Gå til innhold

Hvordan takle å miste all sosial status?

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

ja, og i og med at vi bodde i utlandet med hans jobb, så kunne ikke jeg jobbe. Det var ikke mulig for meg å få jobb der. Han jobbet også veldig mye, så det hadde vært vanskelig om jeg også skulle jobbet. 

Takk for det :blomst:

TS

Anonymkode: 03c61...579

Skjønne det! Det er ikke så enkelt som mange skal ha det til, spesielt ikke når man står oppi det å tror at forholdet skal vare! ❤️ Men jeg har vært gjennom mye selv å startet på ny igjen. Så jeg vet at alt ordner seg med tid og stunder! Det man virkelig kan tenke på er, er hva er verdiene dine, hvordan ønsker du egentlig å leve? Hva er viktig og hva er med på å gi deg god livskvalitet? ☺️ 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 4.2.2018 den 20.31, AnonymBruker skrev:

var hjemmeværende. Vi flyttet til utlandet på grunn av hans jobb og da vardet vanskelig for meg å få jobb, så jeg ble hjemme med barnet (ett barn). 

Min drøm var å være gift med denne mannen, har ingen andre drømmer...

TS

Anonymkode: 03c61...579

Hvilke drømmer har du for ditt barn da?

Den uka du er alene så planlegg og forbered uka som kommer. 

Slapp av og kos deg, tren, gå turer, aktiviser deg med å være frivillig hjelper hos eldre, dyr osv.

Anonymkode: ff0a0...04b

Skrevet
På 4.2.2018 den 20.38, AnonymBruker skrev:

Skjønner dette er tungt. Nå er ikke dette stygt ment, men det er vel slik det går når man lar seg bli avhengig av andre. jeg har aldri hatt gøy status selv, i følge meg selv i hvertfal. Typisk lavstatusyrker, mens mange bekjente og venner tok høyere utdannelse, følte jeg at jeg kom til å bli en slik person ingen ville ha som var for "dum" for skole og alt det der. Jeg jobber nå med karrieren min da og har funnet det jeg døler er riktig. Og dette er viktigere enn masse penger synes jeg. Det som er det ene dumme med å ha høy status er at du tiltrekker deg en del overfladiske mennesker. Så jeg lærte meg bare til slutt å tenke at min "lave" status hjelper meg å sortere ut mennesker som bare bryr seg om materealistiske ting lg status. Disse menneskene synes jeg ikke du skal se på som noe tap. Begynte å henge en gang med noen med svært høy status, men alt var så overfladisk at jeg ikke hadde det særlig gøy med dem. Det handlet om dyre merkeklær, dyre ferieturer og de dyreste restaurantene, hvis du skjønner. 

Leste under min tunge tid om en kvinne som giftet seg med en ganske rik mann. Hun hadde alt på stell, bodde på oslos vestkant, men så tok alt slutt. Og hun måtte lære seg å stå på egne bein. Det klarer nok du også. Drit i de som bare går etter status.....det må være fryktelig ensomt å bare hige etter slike. Lykke til :) 

Anonymkode: 8a735...b03

Håper for din del at du ikke satser på en karriere som norsklærer😂😂

Anonymkode: 4467a...d33

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper for din del at du ikke satser på en karriere som norsklærer😂😂

Anonymkode: 4467a...d33

Håper for din del at du har en jobb der du ikke trenger sosiale ferdigheter. Hva er galt med folk som føler for å skrive sånne kommentarer? Dessuten skriver ikke den du hinter til dårlig norsk, men bommer antagelig med fingeren og treffer noen ganger bokstaven ved siden av. Det burde du også sett, men nei, du ville trykke en fremmed ned. Fiks ditt eget liv istedet!

• Liker 4
Skrevet

Kommer du deg i arbeid, starter en hobby osv, så vil du automatisk bli kjent med andre. Dette skjedde med meg også da jeg forlot samboeren min etter 20 år. Måtte starte alt på nytt, uten familie og venner. Ble med i grupper der andre kvinner i ulike situasjoner var med sammen, der vi gikk på kino, spiste sammen osv. Etterhvert likte jeg godt en person veldig godt, som igjen introduserte meg for andre. Det har tatt meg to år å komme meg dit jeg er nå. Jeg var ikke i arbeid, og er uføretrygdet. Det gjorde det enda vanskeligere. Hvor skulle jeg liksom gå og finne nye venner? Det er ikke enkelt i vår alder. Likevel sto jeg på og klarte det. Har du barn, så kan du kanskje sjekke rundt om du kan møte andre mødre et sted? Sosial kafè eller noe? 
Jeg ønsker deg lykke til og håper du ser mulighetene foran deg, der du får møtt ekte venner og ikke champagne-venner. Dette er ikke slutten, men begynnelsen på så mange nye og spennende muligheter i livet ditt. Aksepter at du har møtt veggen nå, men det vil åpne seg for deg med tiden som hjelp og ikke minst positiv holdning. 

Anonymkode: aeb34...414

• Liker 4
Skrevet
På 6.2.2018 den 10.19, Ulla Ullsokk skrev:

Håper for din del at du har en jobb der du ikke trenger sosiale ferdigheter. Hva er galt med folk som føler for å skrive sånne kommentarer? Dessuten skriver ikke den du hinter til dårlig norsk, men bommer antagelig med fingeren og treffer noen ganger bokstaven ved siden av. Det burde du også sett, men nei, du ville trykke en fremmed ned. Fiks ditt eget liv istedet!

Enig! 

Anonymkode: 93ff9...1ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...