AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #1 Skrevet 4. februar 2018 Begynne helt på nytt et annet sted?Hvordan takler barn flytting i den alderen? Må foreldrene gjøre mye rundt det for at barnet skal trives ,eller går det seg tl etterhvert? Er så usikker på hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 45329...a4c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #2 Skrevet 4. februar 2018 Det kommer nok veldig an på barnet og hva slags miljø det er iden nye klassen. Anonymkode: cab19...aff
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #3 Skrevet 4. februar 2018 Vi tok med 10 åringen og flyttet til utlandet ifjor. Det har gått supert, og hun prater allerede det nye språket flytende Anonymkode: 64cb6...c7d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #4 Skrevet 4. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Begynne helt på nytt et annet sted?Hvordan takler barn flytting i den alderen? Må foreldrene gjøre mye rundt det for at barnet skal trives ,eller går det seg tl etterhvert? Er så usikker på hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 45329...a4c Barn har en unik tilpasningsevne. Hvordan en flytting forberedes, gjennomførers og hvordan livet blir på et nytt sted er både avhengig av foreldrene og av barnet. Dette er følgelig noe du må utføre i praksis for å kunne vite hvordan det blir for nettopp ditt barn. Anonymkode: ec74a...e40
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #5 Skrevet 4. februar 2018 Jobber med ei som har en datter på 13. De skal flytte (ikke særlig langt da), men en fordel å bytte skole til den lokale. Foreldrene, de valgte å rett og slett sette seg ned med jenta og si at hun fikk bestemme. Hun kunne fint få liv å gå på den samme skolen, ta toget hver dag til den, eller hun kunne få starte på en ny. De tok seg tid, lot henne få lese litt på internett. De besøkte skolen, og etter ca en måned kom datteren selv til konklusjonen at hun ønsket å starte på en ny skole. Jeg synes dette var en helt fantastisk ting, å rett og seltt la barnet få ha noe å si! Nå kan det jo hende det blir en lengre flyttetur akkurat her, men hva med litt av den samme tankegangen. La barnet bestemme farge på soverommet, ta barnet med på omvisning på ny skole, la barnet få bestemme helt selv hvorsan rommer skal innredes... og slikt kan se for meg at det kan hjelpe litt på å finne seg til rette i et nytt hjem Anonymkode: e42da...b17
helene36 Skrevet 5. februar 2018 #6 Skrevet 5. februar 2018 Vi flyttet da sønnen min nylig var fylt 11 år. Det gikk over all forventning. Men det har jo også litt å si hva man flytter fra... Min sønn trivdes ikke på skolen han gikk , så for han gikk det nok såpass bra fordi han kom til en skole han trivdes bedre på.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #7 Skrevet 5. februar 2018 De mister som regel kontakten med den gamle skolen. Anonymkode: b6be4...87e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå