Gå til innhold

Har jeg rett til å låse boden min, når nabo har strømmåler i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bod som er min, men naboen sin strømmåler er inni boden.. Har jeg rett på å låse boden min og be naboen si ifra når de skal lese av strømmen eller noe? Blir litt paranoid for at de skal snoke i tingene mine, og forsikringen dekker vel ikke om noe blir nasket om den ikke er låst. 

Anonymkode: 88c62...426

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig. 

Anonymkode: 8b02b...44c

Skrevet

Det er veldig dumt om strømmen går og sikringsskapet er inne hos deg og du ikke er hjemme. Da må de evt bryte seg inn da for å få skrudd på sikringen. 

Anonymkode: 2d379...4db

Skrevet

Hvorfor ikke bytte bod med den naboen som har sin strømmåler i din bod?

Anonymkode: 2449a...50e

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig dumt om strømmen går og sikringsskapet er inne hos deg og du ikke er hjemme. Da må de evt bryte seg inn da for å få skrudd på sikringen. 

Anonymkode: 2d379...4db

Ja.. dilemma

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bytte bod med den naboen som har sin strømmåler i din bod?

De har boden sin inni sin egen leilighet.

Skrevet

Du har dine ting i en bod i naboens leilighet, hvor naboen har sin strømmåler. Jaha. 

Anonymkode: 939c6...e9b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De har boden sin inni sin egen leilighet.

Ok. Er dette et borettslag? Naboens strømmåler bør flyttes ut av din bod.

• Liker 1
Skrevet

Dette virker som et byggeprosjekt fra helvete. Naboens strømmåler i din egen bod??? Haha

Anonymkode: 6b60c...a48

• Liker 1
Skrevet

Evt ordne med en ekstranøkkel til din bod, som naboen din får låne. MEN husk å få naboen til å signere på å ha mottatt nøkkelen, på et dokument som dere skriver.

• Liker 4
Skrevet

Ok. Er dette et borettslag? Naboens strømmåler bør flyttes ut av din bod.

ja det er det, går det an å flytte den altså? Da skjønner jeg ikke hvorfor de ikke gjorde det tidligere.

Skrevet

ja det er det, går det an å flytte den altså? Da skjønner jeg ikke hvorfor de ikke gjorde det tidligere.

Kontakt styret i borettslaget angående saken. Borettslaget bør ordne med flytting av strømmåleren.

• Liker 5
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette virker som et byggeprosjekt fra helvete. Naboens strømmåler i din egen bod??? Haha

Anonymkode: 6b60c...a48

Det er sikkert en enebolig eller noe slikt som er ombygd... 

Anonymkode: 093b4...60d

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en bod som er min, men naboen sin strømmåler er inni boden.. Har jeg rett på å låse boden min og be naboen si ifra når de skal lese av strømmen eller noe? Blir litt paranoid for at de skal snoke i tingene mine, og forsikringen dekker vel ikke om noe blir nasket om den ikke er låst. 

Jer ber du styret eller huseier om å enten flytte strømmåleren, eller så gjør du det så enkelt at du og naboen bytter bod. Dette er jo idiotiskap fra utbyggers side. 

Anonymkode: ec1d4...0e0

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jer ber du styret eller huseier om å enten flytte strømmåleren, eller så gjør du det så enkelt at du og naboen bytter bod. Dette er jo idiotiskap fra utbyggers side. 

Naboen har jo bod i sin egen leilighet! 

Hvis det er STRØMMÅLEREN og ikke sikringsskapet så trenger jo naboen bare tilgang annenhver måned eller noe sånt for å lese av strømmen!

Anonymkode: 33d46...418

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naboens bod er jo i naboens leilighet 

Anonymkode: b2473...4c6

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Det blir vel automatiske nye målere nå? Da behøver jo ikke naboen å lese av strømmen engang. Regner med sikringene er plassert i hans leilighet?

Skrevet
19 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Det blir vel automatiske nye målere nå? Da behøver jo ikke naboen å lese av strømmen engang. Regner med sikringene er plassert i hans leilighet?

jeg skal sjekke, håper det bare er strømmåleren som er der, slå slipper de å bryte seg inn om jeg låser.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg skal sjekke, håper det bare er strømmåleren som er der, slå slipper de å bryte seg inn om jeg låser.

Ja det må du sjekke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...