Gå til innhold

Erfaringer med Qlaira p-piller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fastlegen min har anbefalt meg denne p-pillen, som visstnok skal ha naturlig østrogen, som er bedre for kroppen og gir bedre sexlyst/mindre bivirkninger. Jeg er skeptisk, men må- gå på pillen, så er villig til å prøve. Noen erfaringer?

Ellers har jeg gått på -mange- merker etterhvert:

Yasmin/yasminelle gjorde meg deprimert, jeg fikk intercestiell cystitt/hyppig vannlating og nedsatt sexlyst.

Microgynon gjorde meg ekstremt trøtt/slapp, og ga nedsatt sexlyst.

Cerazette ga super sexlyst de ti dagene jeg ikke blødde det halvåret jeg prøvde dem...

Drømmer om den perfekte pillen!

Anonymkode: 51cfd...3c8

Skrevet

Jeg bruker en annen type med naturlig østrogen, og er svært fornøyd. 

Anonymkode: 25000...ed4

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker en annen type med naturlig østrogen, og er svært fornøyd. 

Hva heter pillen? Hvilke bivirkninger har du?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter pillen? Hvilke bivirkninger har du?

Er så få som bruker den så vil ikke si det. Har ikke bivirkninger annet enn at jeg de første månedene fikk humørsvigning 4 timer etter jeg tok den. Begynte så å ta den kl 22 for å ikke merke humørsvigningen, men siden den tid har jeg ofte vært oppe kl 02 og jeg har vært oppe hele natta i forbindelse med nattevakter uten å merke den svigningen i humøret noe mer. Har vel også noe tørr vagina, men bruker glidemiddel så merker ikke noe av det. Jeg har dog prøvd mange p-piller og har ikke hatt bivirkning av noen andre heller. Jeg begynte på den jeg tar nå fordi de andre ikke fungerte for å ha mindre menstruasjon og sjeldnere. Jeg må ha det sjeldnere og mindre for å få bedre livskvalitet. Den pillen gjør at jeg har menstruasjon rundt 3 ganger i året og bare i sånn 4 dager. Hvis jeg tar pillefri oftere får jeg bare så vidt det er med noe blod i en dag eller to. Helt fantastisk.

Skrevet

Har gått på qlaira i snart 6 år og er veldig fornøyd. Har stort sett ikke hatt noen bivirkninger.

Anonymkode: 60794...d35

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er også nysgjerrig på denne pillen. Noen som vet hvordan det er med blodpropp og hvor ofte mens? Jeg går på cerazette som jeg liker veldig godt men jeg har veldig lav sexlyst noe som frustrerer samboer..Ellers elsker jeg det å ikke ha mensen lenger. Har også høyt blodtrykk så er egentlig derfor jeg ikke har fått østrogen pille.

Anonymkode: 78501...b58

• 4 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2018 den 23.45):

Er så få som bruker den så vil ikke si det. Har ikke bivirkninger annet enn at jeg de første månedene fikk humørsvigning 4 timer etter jeg tok den. Begynte så å ta den kl 22 for å ikke merke humørsvigningen, men siden den tid har jeg ofte vært oppe kl 02 og jeg har vært oppe hele natta i forbindelse med nattevakter uten å merke den svigningen i humøret noe mer. Har vel også noe tørr vagina, men bruker glidemiddel så merker ikke noe av det. Jeg har dog prøvd mange p-piller og har ikke hatt bivirkning av noen andre heller. Jeg begynte på den jeg tar nå fordi de andre ikke fungerte for å ha mindre menstruasjon og sjeldnere. Jeg må ha det sjeldnere og mindre for å få bedre livskvalitet. Den pillen gjør at jeg har menstruasjon rundt 3 ganger i året og bare i sånn 4 dager. Hvis jeg tar pillefri oftere får jeg bare så vidt det er med noe blod i en dag eller to. Helt fantastisk.

Du vil ikke si hva den heter?!!

Anonymkode: 2a147...742

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...