AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #1 Skrevet 4. februar 2018 Nå høres jeg helt sikkert ut som en sur gamling som preker om hvordan "alt var mye bedre før", men jeg er faktisk 24 år... Jeg hører egentlig aldri på radio, men etter jeg startet i ny jobb, så står radioen på hele dagen med listepop. Etter få timer hadde jeg lyst til å kaste hele driten i veggen etter å høre på 10 sanger av oppgulp av hva folk kaller musikk som blir spilt på repeat! Noen av sangene som spilles kan jeg gå med på er fengende og Ok, mens 98% er sangene er typisk ord diaré, auto tuned og faens oldemor. Blir helt satt ut hvor mange som faktisk liker det! Jeg kan umulig ikke være den eneste i min aldersgruppe som har dette synet?! Anonymkode: 33880...642 4
Gjest Tom Bäcker Skrevet 4. februar 2018 #2 Skrevet 4. februar 2018 Musikken er én ting, men popmusikk er nå en gang popmusikk. Det som er verre, er tullpratet mellom musikken og reklamen. Og reklamen? For å si det sånn: det eneste jeg har nektet ungene å drive med, er radioreklame. Uansett, folk er forskjellige. Noen må ha på radio for å fungere, mens jeg vil ha det stille, men spiller gjerne musikk nårcjeg kan konse om musikken.
Rosewood Skrevet 4. februar 2018 #3 Skrevet 4. februar 2018 Jeg savner en radiokanal som har minimalt med (helst ingenting) reklame og sånn radiobabbel. Nonstop musikk, med forskjellige sjangre, kombinasjon av nye og gamle klassikere. Synes mange kanaler blir veldig ensformige 1
smalls Skrevet 4. februar 2018 #4 Skrevet 4. februar 2018 Finnes jo mange radiokanaler, går det ikke an å bytte? Verste med radio er all den irriterende reklamen som sendes om og om igjen Etter noen sanger, så er det jammen reklame igjen 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #5 Skrevet 4. februar 2018 pop musikk er det beste valget når alle skal høre på det samme, er derfor det heter pop musikk Men er subjektivt selvsagt men det er jo problemet med at alle skal høre på det samme da må en gå for noe intetsigende nøytralt med formel som har vist seg å fungere allright for folk flest Skal alle høre på det samme blir det veldig gambling å ta noe upopulær musikk, hva er sjangsen for at 10 andre folk deler din upoulære musikksmak ? Anonymkode: 77297...02a
Gjest Tom Bäcker Skrevet 4. februar 2018 #6 Skrevet 4. februar 2018 26 minutter siden, Rosewood skrev: Jeg savner en radiokanal som har minimalt med (helst ingenting) reklame og sånn radiobabbel. Nonstop musikk, med forskjellige sjangre, kombinasjon av nye og gamle klassikere. Synes mange kanaler blir veldig ensformige Hva med internettradio eller spillelister fra Spotify?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #7 Skrevet 4. februar 2018 Alt for mange bråkete reklamer. Tullete radio-folk som skravler om alt mulig tull, og forsøker å være "interessante" og morsomme... 0g dessuten er musikken for det meste ganske dårlig. Det er faktisk ett par år siden jeg har hørt noe særlig på radio, med mindre det er viktige nyheter jeg ønsker å høre. Anonymkode: 56794...9a5 3
Lurium Skrevet 4. februar 2018 #8 Skrevet 4. februar 2018 Eneste kanal jeg lytter til er NRK nyhetskanalen, mye mer dybde enn nyhetene på TV og mye godt utenriksstoff fra BBC.
Gjest Tom Bäcker Skrevet 4. februar 2018 #9 Skrevet 4. februar 2018 Har radiolytting gått ned pga DAB eller programkvaliteten?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #10 Skrevet 4. februar 2018 Poenget mitt er egentlig selve kvaliteten på musikken som spilles. Ta feks sangen "work" av Rihanna - en ting er er at teksten består av få ord blir gjentatt, men hele sangen er tvers i gjennom ræv dårlig! En av disse "artistene" kunne like gjerne dunka hånda i bordet og prompa i mikrofonen og folk ville fortsatt hørt på det får jeg inntrykk av. Det jeg elsker med musikken fra 70- og 80 tallet, er at "alle" artister og band har sin egen stil, som gjør at du med gang kan høre på sangen hvem som har den. De fleste av disse pop-artistene som spilles idag skriver ikke sine egne tekster engang. Anonymkode: 33880...642
Gjest boblebrist Skrevet 4. februar 2018 #11 Skrevet 4. februar 2018 Fantes MYE dårlig musikk på 70-80-tallet også, bevare meg vel. Selv synes jeg radioen alltid har spilt dritt, skjønner ikke greia med å sette den på. Dagens musikk har også særpreg, du må bare lete andre steder en på VG-lista o.l.
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 4. februar 2018 #12 Skrevet 4. februar 2018 Dårlig musikk har alltid eksistert. Grunnen til at det virker som musikken var bedre før er fordi det er den gode musikken som går videre mens den dårlige blir mer eller mindre glemt. Er noen år siden sist jeg hørte på radio.
Gruselgrafs Skrevet 4. februar 2018 #13 Skrevet 4. februar 2018 Du har jo NRK P13, Radio Rock, P9 Retro, P6 Rock og Vinyl, så det finnes absolutt mer enn listepop blandt radiokanalene.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #14 Skrevet 4. februar 2018 Ja det er rett og slett helt jævlig. Jeg er 47 år gammel og var derfor ung på 80-tallet. Jeg er ikke noe særlig glad i 80-tallsmusikk og hører bare på ny musikk, sitter ikke og hører gamle svisker. MEN jeg må si at musikken de spilte på radio på 80-tallet faktisk var musikk, i motsetning til det de spiller nå. Det er dritt, punkutm. Anonymkode: a68cb...6f1 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #15 Skrevet 4. februar 2018 Det er et par radioprogram som prøver å spille god musikk, f.ex. husker jeg (da jeg hørte en del på radio) at programet Et Norge i Krig spilte betraktelig bedre musikk enn de andre programmene. Lurer på om det samme gjelder "Verdens beste land" men har ikke hørt så mye på det... Anonymkode: a68cb...6f1
Gjest middagshøyden Skrevet 5. februar 2018 #16 Skrevet 5. februar 2018 (endret) ... Endret 19. mars 2020 av middagshøyden
DeLorean Skrevet 8. februar 2018 #17 Skrevet 8. februar 2018 Er helt enig. Det er jo tragisk hvor lite som skal til for å få en hit nå til dags. Så lenge den er fengende er det nok. Selv hører jeg mest på rock, alternativ og indie. Er også veldig glad i klassisk rock. Radio Rock er brukbar, men også der er det mye repeat på låter. Ellers er 'Jørn' på P3 ganske ok. Mange fine, litt obskure låter der. Samt at du kan legge inn ønskelåt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #18 Skrevet 9. februar 2018 Dere er alle en gjeng sure sære gæmliser! Digger pop og vg-lista musikk! Anonymkode: fdabb...4c9
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2018 #19 Skrevet 9. februar 2018 Dette spilte de faktisk på radio før, det var dette som var "pop": Anonymkode: a68cb...6f1
femme_folle Skrevet 9. februar 2018 #20 Skrevet 9. februar 2018 (endret) Vi frankofile sverger til P2. Men selv der er det lite fransk musikk å høre. Elsker programmene på P2, men skulle ønske de også hadde mer variasjon i musikken. Hopper gjerne fra siste listepop til klassisk til jazz til folkemusikk til metal, jeg. Liker å høre litt bredde, ulike sjangre og ulike språk, og få nye impulser. Endret 9. februar 2018 av femme_folle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå