgeren løste alle våre problemer. Vi hadde blant annet noen vanskelige vinkler på kjøkkenet. Prisen lå på rundt 190 k ink alt så betydelig dyrere.Fornøyd: - Kvaliteten - Levering var veldig ryddig og de som leverte ryddet etter seg og behandlet varene med respekt. - Service har vært fantastisk - Skapene var allerede skrudd sammen - tok 3 dager å sette sammen kjøkkenet. Drøm - Godt utvalg i mulige løsninger til ditt kjøkken - ingen ting er umulig virker det som hehe. - Veldig fornøyd med sluttproduktet, vi er veeeeeldig fornøyd med kjøkkenet. Har egentlig ikke noe å klage på i forholdt til HTH. Har opplevd hele prosessen som veldig ryddig og hørt. Selvsagt var prisen stiv men føler virkelig vi har fått valutta for pengene. Endret 5. februar 2018 av Pmaxqueen Glemte et punkt
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2018 #4 Skrevet 6. februar 2018 Noen generelle synspunkter på "billig" vs. "dyrt" kjøkken: Kvalitetsforskjellen er kanskje ikke så stor som man skulle tro. Slitedeler som hengsler og skuffer/skuffeskinner kommer gjerne fra samme leverandør (Blum er en stor leverandør), men de dyre merkene bruker gjerne en mer "fancy" skuff, mens billigmerkene bruker "basismodellen". Tykkelsen på skrogene er gjerne forskjellig. Billigmerkene har 16 mm tykke skrog. De dyrere har skrog på 18 til 22 mm. Tykkelsen på frontene varierer også. Nok en gang har billigmerkene de tynneste frontene (16 mm), mens mer eksklusive kjøkken kan ha fronter på opp mot 3 cm tykkelse. De dyrere merkene har gjerne mange flere valgmuligheter enn de billige (billig = enkelt). F.eks: Større utvalg av fronter, i flere ulike materialer (mdf, finer, heltre, glass etc.) og overflatebehandlinger. Mulig å velge farge på skrog. F.eks. hvite skrog til lyse fronter og mørkere skrog til mørke fronter. På dyrere kjøkken er det som regel mulig å få malt forkanten på skrogene i samme farge som frontene. Større utvalg av moduler, både størrelser (høyde/bredde) og ikke minst forskjellige typer innredning. De dyrere merkene leverer modulene ferdig sammensatt, så man slipper jobben med å montere skrog. Husk at om dere skal ha noen til å montere kjøkkenet kan monteringsjobben bli ganske dyr på et billig flatpakket kjøkken pga at det er mer tidkrevende enn å montere et kjøkken som leveres ferdig sammensatt. Etter å ha vært i kjøkkenbransjen i nesten 10 år er mitt råd at uansett budsjett bør man sette seg ned før man starter kjøkkenprosessen og vurdere hva som er viktig for en og bestemme hvor man skal legge pengene. Lag gjerne en prioriteringsliste. En finere benkeplate kan f.eks. heve helhetsinntrykket betraktelig. Jeg tror ikke at folk flest ser forskjell på et hvitt kjøkken fra Ikea og et hvitt kjøkken fra en dyrere leverandør, men folk ser forskjell på en billig laminatbenkeplate og en kompositt eller heltreplate. Om man er glad i å lage mat kan det også være verdt å legge en større del av budsjettet i hvitevarer. Vi leverer jevnlig kompositt eller steinbenkeplater og eksklusive hvitevarer fra både Miele og Gaggenau til kunder som har kjøpt kjøkken på Kvik, Ikea eller Elkjøp. Anonymkode: 22c52...27e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå