Gå til innhold

Vanskelig å finne klær!! Klær passer ikke.

Anbefalte innlegg

Jeg ser at flere klager på størrelsene i klesbutikker og her om dagen gikk jeg og vindusshoppet litt og ser noen fine basis-topper og tenker at de skal jeg kjøpe. Men nei da... Jeg kikker etter min størrelse, (medium) og må lete meg frem til den største størrelsen som ikke er større enn de andre størrelsene. De passer ikke til venninnen min sin datter på 10 år en gang. Ikke er det forskjell på størrelsene heller. :forvirret: Small like stor som XL. Er ikke mange centimeter forskjell fra small til XL. 

Jeg gikk derfra uten disse. Den ville passet men hadde ikke vært fin på noen. 

Her er noen som klager over lignende. Er det så dårlig kvalitet på klær og hvor blir disse klærne sydd hen egentlig? Det ser ut som klærne deres er laget på en fattig fabrikk. En ting er størrelsene men kvaliteten er kjempe dårlig. 

Jeg er ganske klar over hvordan jeg ser ut men dette kunne tatt fra selvtilliten til hvem som helst.

Endret av Eltele

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken butikk var du i? Jeg opplever selv at jeg må kjøpe Large på f.eks. Zara, men bruker extra small på f.eks. flere av merkene som blir solgt på Zalando 

Anonymkode: cf20b...842

Å ja. Jeg kikket i forskjellige butikker. Alt i fra bikbok til Cubus til H&M. Jeg gikk bare og vindusshoppet. Det som er er at kvaliteten er SÅ dårlig. De kan umulig være laget i Norge. Noen av klærne passer til en 10-åring. 

Jeg bestilte noe fra nettet på bikbok trodde jeg nesten ikke det jeg så. Selv om klærne hadde passet så hadde de vært ødelagt etter en vask. Rart de selger klær med så dårlig kvalitet. 

Endret av Eltele
2 minutter siden, Eltele skrev:

Å ja. Jeg kikket i forskjellige butikker. Alt i fra bikbok til Cubus til H&M. Jeg gikk bare og vindusshoppet. Det som er er at kvaliteten er SÅ dårlig. De kan umulig være laget i Norge. Noen av klærne passer til en 10-åring. 

Jeg bestilte noe fra nettet på bikbok trodde jeg nesten ikke det jeg så. Selv om klærne hadde passet så hadde de vært ødelagt etter en vask. Rart de selger klær med så dårlig kvalitet. 

Jeg er mer overrasket over at du tror klærne faktisk er produsert i Norge ...

Nå er det jo ganske mange av oss som faktisk passer inn i klærne på kjedebutikkene, så de passer også voksne. Størrelsene virker for meg å ha blitt større de siste årene hos HM, Cubus og lignende. Men kvaliteten er begredelig, det er jeg enig i.

Anonymkode: 9746d...5fd

• Liker 14

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo ganske mange av oss som faktisk passer inn i klærne på kjedebutikkene, så de passer også voksne. Størrelsene virker for meg å ha blitt større de siste årene hos HM, Cubus og lignende. Men kvaliteten er begredelig, det er jeg enig i.

Anonymkode: 9746d...5fd

Det er til og med reportasjer om dette på TV. Om hvor dårlig kvalitet og passform det er. 

Jeg regner med at du handler på Personlig mote eller cellbes hvis du finner det. 

Jeg bruker XL og skygger unna noen butikker, både på grunn av små størrelser men også på grunn av at jeg ikke lenger er ung nok til å passe den stilen de kjører. Vanlige klesbutikker som Cubus, H&M, Kappahl, Lindex, Gina Tricot o.l. har helt vanlige størrelser og jeg passer min vanlige størrelse der.

Det eneste som irriterer meg er sportsklær, og da spesielt ytterklær til vinteren som f.eks. skalljakker. Damestørrelsene og snittet har blitt mindre enn før og jeg slet lenge med å finne en jakke som passet meg. Alle merkene går opp til maks XXL og alle var enten for små eller så akkurat passe at jeg ikke kunne ha andre klær under. Da jeg var på tur å gi opp og sto fortvilt i den siste sportsbutikken jeg hadde oppsøkt for å finne skalljakke, fortalte ekspeditøren at damejakkene faktisk har blitt mindre i størrelsene de siste årene på grunn av athleisure-trenden der folk går i sportsklær i byen. Skalljakkene skulle være trange og tettsittende og trengte ikke så mye plass under siden de skulle brukes til hverdags. Han dro frem en gammel modell fra Bergans og det var noe helt annet. Nå passet jeg str XL som vanlig og i tillegg var den romslig nok til at jeg kunne ha en tykk ullgenser under. Det var litt godt å få bekreftet at det ikke bare var innbildning at jakkene var små i størrelsene :)

Kvaliteten på klærne er vel generelt dårlige uansett, med mindre man kjøper dyrere klær fra enkelte merker som er kjent for god kvalitet. Det er vi forbrukerne som har gjort det sånn fordi vi vil kjøpe nytt hele tiden og følge trender, og vi vil ha klærne billigst mulig. Da blir det dårlige klær produsert i Kina av lavtlønnede mennesker. Bruk og kast-samfunnet i et nøtteskall.

• Liker 1
12 minutter siden, Ardwinna skrev:

Jeg bruker XL og skygger unna noen butikker, både på grunn av små størrelser men også på grunn av at jeg ikke lenger er ung nok til å passe den stilen de kjører. Vanlige klesbutikker som Cubus, H&M, Kappahl, Lindex, Gina Tricot o.l. har helt vanlige størrelser og jeg passer min vanlige størrelse der.

Det eneste som irriterer meg er sportsklær, og da spesielt ytterklær til vinteren som f.eks. skalljakker. Damestørrelsene og snittet har blitt mindre enn før og jeg slet lenge med å finne en jakke som passet meg. Alle merkene går opp til maks XXL og alle var enten for små eller så akkurat passe at jeg ikke kunne ha andre klær under. Da jeg var på tur å gi opp og sto fortvilt i den siste sportsbutikken jeg hadde oppsøkt for å finne skalljakke, fortalte ekspeditøren at damejakkene faktisk har blitt mindre i størrelsene de siste årene på grunn av athleisure-trenden der folk går i sportsklær i byen. Skalljakkene skulle være trange og tettsittende og trengte ikke så mye plass under siden de skulle brukes til hverdags. Han dro frem en gammel modell fra Bergans og det var noe helt annet. Nå passet jeg str XL som vanlig og i tillegg var den romslig nok til at jeg kunne ha en tykk ullgenser under. Det var litt godt å få bekreftet at det ikke bare var innbildning at jakkene var små i størrelsene :)

Kvaliteten på klærne er vel generelt dårlige uansett, med mindre man kjøper dyrere klær fra enkelte merker som er kjent for god kvalitet. Det er vi forbrukerne som har gjort det sånn fordi vi vil kjøpe nytt hele tiden og følge trender, og vi vil ha klærne billigst mulig. Da blir det dårlige klær produsert i Kina av lavtlønnede mennesker. Bruk og kast-samfunnet i et nøtteskall.

Det var er rart argument fra han i butikken. Man må få lov til å bevege seg med en jakke på. :P 

G.Tricot sine klær er jo i kjempe dårlig kvalitet. De kan bare brukes en gang før det er ødelagte. De tåler nesten ikke vask. Kjempe bra. :ler: En strikket genser er totalt ødelagt etter en vask, må HÅNDVASKES hvis den skal brukes flere ganger. De bare henger og slenger og har masse trykk med skrift på. I en annen butikk når man kjøper olabukser så må man ikke bruke skyllemiddel i dem for da blir de ødelagte. Atte hæ? 

Jeg vil ikke ha nye klær hele tiden, men klær med kvalitet. Og da regner jeg med at man må betale mer enn 199kr for noe. :) 

Klærne er nesten alltid utsolgt. :) 

Endret av Eltele
2 minutter siden, Kontormus skrev:

Zara er spansk, og deres kvinner er generelt mindre enn nordiske. Størrelsene følger deres standard. 

Det er kvaliteten som er på bånn. Da får de la være å selge i Norge da hvis ingen i Norge passer klær fra Zara. 

19 minutter siden, Eltele skrev:

Det var er rart argument fra han i butikken. Man må få lov til å bevege seg med en jakke på. :P

Det er jo ikke han i butikken som har bestemt at klærne skal være veldig tettsittende, det er forbrukerne og kjeden som følger trendene. Han forklarte bare en fortvilet kunde hvorfor man ikke finner skalljakke som er stor nok, til tross for at man går opp en størrelse.
Jeg var veldig takknemlig for at han hjalp meg med å endelig finne en skalljakke, og han fikk solgt en jakke til over 3000 kr. En jakke som forøvrig er kjent for god kvalitet og som jeg tenker å ha i mange år fremover.

Endret av Ardwinna
Argh, skrivefeil +++
7 minutter siden, Ardwinna skrev:

Det er jo ikke han i butikken som har bestemt at klærne skal være veldig tettsittende, det er forbrukerne og kjeden som følger trendene. Han forklarte bare en fortvilet kunde hvorfor man ikke finner skalljakke som er stor nok, til tross for at man går opp en størrelse.
Jeg var veldig takknemlig for at han hjalp meg med å endelig finne en skalljakke, og han fikk solgt en jakke til over 3000 kr. En jakke som forøvrig er kjent for god kvalitet og som jeg tenker å ha i mange år fremover.

Ja. Selvfølgelig. Har ikke akkurat beskyldt han heller da. Men handler dette bare om deg eller? :) 

Annonse

25 minutter siden, Eltele skrev:

I en annen butikk når man kjøper olabukser så må man ikke bruke skyllemiddel i dem for da blir de ødelagte. Atte hæ? 

Mange plagg generelt skal ikke brukes tøymykner på da det ødelegger stretchen i plagget (ved feks skinnyjeans, tights etc).

Anonymkode: 0f423...718

• Liker 3
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange plagg generelt skal ikke brukes tøymykner på da det ødelegger stretchen i plagget (ved feks skinnyjeans, tights etc).

Greit å vite. Takk for det. Og enkelte truser skal ikke vaskes på mer enn 30 grader. Nei da kaster jeg de heller altså. Det handler litt om hygiene her også. 

Igjen: det sier mye om den dårlige kvaliteten. Heldigvis finnes det klær med god kvalitet. :) 

Endret av Eltele

Kanskje du tror du er en medium, men egentlig er en større størrelse? Syns ikke HM, Lindex og liknende butikker har veldig små størrelser, i hvert fall ikke i basisplagg. BikBok kan ha litt små størrelser fordi mange av klærne der er beregnet på ungdommer. Den samme gjelder merket Divided hos HM som også er beregnet på den yngre garde.. foruten det har jeg inntrykk av at størrelsene er ganske normale. Kappahl kan av og til ha ganske store størrelser, men det er vel fordi en L på "storavdelingen" ikke er det samme som en L på den vanlige avdelingen. 

Anonymkode: b0007...9a8

• Liker 6
Annonse
8 minutter siden, Eltele skrev:

Greit å vite. Takk for det. Og enkelte truser skal ikke vaskes på mer enn 30 grader. Nei da kaster jeg de heller altså. Det handler litt om hygiene her også. 

Igjen: det sier mye om den dårlige kvaliteten. Heldigvis finnes det klær med god kvalitet. :) 

Truser går på 60 her selv om lappen sier noe annet :) Ang det å ikke bruke tøymykner på klær med elastin så er det fordi strechen blir ødelagt slik at feks skinny jeansen blir slapp og mister form. http://www.kk.no/mote/toymykner-odelegger-jeansene-dine-68175609

• Liker 1
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du tror du er en medium, men egentlig er en større størrelse? Syns ikke HM, Lindex og liknende butikker har veldig små størrelser, i hvert fall ikke i basisplagg. BikBok kan ha litt små størrelser fordi mange av klærne der er beregnet på ungdommer. Den samme gjelder merket Divided hos HM som også er beregnet på den yngre garde.. foruten det har jeg inntrykk av at størrelsene er ganske normale. Kappahl kan av og til ha ganske store størrelser, men det er vel fordi en L på "storavdelingen" ikke er det samme som en L på den vanlige avdelingen. 

Anonymkode: b0007...9a8

Syns det varierer litt. Klærne har jo vært veldig kroppsnære, men nå virker det som at klærne skal være litt videre, og da blir jo klærne automatisk større også. ;) 

Men jeg står for det at klærne i enkelte butikker har ganske små størrelser og skal liksom være en "vanlig størrelse". Og oppå det igjen er kvaliteten dårlig. Og det tar de 199 kroner for. Jeg hadde kanskje skjønt det for 49 kroner, men når det er sagt så skulle ikke så dårlige klær vært solgt syns jeg.

Stakkars tenåringer som tror dem er en small og må opp i størrelse x-large. Divided sine klær er kjempe dårlig kvalitet de også. Da kan man like så gdt kjøpe klær på bubbleroom på nettet, så man vet at man får det man ikke vil ha. :P 

Endret av Eltele
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Truser går på 60 her selv om lappen sier noe annet :) Ang det å ikke bruke tøymykner på klær med elastin så er det fordi strechen blir ødelagt slik at feks skinny jeansen blir slapp og mister form. http://www.kk.no/mote/toymykner-odelegger-jeansene-dine-68175609

Hvor lenge har du de trusene da? En gang? He he.

Som sagt: det sier veldig mye om hvor dårlig kvalitet det er hvis klærne ikke tåler å ha vaskemiddel i seg. :skratte: Det finnes stretchklær som tåler det. 

At noen går på å kjøpe sånt ræl som rett og slett ikke tåler å bli vasket hvor man må fly til renser'n med trusene sine. Lite meg ikke flaut. 

Endret av Eltele

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...