AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #1 Skrevet 4. februar 2018 Hei! Jeg skal ha mensen om 5-7 dager, men håper jo selvfølgelig at jeg er gravid Har 1 stk graviditetstest og 1 stk EL-test (begge billigtester) liggende. For ikke å bruke opp graviditetstesten før mensen skal komme, kan jeg da bruke EL-testen? Hvis den er positiv, betyr det at jeg er gravid? Anonymkode: 274b6...79f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #2 Skrevet 4. februar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg skal ha mensen om 5-7 dager, men håper jo selvfølgelig at jeg er gravid Har 1 stk graviditetstest og 1 stk EL-test (begge billigtester) liggende. For ikke å bruke opp graviditetstesten før mensen skal komme, kan jeg da bruke EL-testen? Hvis den er positiv, betyr det at jeg er gravid? Anonymkode: 274b6...79f Nei du kan ikke bruke den, ja de viser av og til positivt ved graviditet men dette er absolutt ikke sikker metode. Mange for også nærmest positiv El test rundt mens, uten å være gravide. Om den er positiv så kan det få beggeveier og skaper mer usikkerhet enn å bare ta en vanlig test. I teorien skal g tester bli positive før El tester uansett. Anonymkode: 7e116...03e
godtogblandet Skrevet 4. februar 2018 #3 Skrevet 4. februar 2018 Ok. Da får jeg smøre meg med tålmodighet litt til Takk!
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #4 Skrevet 4. februar 2018 Du rekker jo å få nye tester i posten før IKM? Det går fort fra billigetester.no Når vil du begynne å teste? Klarer du å vente til 11-12 dpo? Så neste når mensen skulle ha vært der? Anonymkode: 2483d...252 1
lille_myyy Skrevet 4. februar 2018 #5 Skrevet 4. februar 2018 Jeg tok en EL-test nå (er ca 8-9 dpo), venter mensen om 6-7 dager. Men den viste positiv? Så støtter det med at man blir mer forvirret av å bruke det som g-test 😅 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #6 Skrevet 4. februar 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du rekker jo å få nye tester i posten før IKM? Det går fort fra billigetester.no Når vil du begynne å teste? Klarer du å vente til 11-12 dpo? Så neste når mensen skulle ha vært der? Anonymkode: 2483d...252 Har mest lyst å teste hele tiden, man blir jo sprø av denne ventetiden Jeg burde jo bare vente til når mensen skal komme. Anonymkode: 274b6...79f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #7 Skrevet 4. februar 2018 Why can LH surge before a period? Progesterone also suppresses LH to prevent ovulation while the body is waiting, so to speak, to see if it becomes pregnant. As a drop in progesterone is what triggers your period to begin, often when progesterone drops LH briefly sees an upturn as well. Depending on your personal hormone balance that uptick may be significant enough to show a positive OPK or at the least a darker line than was seen in the pattern on previous days. It should also be kept in mind that your hormone levels do fluctuate from cycle to cycle. This means seeing an LH surge before your period when you haven’t previously isn’t a sign you’re pregnant. Finally, while an OPK can react to hCG, it takes a higher level of hCG to produce a positive result. This means that a pregnancy test would show positive long before an OPK. It’s a myth that an OPK can be used as an early result pregnancy test before an actual pregnancy test. http://www.lifewithgremlins.com/lh-surge-period-causes-positive-opk-af/ Anonymkode: 7e116...03e 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #8 Skrevet 4. februar 2018 Jeg testet positivt 10 dpo på både g-test og EL-test Anonymkode: 02b68...f97 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #9 Skrevet 4. februar 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg testet positivt 10 dpo på både g-test og EL-test Anonymkode: 02b68...f97 Hadde du i tillegg noen andre symptomer? Anonymkode: 274b6...79f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #10 Skrevet 4. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har mest lyst å teste hele tiden, man blir jo sprø av denne ventetiden Jeg burde jo bare vente til når mensen skal komme. Anonymkode: 274b6...79f Jeg skjønner det Det beste er jo å vente ja, men de færreste klarer det. Kan jo like så greit øve opp tålmodigheten nå - det blir ikke lettere etter positiv test Anonymkode: 2483d...252
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #11 Skrevet 4. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde du i tillegg noen andre symptomer? Anonymkode: 274b6...79f Trøtt, tett nese og festesmerter noen dager før. Mener å huske puppene var ganske store også. Anonymkode: 02b68...f97
Ede Skrevet 5. februar 2018 #12 Skrevet 5. februar 2018 EL tester ikke ikke like sensitive så det er usannsynlig at det vil slå ut positivt så tidlig. Men du kan jo bare prøve. Jeg kjøpte en pakke med RFSU g-tester med 8 stykk, "test ofte" heter den. Selges på vanlig apotek. Den var ikke spesielt dyr etter hva jeg husker. De test tidlig testene koster jo litt mer så klart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå